Täti tarvis lisää voimaa yläkertaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LaQla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä olen niin vanha, että mun on pakkokin pitää huolta noista venyttelyistä ym. Tein tommosen lämppävideon alkuviikosta:
http://www.youtube.com/user/traanitapiiri?feature=mhee#p/a/u/0/aE6TbKa6R2g

Tolla mä aina alotan kaiken treenin, saatan kyllä tehdä pari-kolmekin aurinkotervehdystä alle. Sillä saa viritettyä keskivartalon toimimaan, ei se kuula muuten nouse mutta selkänsä saa kyllä kipeeksi.
Vähintään kerran viikossa joogaan sitten tunnista puoleentoista. Kävin koko kevään hotjoogasalilla. Hot yin on mun suosikki, se on oikeestaan syvävenyttelyä lämpimässä salissa. Nyt on kyllä ajatuksena mennä testaamaan bikramia ja iyengaria ja katsoa mitä niistä tykkää.

Kylmään suihkuun mua ei kyllä saa viis villihevostakaan!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kyllä se perusvoimaharjoittelu kuulapeuhailuunkin tehdään ihan perusliikkeillä. kuitenkin iso osa kuulatreeneistäKIN tulis olla kausijaettua ja voimapohjaista aina. kontrastitreenit eripainosilla toimii myös hyvin. lämmittelyssä en kyllä venyttelis sekuntiakaan. kuulan hallinta lähtee ensisijaisesti keskivartalosta, ei yläselästä tai hartioista.

kuulan hallinta lähtee ensisijaisesti keskivartalosta.
Joo niin lähtee, eikä mun ongelma ole siellä. Haluan vaan saada lisää jämäkkyyttä lukituksiin, omista videoista näkee, että vartalo pysähtyy kyllä hyvin.
Tekniikoissa on korjattu asioita yksi kerrallaan, mm. jatkuvasti pitää kiinnittää huomiota siihen, että alusta saakka jalat tekis tarpeeksi vaikkei vielä ei ole pakko. Sen laiminlyönti aiheuttaa sitten sitä, että ojentajat on lujilla. Niillä on kuitenkin oma roolinsa tossa hommassa, olkoonkin, että jalat ja keskivartalo tekee suurimman työn.
Ei ole myöskään huono asia hakea vähän vaihtelua siihen perustreeniin ja haastaa kroppaa taas hiukan eri tavalla. Voimaan keskittyvä puntti on mulle kaikin puolin ihan uus juttu.
Mä saan valmiit treeniohjelmat mun valmentajalta joka hoitaa jaksotusjutut yms ja huolehtii siitä, etten mä treenaa liian yksipuolisesti. Tämä ensimmäinen puoli vuotta on pitänyt totutella mestoja uudenlaiseen liikkeeseen, mm. kyynärnivelten kiinnityskohtien rasitus on pitkistä sarjoista johtuen kaikkee muuta kuin aikaisemmin.

Toki suoranaisesti mun ongelmani ei varsinaisesti ole fyysisellä puolella vaan kärsimättömyydessä...

lämmittelyssä en kyllä venyttelis sekuntiakaan.
Mun kohdalla ei tulis kuuloonkaan jättää niitä väliin. Mä en saa minkäänlaista hyvää räkkiasentoa jos lonkankoukistajia ja etureisiä ei ensin avaa enkä uskaltais kyllä nojata taaksekaan ellen tee ensin selkänikamien väliin tilaa. Mutta niin erilaisia me ihmiset ollaan.

no ei kyllä niin erilaisia. lämmittely, kropan herättely ja liikelaajuuspuuhailu on täysin eri asia kuin venyttely. jos haluaa kunnon tehoja treeneiltään, ei venyttely kuulu sillon lähellekään treeniä. selkänikamien välinen tila ei kyllä lisäänny jumppaamalla ihan noin vaan, luojan kiitos. kovan rankaa kuormittavan treenin (esim. kyykyt ja vedot) jälkeen kyllä kannattaa tehdä välilevyjä täyttävää pumppailua roikkumalla selkä rentona (kädet tangossa ja jalat hieman kropan edessä, polvet koukussa) ja lantiota kevyesti keikuttelemalla.

Zone-sarja -42%
juu, jos sä teet semmosia liikeratajuttuja, missä vaan käyt siellä määräasennossa ja jopa hieman joustelet ja ärsytät lihasta, se toimii ok ennen treeniä. kaikki muu laskee tonusta ja heikentää suorituskykyä. syvävenyttely on joissain tapauksissa ok, mutta tuppaa väsyttään lihasta väärällä tavalla ja tyhjäämään sitä nesteistä.

Mulla tuo lämppätyyli parantaa myös keskittymistä ja tietty hengitystä myös, jos ne ei toimi niin ei kannata ruveta reenaankaan.
Samalla selviää myös päivän kolotukset ja se tarvisko johonkin kiinnittää erityistä huomiota.

Mulla tuo lämppätyyli parantaa myös keskittymistä ja tietty hengitystä myös, jos ne ei toimi niin ei kannata ruveta reenaankaan.
Samalla selviää myös päivän kolotukset ja se tarvisko johonkin kiinnittää erityistä huomiota.
Moi...jos olet oikeasti kiinnostunut avusta niin otatko privana yhteyttä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin, kisat on kisattu ja ansaittu voitto otettu. Blogissa rapparia.
Keula kohti seuraavaa koitosta marraskuussa Hyvinkäällä.

Marraskuulle tuli nyt toinenkin kisa, biathlon Kuusamossa, kovilla tavotteilla.
Meinaan nyt siirtää sitä voimanhankintakauden alkua sinne marraskuun loppuun ja jatkaa toistaiseksi pelkillä kuulilla ja kehonhuollolla, ehkä vähän lenkkiä oheen jos ehtii. Suurin syy on se, että kisaan vuoden loppuun tolla 12-kiloisella ja sitten niillä tuplilla, jotka vaatii enemmän ihan vaan kuntoa. Toki se ois kiva jos ois enempi voimaa, mutta tällä aikataululla +duunit ja vähän työreissua tähän päälle ei ole mitään järkeä.

Treeniblogi muuten muutti: blog.tiski.fi

Kaupassakäynti on viime aikoina tympinyt aika tavalla (ihan sama onko se vaate- vai ruokakauppa), mutta onneksi on rautakaupat.
Tilasin Saksasta parin 14-kiloisia, jotka saapui tänään. Vielä odottelen Irlannista 10-kiloista paria, jonka oisin tarvinnut kipeemmin. Vaan ei se auta :/
Varoiti duunissa respan tyttöjä ettei venäytä selkäänsä jos rupee nostelemaan mun laatikoita jotka saattaa olla aika pieniä ulkomitoiltaan. Tänään sieltä sitten soittivat, että "mä luulisin, että täällä on nyt niitä sun kuulia. Me pakataan nää kärryyn..." Ei, kyllä mä nää kannankin. Tarvis jaksaa nostella nimittäin.

Kauniita ovat, sinisiä. Joku päivä maalaan tohon kokoelmaan perhosia kylkiin niin tunnistan omani kun niitä kuljettelee mukana. Kas kyllä vaan, niihin kiintyy!

Tein viime viikonloppuna tommosen:

Sen mainitun uutiskirjeen saa täältä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Päivä meni tuomarikoulutuksessa. Hyvinkään kisassa sit varmaan tositoimiin. Treenailen sitä ennen videomatskun kanssa laskurin painelua ja ääneen laskemista.

Parhaillaan valmentautumisessa kaikki päin... tai no, ei tässä muuten mitään mutta kun on toinen puoli kroppaa ihan poissa pelistä. Hyvinkään kisa on se joka tässä saattaa nyt jäädä väliin jos Kuusamossa haluaa biathlonissa kunnon tuloksen. Tai edes tuloksen. Hierontaan taas tänään. Lisäksi Panadolia. Perjantaina ois ehkä mahdollista ehtiä akupunktiohoitoon jos ei tämä tästä viikon mittaan tokene.

Tempaus on alkanut tuntua jopa mukavalta. Oikeella kädellä. Vasen on ihan eri paria.
kait tuon ehtis vielä korjata, kisoihin aikaa kuukausi. Yritän kumminkin.
http://youtu.be/ckTTg_T1DN8

No pitäiskö?
En minä osaa näitä siirrellä.

Hyvinkään kisa takana, pari viikkoa Kuusamoon. Sen jälkeen alkaa sitten se voimanhankintakausi. Mayorsille oon menossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom