Tärkeä kysymys Sampo pankin kautta kaupasta tilanneille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Onko kellään käynyt kaupassa niin, että Sampo pankin verkkomaksua käytettäessä, ei tilauksesta ole tullut mitään vahvistusta mailiin? Jos on, laittakaa mailia välittömästi minulle.

Muistakaa tilatessa että palaatte kaupan sivuille maksun lähdettyä, muuten softa luulee, että maksu keskeytyi, eikä se kirjaannut meille kaupan hallintaan, vaikka rahat olisivatkin lähteneet, sitten ihmetelemme kun tulee ylimääräisiä talletuksia.

Eli jos jostain syystä sammutatte selaimen liian aikaisin, ettekä saa vahvistusmailia, ottakaa välittömästi yhteyttä.

Sama tapahtui minulle Nordean kautta tosin. Ehdotan, että pistätte verkkokaupan sivulle ohjeen siitä, että mikäli tilaajan sähköpostiin ei tule varmistusviestiä, ottaa tilaaja yhteyden vaikka sähköpostilla. Siis kunnes saatte tämän korjattua.

Huonopa on softa teillä.. Nämä tehdään yleensä niin että tilauksen viitenumero talletetaan tilauksen tietoihin, ja tilitapahtumat ajetaan päivittäin systeemin läpi joka tutkii onko "avoimeksi" jääneistä kaupoista tulleet rahat tilille.

No huono ja huono, tällä hetkellä kaikista tilauksista 0,2% on noita bugeja, eli en menisi sanomaan softaa huonoksi. Tuo sun juttus on kovin hassu, nimittäin meilläkin on usea verkkopankki ja mitään automaattista systeemiä tilien tarkistukseen EI voi tehdä. Vai meinaatko että syötämme johonkin automaattiseen softaan pankkien asiakasnumerot ja varmistuskoodit etukäteen ja softa sitten itekseen loggaa sisään pankkeihin ja tarkistaa kaikkien maksujen seasta nämä maksut? Get real! :D
Olisi meinaan vähän VITUN iso riski päästää jokin kauppasofta tileihin käsiksi.

Mike sanoi:
Tuo sun juttus on kovin hassu, nimittäin meilläkin on usea verkkopankki ja mitään automaattista systeemiä tilien tarkistukseen EI voi tehdä. Vai meinaatko että syötämme johonkin automaattiseen softaan pankkien asiakasnumerot ja varmistuskoodit etukäteen ja softa sitten itekseen loggaa sisään pankkeihin ja tarkistaa kaikkien maksujen seasta nämä maksut? Get real! :D.
Kyllä se on mahdollista, softalla päästään tilitietoihin käsiksi (en muista pitikö tiedot hakea, vai lähettikö pankki ne). Näin tehdään juuri suunnilleen kaikissa nettikaupoissa, jotta asiakkaat jotka eivät palanneet nettikauppaan, eivät menetä rahoja. Olen tästä about 100%:sesti varma, koska olen ollut mukana tekemässä softaa joka toimi juuri tuolla tavalla. Voitte käyttää vaikka tälläistä softaa hakemaan tiedot: http://www.samlink.fi/fi/pankkilinkki.html

Mike sanoi:
Olisi meinaan vähän VITUN iso riski päästää jokin kauppasofta tileihin käsiksi.
Tilitiedot tarvitsee vain lukea, eikä mitään tätä kautta pääsekkään muuttamaan.

teemupii sanoi:
Kyllä se on mahdollista, softalla päästään tilitietoihin käsiksi (en muista pitikö tiedot hakea, vai lähettikö pankki ne). Näin tehdään juuri suunnilleen kaikissa nettikaupoissa, jotta asiakkaat jotka eivät palanneet nettikauppaan, eivät menetä rahoja. Olen tästä about 100%:sesti varma, koska olen ollut mukana tekemässä softaa joka toimi juuri tuolla tavalla.

Tilitiedot tarvitsee vain lukea, eikä mitään tätä kautta pääsekkään muuttamaan.
Ja tämä kaikki 0,2% takia? Mieluummin laitetaan ilmo, että jos tilauksesta ei tule vahvistusta, ota yhteyttä. Softan vaihtaminen, asentaminen ja konffaaminen olisi suhteettoman suuri muutos 0,2% takia.

Mike sanoi:
Ja tämä kaikki 0,2% takia? Mieluummin laitetaan ilmo, että jos tilauksesta ei tule vahvistusta, ota yhteyttä. Softan vaihtaminen, asentaminen ja konffaaminen olisi suhteettoman suuri muutos 0,2% takia.
Jossakin vaiheessa noitten selvittämiseen menevä aika(raha) on suurempi kuin muutokseen vaadittava.

Anyway.. itse ainakin odottaisin että jos olen tuollaisessa tapauksessa rahat maksanut, että tuotteet tulevat kotia ilman että pitää odotella mitään sähköpostia.

teemupii sanoi:
Anyway.. itse ainakin odottaisin että jos olen tuollaisessa tapauksessa rahat maksanut, että tuotteet tulevat kotia ilman että pitää odotella mitään sähköpostia.
Vahvistusmaili on vain vahvistus tilauksesta, ei mitään kuitattavaa. "Kiitos tilauksesta" tuskin haittaa ketään, mutta jos sitä ei kuulu, on syytä ottaa yhteyttä.

Mike sanoi:
Vahvistusmaili on vain vahvistus tilauksesta, ei mitään kuitattavaa. "Kiitos tilauksesta" tuskin haittaa ketään, mutta jos sitä ei kuulu, on syytä ottaa yhteyttä.
Mun mielestä tuo vahvistus on ehdottoman hyvä!

Back
Ylös Bottom