Täysjyväriisi vs. Ohrasuurimo

Aloitin uuden ketjun kun en haulla onnistunut löytämään.
Onko täysjyväriisi parempikuin ohrasuurimo?

energ./prot./hh(sokereita)/rasvaa(tyydyttyneitä)/kuitu
riisi 342kcal/8,4g/70,2g(0,4g)/3,0g(0,6g)/5,2g

ohra 320kcal/11g/63g(0,5g)/2g(0,4g)/11g

Eikö ohrasuurimo ole parempi vaihtoehto ainakin dietillä,vai enkö tajua jotain?
Viisaampien mielipiteitä odottaen.

kyl mä ainakin pidän sitä parempana ku on enemmän kuitua ja vähemmän kaloreita ku riisis.. mut kuitenkin, tän ois voinu laittaa vaikka tonne ravinto-osion yleisiin kysymyksiin..

Miinuskaloreilla kannattaa suosia kaikista ravinne rikkaimpia ruokia, eikä tuijottaa kaloreita, ne kai on säädetty tiettyyn määrään joka tapauksessa? Näistä kahdesta ohrasuurimo vie kyllä voiton, mutta kaikille suosittelen ensi sijaisena hiilihydraatin lähteenä miinuskaloreille kvinoaa joka on todella ravinnerikasta.

Tää on erittäin hyvä ketju, koska sen lisäksi, että ohrasuurimot on paljon terveellisempiä kuin riisi, ovat ne useimmiten myös kotimaisia ja tolkuttomasti ekologisempia kuin riisi. On tosi hyvä, että tällaisia juttuja nostetaan esiin.

Kvinoa on tosi hyvää, mutta melko kallista. Tosin saa sitten hinnalle hyvälaatuista proteiinia runsaammin.

Kvinoa on toki kalliimpaa kun riisi/viljatuotteet, mutta en mä sitä kyllä kalliiksi menisi sanomaan jos alta kahden euron saa 400g, josta riittää kolmeen ateriaan ainakin.

En vanno tuon kotimaisuuden puolesta ennenkuin pääsen tarkistamaan paketista. Aika harva viljatuote on kotimaista alkuperää ainakin käsitykseni mukaan. Mutta on ne ohrasuurimot kotoisin EU alueelta 99% varmuudella jolloin ne ovat kyllä ekologisempia kuin riisi.
Suomessa lähiruuan saatavuus on surkea sais lisääntyä.

Kvinoa on toki kalliimpaa kun riisi/viljatuotteet, mutta en mä sitä kyllä kalliiksi menisi sanomaan jos alta kahden euron saa 400g, josta riittää kolmeen ateriaan ainakin.
Mistäs noin halvalla saa?

PS. Pienet ateriat sulla. ;)

Back
Ylös Bottom