Tänään TV2 22:05 "The Shawshank Redemption"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielestäni tämä elokuva ansaitsee oman ketjunsa, vaikka olisi tuonne toiseenkin ketjuun mahtunut.

Kyseessä on siis Stephen Kingin kirjoittama, vankila-aiheinen kertomus syyttömänä elinkautiseen tuomitusta pankkiirista. Lähtökohta ei kuullosta mitenkään hirveän erikoiselta, mutta ei tätä leffaa pysty tekstiksi kiteyttämään, jokaisen on nähtävä se itse. Koko leffan ajan tuntuu palleissa asti leffan todella ahdistava ja piinaava tunnelma. Omasta mielestäni parhaita, ellei paras näkemäni elokuva ikinä. Eikä näytä toisetkaan hirveän eri mieltä olevan, kun IMDB:n TOP-250 listaa katsoo: http://www.imdb.com/title/tt0111161/

Harvoin sitä jaettua ykköstilaa maailman parhaana elokuvana hallussaan pitävää leffaa telkkarista tulee, katsokaa! :D

Loistava leffa on kyseessä:rock:
Itse olen kylläkin bodarikihlajaisissa siihen aikaan.

Katsoin kyseisen elokuvan joskus keväällä. Aika kului sitä katsoessa nopeasti, eli olihan tuo vangitseva pätkä. Juoneltaan yksinkertainen, mutta hyvin tehty leffa.

on kerrassaan erinomainen, mutta ei maailman paras. en tiedä mistä semmonenkin hypetys on lähtenyt. yhteen aikaan kaikki huusi vaan shawshankkia.
imdb:n listasta sen verran, että kolmosena on kuninkaan paluu... siis elokuva, jossa ainoastaan taistellaan videopelimäisesti. no, siitä huolimatta imdb on kyllä varsin oiva saitti.
makuasioista on aina mukavin kiistellä :)

Öööh ei tuossa minun mielestä mitään ahdistusta ole, pikemminkin kyseessä on kepeähkön nokkela vankilakuvaelma. Hieno tekele joka tapauksessa :4:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vidus sanoi:
Kyllähän tämä leffa kuuluu meikäläisenki suosikkeihin ehdottomasti. Leffan nimen suomennos vaan ottaa pannuun :jahas:

Juu, on kääntäjä käyttänyt kohtalaisen sumeaa logiikkaa tuossa käännöksessä.
Nimihän liittyy ilmeisesti siihen, kun sen Rita Hayworthin julisteen takana on päähenkilön tekemä tunneli, eli "avain pakoon" :D

tiny_tinman sanoi:
Juu, on kääntäjä käyttänyt kohtalaisen sumeaa logiikkaa tuossa käännöksessä.
Nimihän liittyy ilmeisesti siihen, kun sen Rita Hayworthin julisteen takana on päähenkilön tekemä tunneli, eli "avain pakoon" :D

Saatan olla väärässä mutta eikös se Kingin novellin nimi ollut Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. Että siitä kai se kääntäjä on sen nimen napannut. Joten lähettäkäämme hatemailia ensin herra Kingille ja sitten viedään kääntäjä maakellariin spoilauksesta. :D

wacko sanoi:
Saatan olla väärässä mutta eikös se Kingin novellin nimi ollut Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. Että siitä kai se kääntäjä on sen nimen napannut. Joten lähettäkäämme hatemailia ensin herra Kingille ja sitten viedään kääntäjä maakellariin spoilauksesta. :D

Joo näinhän se on tuon kirjan nimen kanssa. Nooh..Kaikesta huolimatta antoisaa elokuvailtaa. :)

Omastakin mielestä hyvä leffa, mutta en tosiaan ymmärrä miksi sen pitäisi olla yksi maailman parhaimmista? Ok, oon aika huono arvioimaan elokuvia ja omana kriteerinä hyvälle elokuvalle lähinnä on se, kuinka monta kertaa katson kelloa leffan aikana.

Mä haluaisin siis ihan mielenkiinnosta, enkä millään provolla, kuulla miksi tätä pidetään niin törkeän hyvänä elokuvana?

wacko sanoi:

Voipi hyvinkin olla noin, luin tuon mun teorian vaan joltain elokuvia käsittelevältä sivustolta :)

pek sanoi:
Mä haluaisin siis ihan mielenkiinnosta, enkä millään provolla, kuulla miksi tätä pidetään niin törkeän hyvänä elokuvana?
Mä tykkäsin siitä ainakin sen takia, että herättää jatkuvasti erilaisia tunteita puolelta toiselle. Juoni on todella hyvä, ja varsinkin muhun toimii tosta aikakaudesta kertovat leffat. Paras leffa jonka olen nähnyt. Ehdottomasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom