töitä ja reeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja F...RED
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mitenkäs te yhditätte työn ja harjoittelun. Etenkin kun joskus saattaa joutua tekemään tupla vuoroja tai iltaa ja aamua sekaisin. Toistaiseksi olen saanut homman toimimaan, mutta nyt on jo alkanut ilmaantumaan hiukan ylirasituksen merkkejä. Kuitenkin kun treenaan niin se on tehtävä viimisen päälle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
(Itsellä on ihan nine-to-five päivätyö, mutta satunnaisesti työmatkoja ja iltamenoja.)

Minä kun oon sitä ihmistyyppiä, joka tekee asiaan kuin asiaan systeemin ja suunnitelman, niin aina kyllä teen ihan kalenteri kädessä itselleni treeniohjelmaa noin kuukaudeksi pariksi eteenpäin, se tarkentuu sitten sitä mukaa kun on paremmin tietoa muista menoista. Esim ajoittelen kevyitä viikkoja sellaiseen ajanjaksoon kun on paljon muuta pakollista menoa.

Ja jos illalla ei ehdi, niin sitten vaan aamusta lenkille :urjo: Töissä kun on pakko käydä, niin se on mulle kuitenkin ykkönen ja treeni sen ehdoilla. Tosin saan käydä duunin salilla työajalla, mikä on kyllä ihan mieletön etu :-) Pitäisi käyttää enemmänkin, kun oikein luvan kanssa saa, mutta miten sitä aina tuntuu, että perhana mää tässä taas lintsaan töistä...

Mulla kanssa tuottaa täl hetkel treenaminen vaikeuksia kun arkisin olen koulussa 9-18 ja töissä 19-23 tai jopa pitempään ja viikonloputkin menee töitä tehdessä. Salille en oo nyt edes yrittäny raahautua mutta kotona oon tehny lihaskuntopiiriä aamusin. Sekin aika menee vaan pois aina unesta ja sitte oon väsyny ja kiukkunen koulussa ku oon joutunu heräämään aikasemmin. Noh, tätä menoa pitäis jaksaa tammikuun loppuun, sitten helpottaa (toivottavasti ainakin) kun saa paperit koulusta käteen.

Työajat vaihtelee päivittäin. Aamuvuoroa, välivuoroa, iltoja. Dietillä se vaatii hieman enemmän vaivaa kun suunnittelee viikot ja treenit syömisineen.
Usein menen salille klo 20., mieluiten kävisin kuuden maissa, mutta työt loppuvat monesti vasta klo 18.

Aamulenkit teen poikkeuksetta aina. Koiran omistajana se on automatisoitunut osa rutiinia.

Tähän sopeutuu, mutta koko ikääni en tälläistä rallia jaksaisi. Mutta kyllä sitä nuorena vielä....

Minun työt 3-vuorotyötä max.12 tunnin jaksoissa. Esim 19-07, 14-22, 7-19..
Työ on istumista ja vuoron päätteks tuntuu aina että nyt tarvis liikkua, mutta kun on 12 tuntia homehtunu samalla penkillä niin kyllä sekin uuvuttaa.:eek:

Mulla myös tapana merkitä etukäteen kalenteriin kaikki treenit jotta ne tulee myös tehtyä. Ja kylläpä ne menee muitten asioitten edelle, esim. jos pitää käydä jossain kylässä yms. niin eka tehdään treeni alta pois ettei jää roikkuun.:rolleyes:

Ruokailut menee kyllä töitten takia miten sattuu, mut ehkä se voi olla myös vaihtelua keholle. ? .

Mulla istumatyö 8-4 joka arkipäivä. Ihan hyvä treenin kannalta että on kokoajan säännöllinen rytmi päällä. Kuun oon puol viiden jälkeen arkisin kotona niin lähen kuuden maissa puntille. Kerkee vähän huilamaan ja syömään jotain. Aamu aerobisiakin yritän tehä vähintää kaksi kertaa viikkoon. Syömiset on helppo rytmittää kun pääsee joka päivä samaan aikaan ruokatauolle ja kahvitauolle. Pitäsin tätä työtä treenauksen kannalta ihanteellisena, kun kuitenkin jotain työtä täytyy tehä. Mutta en usko että jään tähän työhön loppuikäkseni...

Mulla onneks nyt kesätyö joka arkipäivä 8.30-16, joten treenaminen onnistuu. Syksyllä taas takaisin koulun ohella tehtävään työhön, jossa epäsaannölliset työajat, kuitenkin enemmän iltavuoroja. Oppitunteja ei kuitenkaan paljoa ole, sillä valmistuminen joulukuussa, joten treenaaminen menee aika pitkälti työvuorojen mukaan. Tietysti päättötyön tekeminen, pari kurssia ja työt vie paljon aikaa, mutta en usko, että treenaamisesta tarvitsee tinkiä.

Välillä tuntuu olevan ihan ylivoimaisen hankalaa.
Työpäivien (tai siis öiden) kesto on 6-20 tunnin välillä, jos tekee pitkää vuoroa, töiden jälkeen jaksaa just ja just lenkittää koirat.
Päätin tuossa että kesän teen töitä vielä urakalla ja talveksi sitten järkkään aikaa ja vähennän duunin määrää. Jos pääsis treeniin taas kiinni.

Treeniin löytyy kyllä aikaa, jos haluaa! Teen normi päivätyötä 8-16, lisäksi teen melkein joka viikonloppu kahtena, tai yhtenä yönä yötyötä, ihan vaan ahneuttani. Talviaikaan edellä mainitun lisäksi opiskelen, luentoja on parina iltana viikossa, joskus lauantaisin. Opiskelu tahti on ollut viimeiset pari vuotta n.30 opintoviikkoa/vuosi. Salilla käyn säännöllisesti neljä/viisi kertaa viikossa. Kaiken tuon pyörittäminen vaatii erinomaista organisointikykyä ja kaikinpuolista oman elämän hallintaa sekä itsetuntemusta. Kroppaa ja päätä täytyy kuunnella, jos olo on todella vetämätön, silloin on parempi huilia pari päivää treenien osalta. Siks toisekseen olen huomannut, että tuossa opiskelussa pätee ihan sama, välillä tavara uppoo tajuntaan kuin nakutettu ja tenttejä voi suoltaa urakalla, mut välillä ei jaksa edes ajatella uuden oppimista. Kaikki siis, ainakin mun osalla, menee sysäyksittäin eteen päin.
Kirjoitettuna tuo viikkotahti näyttää melko tiukalta, mutta ihan oikeessa elämässä tuo ei tuota tuskaa ollenkaan. Olen sen luontoinen ihminen, että mulla täytyy olla paljon tekemistä, että ylipäätänsä saan mitään aikaiseksi. Neljän seinän tuijottelu ja hidastempoinen oleilu saa mut masentumaan ja huonolle tuulelle. Että näin täällä.

Mulla on kans aika säännöllinen työ, ja vielä liukuma-ajalla. Yleensä tulee kulutettua työpaikalla penkkiä kuitenkin se klo 8.00-16.00 välinen aika. Ennen töihin menoa käyn parina aamuna semmoisella 45 minuutin lenkillä. Työmatkat pyöräilen kesät talvet, matka ei oo kyllä edes pitkä, 3,5 kilsaa suuntaansa. Itse työ on siis istumatyötä ja todellakin työpäivän päätteeksi pitää päästä taas liikkumaan! Kuvioissa silloin onkin sitten lenkkiä tai salia, näin kesäisin myös suunnistusta. Mulla on yleensä semmoset vakioajat ja vakiopäivät tuolla salilla käynnissä. Itsestäni on helpompaa kun viikot menee tiettyjen arkirutiinejen mukaan niin sillon tulee automaattisesti tehtyä nuo lenkit ja salit. Tulee myös salikaverit tutuksi kun käy tiettyyn aikaan :) Yleensä meen sinne salille 17.30-18.30 välisenä aikana jos ei muuta ohjelmaa illalle ole. Suunnittelen yleensä viikon aktiviteetit ja menot aina yksi viikko kerrallaan. Viikonloput tulee sitten yleensä vietettyä vähän rennommin, ilman mitään sen kummempia aikatauluja. Yleensä en käy sillon edes salilla kun monestikin on kaikenlaista muuta menoa. Lenkillä kuitenkin aamuisin. Viikonloppuisin ihaninta onkin herätä auringon paisteeseen, käydä pitkällä lenkillä ja syödä aamupala kaikessa rauhassa! :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teen normi päivätyötä 8-16, lisäksi teen melkein joka viikonloppu kahtena, tai yhtenä yönä yötyötä, ihan vaan ahneuttani.

Aika lailla näin minullakin, paitsi että päivätyö vaihtelee klo 8 ja 18 välillä, ja noita vkl-yötöitä teen vähän vähemmän kuin Q.Bijou. Tosin nyt menevät kuviot uusiksi, kun aloitan opiskelun syksyllä, mutta molemmat työpaikat jatkavat kyllä "ohjelmassa" edelleen (päivätyön tunnit toki vähenevät ja muuttuvat iltapainotteisiksi). Olen osittain ratkaissut ongelman tekemällä aerobiset harjoitteet työmatkapyöräilyn muodossa - 40-60 min pyöräilyä 5-6 kertaa viikossa, niin eipä tarvitse tuhlata aikaa lenkkeilyyn ;) Enkä sitäpaitsi säästäisi ajallisesti yhtään, vaikka kulkisin bussilla (omaa autoa ei ole), pikemminkin päinvastoin.

Treeniin löytyy kyllä aikaa, jos haluaa!

Tämä ei kyllä aina pidä paikkaansa. Keväämmällä tein työharjoittelupäiviä joskus klo 5.30-19.00 ja sitten siitä suoraan töihin 19.30-21.30. Tuollaisina päivinä oli niin poikki, ettei treenaaminen tullut pieneen mieleenkään (ja oma salini menee jo kahdeksalta kiinni :jahas: ). Okei, kyllähän aikaa olisi varmaan riittänyt sitten kympin jälkeen kun olisin kotiin tullut, mutta treenin hyöty ei lopen väsyneenä olisi ollut kovin maksimaalinen...

Ja ettei epäselväksi jäisi, ajanpuute on minusta huono tekosyy. Joskus on vain päiviä, ettei aikaa yksinkertaisesti löydy :rolleyes:

Työ ja harjoittelu menee täl hetkel ihan kohtuu hyvin yksiin. Kerkee sen yhden treenin vetään päivässä laadukkaasti. Tosin pikkusen 9,5 h päivä syö, mutta siihenkin on jo kohtuu hyvin tottunut.
Syksyllä alkaa opiskelut urheilija-linjalla, joten parhaillaan päivässä ainakin periaatteessa kerkiää tekemään kaksikin treeniä.
Toinen juttu onkin se, miten raha tulee riittämään terveelliseen safkaan ja lisäravinteisiin..:(

Ja ettei epäselväksi jäisi, ajanpuute on minusta huono tekosyy. Joskus on vain päiviä, ettei aikaa yksinkertaisesti löydy :rolleyes:

Nimenomaan näin. Totta kai mullekin tulee päiviä ja joskus viikkoja, että treenailu jää vähemmälle, mutta tarkoitinkin työn, treenin, opiskelun yms. yhteensovittamista pidemmällä ajanjaksolla. :)

Tämä on ehkä yksi asia, mitä rakastan omassa työssäni: ei ole työaikoja. Työhuone on mutta toki saan työni tehdä myös kotona jos haluan. Voin mennä treenaamaan ihan milloin haluan (toki jos opetusta on ni open on hyvä olla paikalla...:rolleyes: mutta opetusaikoihinkin voin vaikuttaa), aamulla tai illalla tai vaikka kesken työpäivän. Toisaalta joskus on vaikea erottaa työ- ja vapaa-aikaa toisistaan, kun työ on paljon ajatustyötä. Salilla syntyy muuten usein hyviä ideoita! Niin, ja sali on tosiaan melkein työpaikan vieressä talossa.

Välillä tuntuu, että ei ole aikaa, vaikka kyse on vain jaksamisesta ja asioiden järjestelemisestä (toki ei aina...)

Mutta tällaisina hetkinä mä muistutan itseäni yhdestä haastattelusta, jonka luin USA:n ulkoministeristä Condoleeza Ricesta, siinä kerrottiin, että Condi treenaa joka päivä vähintään puoli tuntia. Joten jos Condi löytää vuorokaudestaan sen puoli tuntia jumppailuun, niin enköhän minäkin...

Kesätyöni on fyysisesti raskasta seisomatyötä, mikä tuntuu vaikuttavan treeneihin. Ei todellakaan pysty tekemään esim. 8 tunnin päivän jälkeen tehokasta jalkatreeniä, no way. Täytyy suunnitella paljon tarkemmin aikataulut kuin pelkästään opiskellessa. Teen myös kesätenttejä, joten lukemisellekin täytyy jäädä aikaa... Itsepä olen tietysti soppani keittänyt :rolleyes: :eek:

Zone-sarja -42%
ihan itsestä kiinni on työn ja reenin sovittaminen. Teen lentoemäntänä joskus 14 tunnin päivää. Seisomatyötä, jossa paineistus vaikuttaa elimistöön. Kuitenkin olen aivan hyvin pystynyt järjestämään reenit viikko ohjelmaan. Tälläkin hetkellä olen kisadieetillä. Jos tulee pitkiä yöpymisiä ulkomailla niin vaan vaaka ja sapuskat mukaan.

ihan itsestä kiinni on työn ja reenin sovittaminen. Teen lentoemäntänä joskus 14 tunnin päivää. Seisomatyötä, jossa paineistus vaikuttaa elimistöön. Kuitenkin olen aivan hyvin pystynyt järjestämään reenit viikko ohjelmaan. Tälläkin hetkellä olen kisadieetillä. Jos tulee pitkiä yöpymisiä ulkomailla niin vaan vaaka ja sapuskat mukaan.

Ohoh, lentoemännän työ vasta kropalle stressaavaa onkin. Se on niin mihin on tottunut, eli kun itse aiemmin olen tehnyt verkkaista lukuhommaa aivoillani ja ainoa fyysinen "työ" on ollut treenit, niin yhtäkkinen seisomatyö tuntuu rankalta. Kunnioitettavaa, jos tuollaisissa olosuhteissa jaksaa kisadieetinkin vetää :worship:

Kyllä päivät menee siihen et kuudelta aamulla töihi, kuudelta illalla takasi.sit lenkille tai salille, suihkuun ja nukkumaan.Sosiaalista elämää ei viikolla juurikaan ole,mut sen voi sit hoitaa viikonloppuna, ja kaverit ymmärtää ettei viikolla kerkeä..Mutta KYLLÄ vuorokaudessa pitäisi olla enemmän tunteja!!=)

Latest posts

Back
Ylös Bottom