Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Tänne kaikkia iloisia asioita! – foorumin hyvän mielen kulma jossa hymy tarttuu välittömästi

Meta description: Keskustelua päivän positiivisista hetkistä, onnistumisista ja arjen pienistä voitoista – mikä toi tänään iloa ja nosti fiiliksen ylös?**

Mä osaan vieläkin ratsastaa, ehdin jo luulla olevani huono joka ikisessä lajissa mitä harrastan!
Mä olen jo pitempään miettinyt että olisi kiva oppia ratsastamaan..

Verkkokaupasta ilmoittivat, että 40" FullHD Sony olisi noudettavissa. Kaikista hauskinta tästä tekee sen, että toimitusaika oli 2-4 vkoa. Ei menny ku muutama päivä

Vesisade...
ja se, ettei kesä ole vielä "alkanut"

Ja se, että mulla on vielä neljä viikkoa lomaa pitämättä...

hähähhäähäh.

Hahaha!! Otin loparit! Helvetin hyvä fiilis!!

Oikeesti nyt on helvetin vaikee selittää kirjottamalla selkeesti koko episodia mut yritän vähän valottaa kirjottamalla.

Eli vuosi sitten alotin yhes firmassa duunit. Sovittiin vuoden määräaikainen lappu ja sit vakituinen. Näin siksi, että työnantaja näkee kunnolla, että pystyykö hommiin. Tähän suostuin, koska aattelin et se on sinäänsä ihan reilu, mutta helvetin erikoinen peli. Noh tänään tuo vuosipäivä sitten koitti ja käytiin toimitusjohtajan ja myyntijohtajan kanssa keskustelua jatkasemisestani. Ensin vähän kyseltiin mitä oon tykännyt ja käytiin kaikkea muuta paskaa läpi ja sen jälkeen sanotiin, että 6kk määräaikaista ja sitten katotaan vakituista.

Tähän sit tietenkin sanoin, että eipäs mennyt asia ihan sen mukaan mitä on sovittu ja mitä olen itse aatellut. Sanoin, että olen noita määräaikaiskikkailuja tehnyt pari vuotta, että nyt en kyllä lähe tohon mukaan. Noh tän jälkeen lähti tulee ihan uskomattomia juttuja, esim. "ite kyllä tossa tilanteessa kirjottasin nimeni" "meidän on vaikee ottaa vakutinen, koska sit jos ei teekkään hommia niin on vaikee pistää pihalle" ja tehtiin selväksi, että mikään muu vaihtoehto ei käy. Jäärät oli ihan sata varma et nuori jätkä ei voi millään sanoa ei. Kaveri tekee ihan mitä vaan paskaa kuhan se saa olla vielä duunissa. Tuli niin ihmeellistä juttua, että oikeesti mietin et vittu lapsenako ne mua pitää ja ettenkö ois ikinä muka töissä ollut. Sanoin sit et no voin miettiä asiaa, huomenna ilmotan tuleeko nimiä vai ei.

Siinä sit aamupäivän mietiskelin asiaa ja soittelin emännälle ja työkaverille. Tulin sit siihen tulokseen, et en helvetti ollut jäämässä enää määräaikseksi 6kk ku hommat on hoidettu hyvin ja asiat olen oppinut. Ei oo paljoo enää motivaatiota jatkaa määräaiksena sen puoli vuotta ja firman tuntien ni ruljanssia vaan jatkettas. Menin siitä toimitusjohtajan luokse ja sanoin, että Ei käy en jää määräaikaiseski enää. Lähen menee kerta jos ei vakkaria tule. TJ meni ihan hiljaseks, ei sanonut hetkeen mitään ja sit sano, että ei tämä nyt ihan se vastaus ollut mitä halutiin. Hahahaa ei voi vittu minkään, ois voinut laittaa siihen lappuun vittu sen vakituinen.

HAHAHa ne sai niin kynsilleen. Oppivathan vähän ees arvostaa työntekijöitä ja sitä, että ei porukkaa voi ihan miten vaan riepotella. Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun ollaan jostain sopparista pihistelyt tai yleensäkkään mistään. Kyllähän työkaverit hajos, mut sanoivat et ihan oikee ratkasu ja saivatpahan johtajat ees jonkinlaisen opetuksen. Koska siellä oikeesti sopimuksia ja työntekijöitä pidetään ihan pilkkana. Ihan väärän jätkän kanssa lähtivä spedeilee.

Mut hyvä fiilis. En noi hommat saatika firma niin hyvä ollut et haittais yhtään. Tuli vähän pidemmät kesälomat.

Katos katos, kovia ratkasuja. Ikävä kyllä tuo on turhan monessa firmassa nykypäivänä pelin henki. Mutta kapula se on pienikin kapula niissä rattaissa :thumbs: Tuo tj oli tosiaan luultavasti ihan varma että sä otat tuon määräaikaisen. Eipä se sit siinä vaiheessa oikein voinu ruveta sitä perumaankaan kun muuten siellä ois ollu kaikki muutkin vaatimassa vakkaripaikkaa..?
Oliko tuo muuten ihan yksittäinen firma ettei osa mitään isompaa konsernia? Kun vaikka se tj olikin päättämässä asioita niin jos on isompi kioski kyseessä niin siellä voi olla sen verran laajemmat pelisäännöt työsopimusten suhteen ettei niitä edes tj voi lähteä oikomaan.
Noh nyt on aikaa vaikka palaverikaljalle aurinkoterassilla..?:kippis1:

edit. jumaliste, sataset paukkui!

Katos katos, kovia ratkasuja. Ikävä kyllä tuo on turhan monessa firmassa nykypäivänä pelin henki. Mutta kapula se on pienikin kapula niissä rattaissa :thumbs: Tuo tj oli tosiaan luultavasti ihan varma että sä otat tuon määräaikaisen. Eipä se sit siinä vaiheessa oikein voinu ruveta sitä perumaankaan kun muuten siellä ois ollu kaikki muutkin vaatimassa vakkaripaikkaa..?
Oliko tuo muuten ihan yksittäinen firma ettei osa mitään isompaa konsernia? Kun vaikka se tj olikin päättämässä asioita niin jos on isompi kioski kyseessä niin siellä voi olla sen verran laajemmat pelisäännöt työsopimusten suhteen ettei niitä edes tj voi lähteä oikomaan.
Noh nyt on aikaa vaikka palaverikaljalle aurinkoterassilla..?:kippis1:

edit. jumaliste, sataset paukkui!

Toi on just semmonen keskisuuri firma joka on yksityisen omistuksessa. Eli niitä ei helvettiäkään kiinosta mitkään säännökset ja TJ:n yläpuolella ei ole enää kun ite omistaja. TJ omistaa jonkun prosenttimäärän firmasta itekkin. Toi pihtaaminen on ihan yleinen käytäntö tossa mestassa sen opin tuossa vuoden aikana. Ei oo esim. pekkasia ja ylitöistä tulis vaan minuutti minuutilta vapaata takas. Ei mitään muuta. Varastolta lähti sinä aikana kun tuolla olin 4 tyyppiä menee. Sen takia kun sopimusten pituudesta/palkasta on pihdattu. Eli kyllä toi oli niiltä ihan viimeseen asti oleva vedätysyritys ja olivat varma et tartun kaikkiin oljenkorsiin mitä annetaan.

Vieläkin vaan naurattaa koko tilanne. Ei pysty näin kirjottamalla selittää ees sitä settiä mitä siinä oli ja niitä ilmeitä. Saatika sitä mitä se tuossa firmassa merkkas.

Eikös tuo ole laitonta pitää työntekijöitä koko ajan määräaikaisina, jos määräaikaisuudelle ei ole muuta perustelua kuin työnantajan tahto voida helposti erottaa porukkaa. Sano sinne firmaan jääneille työkavereilles, että ottavat yhteyttä työsuojelupiiriin tai ammattiliittoon tms.

HAHAHa ne sai niin kynsilleen. Oppivathan vähän ees arvostaa työntekijöitä ja sitä, että ei porukkaa voi ihan miten vaan riepotella. Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun ollaan jostain sopparista pihistelyt tai yleensäkkään mistään. Kyllähän työkaverit hajos, mut sanoivat et ihan oikee ratkasu ja saivatpahan johtajat ees jonkinlaisen opetuksen. Koska siellä oikeesti sopimuksia ja työntekijöitä pidetään ihan pilkkana. Ihan väärän jätkän kanssa lähtivä spedeilee.

Mut hyvä fiilis. En noi hommat saatika firma niin hyvä ollut et haittais yhtään. Tuli vähän pidemmät kesälomat.

Parhaiten olisit antanut kynsille kirjoittamalla sopparin ja lopettamalla työnteon. JOtain näpertelyä pitkin päivää, mutta hyvin vähän. Siinäpä olisivat makselleet palkkaa :D

Eikös tuo ole laitonta pitää työntekijöitä koko ajan määräaikaisina, jos määräaikaisuudelle ei ole muuta perustelua kuin työnantajan tahto voida helposti erottaa porukkaa. Sano sinne firmaan jääneille työkavereilles, että ottavat yhteyttä työsuojelupiiriin tai ammattiliittoon tms.

On laitonta, mutta kuten tuolla ylempänä sanoin niin eipä niitä paljoa säännökset kiinnosta. Kyllä tuolla porukka ottanut yhteyksiä joistain asiosta liittoon, mutta eipä niistäkään mitään ole tapahtunut. Kyllä siellä kaikki tietää tilanteen ja käytännöt. Silläpä siellä ei ole muuta mahiksia herätellä johtoporrasta siihen et asiat hoidetaan oikeesti päin helvettiä kuin tekemällä jotain tollaisia.

Parhaiten olisit antanut kynsille kirjoittamalla sopparin ja lopettamalla työnteon. JOtain näpertelyä pitkin päivää, mutta hyvin vähän. Siinäpä olisivat makselleet palkkaa :D

Joo kyllä mä ensin mietin et otan sen ja rupeen ettii siinä heti sit uutta mestaa, mutta ois ollut vaikeetta käydä työhaastatteluissa kun tuolla ois päivät ollut. Irtisanomisaikakin ois sitten noussut 2viikkoon, nyt ei ollut mitään velvotteita jäädä. Kylmästi vaan kesken viikon pois. Eikä tota hommaa pysty tekeemään jos motivaatiota ei ole.

Back
Ylös Bottom