Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Tänne kaikkia iloisia asioita! – foorumin hyvän mielen kulma jossa hymy tarttuu välittömästi

Meta description: Keskustelua päivän positiivisista hetkistä, onnistumisista ja arjen pienistä voitoista – mikä toi tänään iloa ja nosti fiiliksen ylös?**

Heräsin aamulla ja havaitsin pelkoni turhaksi; eilen olin nimittäin melko varma, että näen lomasta ja vapaista vain unta, mutta kyllä, kyllä se olikin totta. Juhuu!

Aurinko paistaa ja tänään vapautuu käsi kuukauden kipsihoidosta! Pääsee pikkuhiljaa palaamaan urheilun maailmaan muutenkin kuin sivustakatsojana :) Ainiin ja vierailusta uudessa anoppilassa selvitty ehjin nahoin!

Huhhuh, luulin että motskariin tuli iso vaihteistoremppa mutta onneksi vika oli ainoastaan vaihdepolkimessa. Siihen olis voinu mennä parin viikon palkka. Nyt oon maailman onnellisin mies! Kerrankin näin käy mulle näiden värkkien kanssa :)

Millä logiikalla tämä on hyvä juttu?

Kuka ihme haluaisi kaksi tyttöä kämpillensä, kumpikaan ei anna toisen läsnä ollessa ja sen marttakerhon kuuntelukaan ei mieltä ylennä ;)

Oijoi! En ole näin innoissani ollut mistään sitten... En muista mutta ei sitä tiiä! :wtf: :wtf:

Duuni uudessa työpaikassa alkaa huomenna, johan tässä pari viikkoa oltiin työttömiä ;)

Kävin tekemäs työsopparin ja palkka tulee oleen vähä isompi ku odotin, 3 viikon päästä pääsee pitkästä aikaa taas hommiin eikä tarvii luokas istuskella...Verokarhu lähetti postia ja taas tulee palautuksia :dance:

JESSSSSSS! Uskon saaneeni yhdeksän kuukauden olkapäävaivojen jälkeen VIHDOIN oikean diagnoosin vaivaani! Paraneminen voi alkaa :) Ei jumankekka miten hyvä fiilis, ehkä jonain päivänä pääsen taas rakkaan raudan rankaisemisen pariin :puntti: Toivo oli menetetty jo moneen kertaan ja mielialallisesti käyty lähempänä pohjaa kuin koskaan aikaisemmin..

Mikäs oli vialla?

Lapojen hallinta heikko -> olkapäät kääntyneet eteenpäin -> rasitus aiheuttaa hauiksen pitkän pään jänteen ärtymisen hankauksen vuoksi.
Samoin olkapäiden eteenpäin kääntyminen ilmeisesti aiheuttanut TOS-oireyhtymän, joka aiheuttanut yläraajojen puutumista. Kaksi vaivaa siis, jotka kummatkin johtuvat alunperin lapojen heikosta hallinnasta.

Lapojen hallinta heikko -> olkapäät kääntyneet eteenpäin -> rasitus aiheuttaa hauiksen pitkän pään jänteen ärtymisen hankauksen vuoksi.
Samoin olkapäiden eteenpäin kääntyminen ilmeisesti aiheuttanut TOS-oireyhtymän, joka aiheuttanut yläraajojen puutumista. Kaksi vaivaa siis, jotka kummatkin johtuvat alunperin lapojen heikosta hallinnasta.

Mitä sait ohjeeksi lapojen hallinnan parantamiseen?

Sain ohjeet, missä asennossa olkapään kuuluisi olla. Tärkeintä taitaa olla se, että lähes joka hetki kiinnitän huomiota olkapään asentoon ja pyrin pitämään sen oikeassa asennossa. Mutta kyllä mä ihan liikkeitäkin sain, joilla lapoja hallitsevien lihasten kestävyyttä parannetaan:

- toisella kyljellä maaten alempi käsi pään alla. Alkuasennossa ylempi käsi suoraan eteenpäin osoittaen kämmen lattiaa kohden (käsivarsi siis vaakatasossa lattian suuntaisesti). Siitä käsi suorana lähdetään nostamaan kättä ylöspäin, kunnes on 90 asteen asennossa lattiaan nähden. Kädessä 1-2kg paino.

- Kuminauha ovenkahvaan kiinnitettynä seistään suoraan ovenkahvaa kohti. Toisella kädellä kuminauhasta kiinni ja käsi suorana vedetään 45 asteen kulmassa kättä taaksepäin.

- Kuminauha ovenkahvan ympäri kierrettynä niin, että kumpikin pää jää roikkumaan. Toinen pää vasempaan käteen, toinen oikeaan. Tästä kyynerpäät kyljissä kiinni ulkokierto, ja loppuasennossa vielä lapojen kova puristus yhteen.

On tässä mun kuntoutusohjelmassa monia muitakin liikkeitä, mut nämä ovat nimenomaan lapojen hallinnan kehittämistä varten.

Se on aika iloinen hetki kun tuut salilta kotiin ja pumppi on vielä aika hyvin päällä, sit meet suihkuun ja suihkussa sulla kivasti peili siinä sun nenän edessä ja joka reenin jälkeen näytät vaan isommalta ja isommalta.. :D Kuvittelinkohan vaan äsken ton mun peilikuvan vai olinkohan se mä.. :wtf:

Back
Ylös Bottom