t3h ultimate lisäravinnetredi (aminohapot, vitskut...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yusuplus
  • Aloitettu Aloitettu

yusuplus

Banned
Ikä
41
Tyhjään mahaan ennen treeniä, illalla ja aamulla..ja yöllä ja treenin jälkeen, illalla ja yöllä. Ei noista kohta ota pirukaan selvää millon mitäki olis hyvä kiskoa. Eli jos tähän yrittäis kerää tietoa aminohapoista, vitskuista ja mineraaleista. Kuinka paljon, milloin, minkä kanssa ja minkä kanssa ei. Ettei aina sen tiedon etsimiseen mene puolta tuntia..jengi mukana? En sitten tiedä tulisko tästä liian laaja, kun olis noi kaikki mössöt mukana. Jos porukka vois jakaa samalla kokemukset noista aineista. Plussat ja miinukset..kaikkea keskustelua yleensä.

En nyt jaksa kirjotella miten aineet toimivat, mutta jos joskus tulevaisuudessa tän tredin ja muidenkin tredien matskusta sais koottua jonkun fiksun kokonaisuuden, josta olis helppo tsekkaa noi aineet. Aloittelijoillekki varmaan hyödyllinen. Täällä nyt on kuitenkin porukkaa, joilla on tietoa ja kokemusta näistä kaikista, nii pistäkähään näppis laulaa :P

Mä voisin yrittää alottaa (bodylehdestä heittelen noita joitain)

AMINOHAPOT:

BCAA
5-8g ennen ja jälkeen treenin (oon lukenu, että aamulla kans?)

Arginiini
3-5g ennen treeniä (ja ennen nukkumaanmenoa kans 3-5g? Jengillä kokemuksia? Syventääkö unta?)

Glutamiini
7-12g ennen ja jälkeen treenin

Tryptofaani
0,5-2g ennen nukkumaanmenoa. (Mulla on 3-vuorotyön takia välillä uniongelmia. Oon lähinnä heräilly keskellä yötä ja sitten en ole saanut enää unta. Nyt ku oon käyttäny tota tryptoo, nii ei näitä heräilyjä ole enää ollut. Ja jos oon heränny, nii oon saanu tosi nopeesti unta. Unet on kyllä suhteellisen levottomia. Ei mitenkään ahdistavia).

B6-vitamiini ja niasiini kai vaikuttaa trypton imeytymiseen (B6-vitsku säätelee aivojen välittäjäaineiden tuotantoa)

Kokemuksia 5-htp:stä?

Leusiini
5g ennen ja jälkeen treenin

tietoa aminohapoista: http://www.lycaeum.org/languages/finnish/psykoakt/old/kemikaalit.html

VITAMIINIT JA MINERAALIT

Magnesium
700mg ennen nukkumaanmenoa? Kannattaako treenin jälkeen tai aamulla ottaa? Ja kuinka paljon. Kalsium ilmeisesti vaikuttaa ton magnesiumin imeytymiseen?

C-Vitamiini
"1g aterian yhteydessä ennen treeniä". Jostain muistelisin, että kerralla imeytyisi vain 300mg?

E-Vitamiini
200-400mg päivässä aamiaisen yhteydessä

MUUTA

Kreatiini
4 x 5g tankkaus 5pv ja ylläpito 10g (kuurina tai koko ajan)

Tossa olis nyt jotain. Korjatkaa väärä tieto heti! ;-)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hieno säätöä mielestäni jos tarvii kaikkia noita ottaa ja vielä hakea sitä optimaallisinta ajankohtaa niitten ottamiseen.

Esim kreatiinin otan aamulla ja illalla tai vaihtoehtoisesti treenipäivänä ennen treeniä ja illalla.

Vitamiinit aamulla.

Muut härdellit on sekoitettu palkkariin valmiiksi ettei tarvitse erikseen räpeltää.

Monet noista voi mun mielestä jättää kokonaan pois ja pistää sekin raha ruokaan. Esim, tryptofaani, bcaa ja arginiini. Jos rahaa löytyy niin mikä jottei.

Niissä purnukoissa on myöskin yleensä ohjeet jotka ovat ihan hyviä. Niissä neuvovat sitten miten ja milloin ja minkä kanssa kannattaa ottaa.
Esim krea on hyvä ottaa jonkun nopeasti palavan hiilarin kanssa.

Hifistelystä... arginiinipurkin valmistajan suositus oli aamulla ja lounaalla 3-4g. Eli tunteja ennen treeniä, eikä illalla ollenkaan. Kreatiini samalta valmistajalta oli sitten puolituntia ennen reeniä ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Näin niiden yhteistoiminta mukamas MRI (valmistajan) mukaan olisi paras. Tiedä sitten mikä ohje on oikein. :)

jepp,on kyllä huomattu että mitä kyljessä lukee ja mitä muut käyttäjät taikka myyjät sanovat voi vaihdella aika paljon.yleensä otetaan niinku muut on todennu hyväks

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom