Taas uusi vasta-alkaja...:)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Funtsin tuota Shrimpin ohjelmaa ja tein siitä tällaiset versiot vuoropäiville:

Kyykky/Prässi
Sjmv/Reisien koukistus laitteessa
Chest press/Pec deck?
Vaakasoutu/Ylätalja
Suorat+vinot vatsat koneissa
Selkä penkissä/Maastaveto
Pystysoutu taljassa/Vipunostot sivuille
Hauiskääntö/Ranskalainen punnerrus

Onkohan tuossa tarpeeksi treeniä joka lihasryhmälle?
Jänskättää mennä yksin kokeilemaan ja säheltämään, mutta kaipa joku ystävällinen henkilö ehtii treeniensä lomassa avustamaan, jos menee aivan pieleen. Netistä olen googlettanut tekniikoita, eikä tuossa listassa nyt mitään älyttömän monimutkaista pitäisi ollakaan...
Mä en edes itse tiedä mitä osa noista liikkeistä on, mitä sulla on lueteltuna tossa.. musta toi on iha hyvä ohjelma sulle, mutta järjestyksessä sun muussa on edelleen "vikaa"... En ymmärrä miksi tekisit maastavedon vasta kaikkien muiden liikkeiden jälkeen? Et tule saamaan siinä suurinta hyötyä irti jos rasitat selän jo ennen sitä. Miksi teet tätä chest pressiä ja pec deckiä, ihan vaan muuten vaan? Edelleen suosittelen lämpimästi niitä vähän "raskaampia" liikkeitä, niiden kokonaisvaltaisuuden takia. Saat yhdestä liikkeestä enemmän irti, kun isompi määrä lihaksia tulee mukaan liikkeeseen. Jos välttämättä haluat pitää tuon oman ohjelmasi, niin järjestys menisi ehkä järkevämmin näin:

Kyykky/Prässi (askelkyykky jos haluat myös)
Sjmv/Reisien koukistus laitteessa/Maastaveto
Chest press/Pec deck? (kaikista mieluiten penkki tai vinopenkki kp, koska vapailla painoilla puuhastelu rasittaa monipuolisemmin lihaksia esim. rinta, ojentajat, etuolkapäät ja tukilihakset + kordinaatio)
Alataljasoutu?/Ylätalja
Selkä penkissä/Maastaveto <- näitä et tarvitse ollenkaan jos teet sjmv, + muita "kokovartaloliikkeitä", koska selkään muodostuu epäsuorasti rasitusta paljon, esim. kyykyssä
Pystysoutu taljassa/Vipunostot sivuille
Hauiskääntö/Ranskalainen punnerrus
Suorat+vinot vatsat koneissa

Nää nyt on vaan mun omia mielipiteitä, miten asiat kannattaisi tehdä. Jos eri liikkeiden tekniikat oikeasti huolestuttaa, niin salilta kannattaa kysyä neuvoja, on muakin tultu neuvomaan jopa viimeksi tänään salilla kyykkytekniikan takia! :D

Kukaan ei ole seppä syntyessään. Vain harjoittelulla voi edistyä! :)

Ja edelleen, netti on pullollaan tekniikkavideoita.

Tuo mystinen vaakasoutu on tämä:http://www.fit.fi/liikunta/liikepankki/_a53375/vaakasoutu/. :D Vastaa varmaan suunnilleen tuota alataljasoutua ja tuntuu ainakin toistaiseksi mun selässä ihan tehokkaalta.
Ja nuo rintalaitteet ihan vain yksinkertaisuuden vuoksi, ne on aloittelijana helppo suorittaa ja tuntuvat myös tällä hetkellä ihan kunnollisilta. Noista helppo vaihtaa penkkiliikkeisiin pikkuhiljaa, nyt kun tiedän, mihin kannattaa pyrkiä.
Menee saivarteluksi, mutta oliskohan järkevää muuttaa tuo ohjelman alku tällaiseksi:

Kyykky/Prässi
Askelkyykky/Mave
Sjmv/Reisien koukistus
ja loput samaan malliin?

Nyt kirjoitan uuden ohjelmani ylös ja olen hiljaa. :D

Tuo mystinen vaakasoutu on tämä:http://www.fit.fi/liikunta/liikepankki/_a53375/vaakasoutu/. :D Vastaa varmaan suunnilleen tuota alataljasoutua ja tuntuu ainakin toistaiseksi mun selässä ihan tehokkaalta.
Ja nuo rintalaitteet ihan vain yksinkertaisuuden vuoksi, ne on aloittelijana helppo suorittaa ja tuntuvat myös tällä hetkellä ihan kunnollisilta. Noista helppo vaihtaa penkkiliikkeisiin pikkuhiljaa, nyt kun tiedän, mihin kannattaa pyrkiä.
Menee saivarteluksi, mutta oliskohan järkevää muuttaa tuo ohjelman alku tällaiseksi:

Kyykky/Prässi
Askelkyykky/Mave
Sjmv/Reisien koukistus
ja loput samaan malliin?

Nyt kirjoitan uuden ohjelmani ylös ja olen hiljaa. :D
Noh, ei se mitään jos kyselet, ihan kiva vaan kun olet niin kiinnostunut.. mutta otetaampa nyt asia kerrallaan vielä käsittelyyn ;)

Tuo vaakasoutu vaikuttaa samantyyppiseltä liikkeeltä kuin taljassa tehtävä takaolkapääsoutu. Tossa kyynerpäät on niin koholla, että tuntuisi liikkeen menevän takaolkapäälle eikä niinkään selälle. IMO tekisin kumminkin ton tilalta kulmasoutua, tai sitten alataljasoutua, jos laitteessa haluat tehdä, mutta tee miten itse parhaaksi näet. Ei siitä sen enempää.

Järkyttävät määrät alakropan liikkeitä 1-jakoseen ohjelmaan!! :eek: Et vaan pysty pidemmän päälle tekemään noin montaa eri liikettä alakropalle. Et tarvitse alakropalle kuin kokonaisvaltaisen treenin pakaroille, etu- ja takareisille, joten siihe riittää esimerkiksi seuraavat erilaiset esimerkki vaihtoehdot:

Kyykky ja sjmv (vapaat painot)

tai

prässi ja reiden koukistus (laitteessa tehtävät)

Mielesi mukaan voit vaihdella erilaisia vaihtoehtoja. Eli toisin sanoen, voit tehdä joskus vaikka kyykyn sijasta askelkyykkyä jos se huvittaa enempi.

Musta tuntuu, että mä vaan tässä olen se huono selittämään, ja kukaan ei ymmärrä mua! :D

^ et ole yhtään huono selittämään tai ainakin minä tajuan ja oon kyllä samoilla linjoilla sun kanssa. :)

Meillä on salilla tuollainen vaakasoutulaite ja itse en sitä kovin tehokkaaksi ole todennut. Tai ainakaan se ei sillä tavalla ota selkään kuin toivoisin. Vaikka laitteissa aina vähän säätövaraa onkin, tuntuu että moni laite ei näin 160 cm varrelle ole oikein toimivat. Loppuu raajat kesken ja esim. pec deck on pahimpia. Ei vaan riitä pituus käsissä kunnolliseen liikkeeseen.

Kyykky/Prässi
Askelkyykky/Mave
Sjmv/Reisien koukistus
ja loput samaan malliin?

Joo yksijakoiseen ohjelmaan ei tarvitse noin paljon jalkaliikkeitä, mä teen jalkapäivänä suunnilleen nuo liikkkeet eikä siinä jää virtaa enää muuhun :) plus että mave ja sjmv on sen verran samankaltaisia että tuskin tarvitset molempia :) Shrimpillä oli hyvät vaihtikset alakropan treeniin ja voithan vaihdella niitä vuoroviikoin :)

^ et ole yhtään huono selittämään tai ainakin minä tajuan ja oon kyllä samoilla linjoilla sun kanssa. :)
Jes, hyvä että pointti menee läpi! :D
Meillä on salilla tuollainen vaakasoutulaite ja itse en sitä kovin tehokkaaksi ole todennut. Tai ainakaan se ei sillä tavalla ota selkään kuin toivoisin. Vaikka laitteissa aina vähän säätövaraa onkin, tuntuu että moni laite ei näin 160 cm varrelle ole oikein toimivat. Loppuu raajat kesken ja esim. pec deck on pahimpia. Ei vaan riitä pituus käsissä kunnolliseen liikkeeseen.
Mä oon edelleen sitä mieltä, ettei tuo ole mikään selkäliike, vaan "takaolkapääsoutuliike". Kun eihän tuossa vedetä lapoja yhteen tai mitään, olkavarsi tossa vaan liikkuu taaksepäin ja takaolkapää supistuu. Siltä se ainakin näyttää.

niin, siis meillä vedetään yhteen lapoja, on erilainen kuin tuon ylemmän kuvan laite. Eli tämä

065_237_low_row_diago_big.jpg

Tuota aiemman kuvan "soutulaitetta" en taas tajua miten se edes ottaisi kunnolla selkään kun on noinkin leveä ote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom