shrimp
taistelurapu
Mä en edes itse tiedä mitä osa noista liikkeistä on, mitä sulla on lueteltuna tossa.. musta toi on iha hyvä ohjelma sulle, mutta järjestyksessä sun muussa on edelleen "vikaa"... En ymmärrä miksi tekisit maastavedon vasta kaikkien muiden liikkeiden jälkeen? Et tule saamaan siinä suurinta hyötyä irti jos rasitat selän jo ennen sitä. Miksi teet tätä chest pressiä ja pec deckiä, ihan vaan muuten vaan? Edelleen suosittelen lämpimästi niitä vähän "raskaampia" liikkeitä, niiden kokonaisvaltaisuuden takia. Saat yhdestä liikkeestä enemmän irti, kun isompi määrä lihaksia tulee mukaan liikkeeseen. Jos välttämättä haluat pitää tuon oman ohjelmasi, niin järjestys menisi ehkä järkevämmin näin:Funtsin tuota Shrimpin ohjelmaa ja tein siitä tällaiset versiot vuoropäiville:
Kyykky/Prässi
Sjmv/Reisien koukistus laitteessa
Chest press/Pec deck?
Vaakasoutu/Ylätalja
Suorat+vinot vatsat koneissa
Selkä penkissä/Maastaveto
Pystysoutu taljassa/Vipunostot sivuille
Hauiskääntö/Ranskalainen punnerrus
Onkohan tuossa tarpeeksi treeniä joka lihasryhmälle?
Jänskättää mennä yksin kokeilemaan ja säheltämään, mutta kaipa joku ystävällinen henkilö ehtii treeniensä lomassa avustamaan, jos menee aivan pieleen. Netistä olen googlettanut tekniikoita, eikä tuossa listassa nyt mitään älyttömän monimutkaista pitäisi ollakaan...
Kyykky/Prässi (askelkyykky jos haluat myös)
Sjmv/Reisien koukistus laitteessa/Maastaveto
Chest press/Pec deck? (kaikista mieluiten penkki tai vinopenkki kp, koska vapailla painoilla puuhastelu rasittaa monipuolisemmin lihaksia esim. rinta, ojentajat, etuolkapäät ja tukilihakset + kordinaatio)
Alataljasoutu?/Ylätalja
Selkä penkissä/Maastaveto <- näitä et tarvitse ollenkaan jos teet sjmv, + muita "kokovartaloliikkeitä", koska selkään muodostuu epäsuorasti rasitusta paljon, esim. kyykyssä
Pystysoutu taljassa/Vipunostot sivuille
Hauiskääntö/Ranskalainen punnerrus
Suorat+vinot vatsat koneissa
Nää nyt on vaan mun omia mielipiteitä, miten asiat kannattaisi tehdä. Jos eri liikkeiden tekniikat oikeasti huolestuttaa, niin salilta kannattaa kysyä neuvoja, on muakin tultu neuvomaan jopa viimeksi tänään salilla kyykkytekniikan takia! :D
Kukaan ei ole seppä syntyessään. Vain harjoittelulla voi edistyä!
Ja edelleen, netti on pullollaan tekniikkavideoita.