Täytekakku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krice
  • Aloitettu Aloitettu

Krice

Banned
Olen pannut merkille sellaisen omituisen asian, että kun on täytekakkua niin sinä päivänä lihakset tuntuvat todella kovilta ja voimat tuntuvat lisääntyvän selvästi. Kakku siis normaali kakkupohja, välissä hilloa, maitorahkaa ja kermavaahtoa. Olen vähän miettinyt mistä kakun "tehokkuus" voisi johtua. Ehkä minulla on normaalisti vajausta energiassa..
Minulle tuli jopa sellainen ajatus mieleen, että alkaisin syömään täytekakkua useamminkin:)
ps. Tämä ei ole vitsi.

Hiilareista se johtuu eikä siitä kakusta. Sama kun vedät karkkia, limsaa ja pullaa ja meet salille niin johan kulkee. Tosin niin kulkee vaa´an viisarikin jos tuota liian usein harrastaa.

kakku ja fast.webp

Hiilareista se johtuu eikä siitä kakusta. Sama kun vedät karkkia, limsaa ja pullaa ja meet salille niin johan kulkee. Tosin niin kulkee vaa´an viisarikin jos tuota liian usein harrastaa.

Tosin niitä herkkuja ei ihan kannata ennen saliin lähtöä liiviin vetää ;)
Oon huomannu että paras on kun tankkaa sitä karkkia ja muuta hiilaria edellisenä iltana ennen salia, niin silloin on paras vaikutus. Muutoin tulee vaan laiska olo eikä jaksa oikeen treeneissä puristaa 100 lasissa.

Tosin niitä herkkuja ei ihan kannata ennen saliin lähtöä liiviin vetää ;)
Oon huomannu että paras on kun tankkaa sitä karkkia ja muuta hiilaria edellisenä iltana ennen salia, niin silloin on paras vaikutus. Muutoin tulee vaan laiska olo eikä jaksa oikeen treeneissä puristaa 100 lasissa.

Jep, saman oon huomannut. Sekin toimii kun alkaa mässäillä aamulla ja illalla vasta vetää reenin. Harrastan tätä välillä työpäivinä jos ei muuten ehdi syömään.

Ja niin, nää nickit menee itelläkin välillä sekaisin:D

Mullakin reenit kulkee paremmin jos olen jotakin nopeaa hiilaria vedellyt esim edellisenä iltana. Jos vetelen hidasta hiilaria niin vaikutus ei ole sama. Näköjään muillakin samoja kokemuksia joten jotain perää tässä täytyy olla. Mielenkiintoista.

Minulla ainakin karkit ja limsa vaikuttavat eri tavalla. Nostavat nopeasti vireyttä, mutta se tuntuu jotenkin keinotekoiselta piristykseltä. Vähän ajan kuluttua vireys sitten laskee pohjalukemiin. Kakku toimii hitaammin ja täysin eri tavalla. Jos aamulla syö muutaman palan niin illalla 6-7 aikaan treenissä on tehot täysillä.

Minulla ainakin karkit ja limsa vaikuttavat eri tavalla. Nostavat nopeasti vireyttä, mutta se tuntuu jotenkin keinotekoiselta piristykseltä. Vähän ajan kuluttua vireys sitten laskee pohjalukemiin. Kakku toimii hitaammin ja täysin eri tavalla. Jos aamulla syö muutaman palan niin illalla 6-7 aikaan treenissä on tehot täysillä.

Se muutama pala kakkua voi painaa paljon enemmän ku pussi karkkia. Sisältää siis enemmän kaikkea ja vaikuttaa pidempään

Enemmän siinä kakussa on vettä. Riippuu kakusta toi paino/energia-suhde. Kakku on tositreenaajan ravitsemuksen kulmakivi.

Söin viimeviikolla ennen selkätreeniä pehmiksen ja vedin enkat ylätaljassa. Tosin sitä riemua ei sitten riittänytkään pitkään, häntäpäästä voimat hupeni.

Söin viimeviikolla ennen selkätreeniä pehmiksen ja vedin enkat ylätaljassa. Tosin sitä riemua ei sitten riittänytkään pitkään, häntäpäästä voimat hupeni.

Eli pitää ottaa reeniin mukaan kylmäkalle ja sinne vaan muutama pehmis kyytiin. Saa sitten napostella sarjojen välissä niin ei lopu tehot kesken jumpan.

ja tollasta näytätte dieettaavalle Luomulle!!!jos pääsisin ton kimppuun,menis about 10min niin se olis hävinny...:D

Tuskin olisi, sillä ko. kakku sisältää:
- 3 pohjaa
- 2 purkkia ananasta
- 3 banaania
- 7 dl kermaa
- 500 g mansikoita
- mansikkahilloa 4 rkl.

Tuskin olisi, sillä ko. kakku sisältää:
- 3 pohjaa
- 2 purkkia ananasta
- 3 banaania
- 7 dl kermaa
- 500 g mansikoita
- mansikkahilloa 4 rkl.

Tarttis varmaan testata meniskö alas tollanen kokonainen. Yhellä istumalla tietysti. Paljonkohan siinä olis kaloreita, varmaan jossain 3000 ja 6000kcal välissä?

Kun tarkemmin miettii kakun koostumusta niin siinähän on aika monipuolisesti proteiineja ja hiilihydraatteja. Ensinnäkin kananmunasta ja vehnäjauhoista pohjassa (leivontakarkeassa sunnuntai-jauhoissa on jopa 12g proteiinia) ja välissä/päällä maitorahkan ja kerman maitoproteiini.
Hiilihydraatteja on vehnäjauhoissa ja sitten on hillon hedelmäsokeri ja tavallista sokeria. Ja laktoosiakin.
Mukana on kananmunan keltuaisen ravintoaineet ja marjojen vitamiinit.

Back
Ylös Bottom