Täysjyvävehnätortillat terveellisiä?

Päätin tossa hetken mielijohteesta antaa ainaiselle tummalle makaronille vaihtelua, joten ostin kaupasta täysjyvävehnätortilloita. Niiden kanssa vedin pelkkää maustamatonta kanaa sekä salaattia (saama mitä joka päivä makaronin kanssa). Kysymyksenä onkin, että onko täysjyvävehnätortilloiden ja tumman makaronin välillä suurta eroa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"joten ostin kaupasta täysjyvävehnätortilloita. Niiden kanssa vedin pelkkää maustamatonta kanaa sekä salaattia (saama mitä joka päivä makaronin kanssa)"
ei mausteita,ei mitään? tuolla tavalla syötynähän on ihan sama mitä syö,mikään ei maistu miltään,niin voi kuiva vehnäkin näköjään saada aikaan postaushekuman ja ektaasin
oot vissiin melko kauan syönyt pelkää makaroonia/riisiä kun tuollaine trauma päällä,että joka postissa pitää mainita se :D
onko ollut jonkun PT:n makarooni dietti päällä pari vuotta?

Haha :D No periaatteessa joo, aikoinaan sain neuvoja syömiseen liittyen, ja siitä noi makaronit on vissiin jääny. Se kun tuppaa oleen ihan hyvä hiilarin lähde, eikä noita nyt riisin, perunan ja makaronin lisäks montaa ole (jos puhutaan siis lämpimästä/pääruuasta/mitenikinäsentahtoomääritellä).

Ei noiden makrojakauma mitenkään ihmeellisen hyvä/huono ole. Paljon lisäaineita ja paljon suolaa. Kai noi vaihtelusta käy.

Edit. Tavallinen makaroni 15 min keitettynä on parempaa kuin tumma :kuola:

Selittäkää joku mikä se bodyjuttu on, että pitää vetää kuivaa kanaa ja riisiä päivällisellä ja sitten iltapalana litkiä oliiviöljyt suoraan pullosta maitorahkan kanssa. Miksi siihen kanan ja riisin joukkoon ei voi heittää kermaa/juustoa/kookosmaitoa... jos sitä rasvaa kuitenkin jokainen meistä ainakin sen 1 g/painokilo vetää päivän aikana?

koska ei mielellään hiilaria ja rasvaa samalla aterialla hirveitä määriä. Hiilarit aamupäivään ja treenin ympärille. Rasva ja proteiini illalla ennen nukkumaanmenoa.

Vaihda bataattiin! Eriittäin helppoa ja nopeaa tehdä. Plussana myös maku(ainakin toistaiseksi) ja koska se on niin amerikkaa. Eikä sekään taida paljoa unclebenseille tai makarooneille hävitä.

koska ei mielellään hiilaria ja rasvaa samalla aterialla hirveitä määriä. Hiilarit aamupäivään ja treenin ympärille. Rasva ja proteiini illalla ennen nukkumaanmenoa.

Perustuuko tämä hiilarin ja rasvan välttely samalla aterialla samaan tutkimustietoon kun se, että hiilarit iltapalalla haittaavat kasvuhormonin tuotantoa - eli ns. broscienceen?

Ei vaan rasva hidastaa hiilarin ja protun imeytymistä. Hiilarin kohdalla se on turhaa ja iltapalan kohdalla suotavaa. Hiilaria ei tarvi yön aikana mihinkään.

Ei vaan rasva hidastaa hiilarin ja protun imeytymistä. Hiilarin kohdalla se on turhaa ja iltapalan kohdalla suotavaa. Hiilaria ei tarvi yön aikana mihinkään.

Ei varmaan yön aikana niin, mutta yhtä lailla sitä hiilaria voi illalla tankata lihasten ja maksan glykogeenivarastoihin. Sehän lienee kuitenkin hiilareiden nauttimisen suurin syy, eikä niinkään se että hiilari laukaisisi treenin jälkeen vedettynä jonkun maagisen anabolia-reaktion.

Ei varmaan yön aikana niin, mutta yhtä lailla sitä hiilaria voi illalla tankata lihasten ja maksan glykogeenivarastoihin. Sehän lienee kuitenkin hiilareiden nauttimisen suurin syy, eikä niinkään se että hiilari laukaisisi treenin jälkeen vedettynä jonkun maagisen anabolia-reaktion.

Aivan. Mutta sen takia treenin jälkeinen ateria onkin päivän raskain. Ja aamulla tulee kuitenkin hiilaripommi.

Kyllä minä kiskon bulkilla hiilaria iltapalalla, jos vaan tekee mieli. Dieetillä kaikki välttämätön karsitaan pois ja bulkilla syödään vapaammin perusrungon lisäksi.

Itse ainakin vetelen illalla huoletta kaurapuuron voi silmällä ja raejuustolla höystettynä, kylkee viellä purkki rahkaa ja öljyt pullosta nii avot . Hiilarit nyt vaan auttavat nukahtamaan ja uni on sikeämpää. Homma menee kaavalla tryptofaani->muuttuu elimistössä 5-hydroksitryptofaaniksi-> serotoniiniksi ja se muuttuu lopulta melatoniiniksi. Vaikka hiilari kuinka laskisi kasvuhormonin tuotantoa koen että isommassa roolissa lihaksen kasvatuksessa on hyvä uni kuin marginaalinen GHn lasku.

Itse ainakin vetelen illalla huoletta kaurapuuron voi silmällä ja raejuustolla höystettynä, kylkee viellä purkki rahkaa ja öljyt pullosta nii avot . Hiilarit nyt vaan auttavat nukahtamaan ja uni on sikeämpää. Homma menee kaavalla tryptofaani->muuttuu elimistössä 5-hydroksitryptofaaniksi-> serotoniiniksi ja se muuttuu lopulta melatoniiniksi. Vaikka hiilari kuinka laskisi kasvuhormonin tuotantoa koen että isommassa roolissa lihaksen kasvatuksessa on hyvä uni kuin marginaalinen GHn lasku.

Toisaalta kasvuhormoni parantaa unenlaatua myös. Noihin iltahiilareihin ja kasvuhormoniin en osaa sen enempää sanoa, ku että itse olen ainakin ihan hengissä, vaikka saatan syödä erittäinkin suuria hiilihydraattiannoksia illalla (esim. äsken kahdeksan sämpylänpalasta ja kulhollinen jugurttia; 6dl kaurahiutaleita ja litra maitoa on yleinen iltapala mulla myös). Sitähän sanotaan, että joo hiilari illalla saattaa vähentää kasvuhormonin tuotantoa alkuyöstä, mutta se eritys siirtyy vain myöhemmäksi. Tarkottaako se sitte sitä, että myös kaikkista syvin uni viivästyy? Kasvuhormonin eritys on nimittäin suurimmillaan syvimmän unen aikana, ja syvimmät unet nukutaan ensimmäisen neljän (kolmen) tunnin aikana tavallisesti. Vai onko koko tämä "iltahiilariteoria" ihan väärässä, koska insuliinillahan iltahiilihydraattien pahuutta perustellaan, mutta toisaalta proteiinit aiheuttavat ihan yhtälailla insuliinin eritystä?

Ja miten tää liitty täysjyvävehnätortilloihin? No en tiiä. Kai noita voi olla ihan hauska pohtia vaikkapa tortillan äärellä.

Hiilaria ei tarvi yön aikana mihinkään.

liikuskelen paljon yöllä eli tarvitsen hiilaria,paras matka on ollut noin 1.5 km kävelyä. usein tunnen itseni väsyneeksi 10 tunnin nukkumisen jälkeen enkä ole varma missä asti olen poikennut yöllä.tuon takia mä ainakin syön hiilaria ettei katabolia iske jos käyn lenkillä.

autolla ajelu unissaan ei kai kuluta hiilaria? jos ei sitten aja 30km päähän luistelukentälle ja käy lätkää pelaamassa..

Lähteny ketju kyllä "vähän" raiteiltaan :D

- - - Updated - - -

"joten ostin kaupasta täysjyvävehnätortilloita. Niiden kanssa vedin pelkkää maustamatonta kanaa sekä salaattia (saama mitä joka päivä makaronin kanssa)"
ei mausteita,ei mitään? tuolla tavalla syötynähän on ihan sama mitä syö,mikään ei maistu miltään,niin voi kuiva vehnäkin näköjään saada aikaan postaushekuman ja ektaasin
oot vissiin melko kauan syönyt pelkää makaroonia/riisiä kun tuollaine trauma päällä,että joka postissa pitää mainita se :D
onko ollut jonkun PT:n makarooni dietti päällä pari vuotta?

Oho en huomannukkaan tota alkua. Tottakai siis ite maustettua kanaa (suolatonta grillimaustetta, chilimaustetta yms.).

liikuskelen paljon yöllä eli tarvitsen hiilaria,paras matka on ollut noin 1.5 km kävelyä. usein tunnen itseni väsyneeksi 10 tunnin nukkumisen jälkeen enkä ole varma missä asti olen poikennut yöllä.tuon takia mä ainakin syön hiilaria ettei katabolia iske jos käyn lenkillä.

autolla ajelu unissaan ei kai kuluta hiilaria? jos ei sitten aja 30km päähän luistelukentälle ja käy lätkää pelaamassa..

lepositeitä suosittelisin hiilarin sijaan :wtf:

Nuoruuden kaverini kertoi vetäneensä monesti jalkatreenejä unissaan. Kertoi että levottomimpaan aikaan otti monesti ennen nukkumaanmenoa jonkinlaisen kofeiinittoman treenilaturin, jotta saisi kovemman tehon treeniin jos sattuisikin taas "kävelemään" unissaan. Hänellä oli siis kotisali rakennettu autotalliin. En sitten tiedä paljon oli värikynää hänen jutuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom