Syy niska/hartiakipuihin?

Oon kärsiny niska/hartiakivuista kovasti viimeaikoina. Käyn hierotuksilla 2vkon välein. Voisiko syy olla ylikehittynyt rinta ja alikehittyneet epäkkäät vai yläselän lihakset? Treenaan kyllä säännöllisesti kaikkia lihaksia. Mun treenijako on ma:rinta,olkapää, ojentaja, ja vatsa.
Ke:reidet,pohkeet, ja vatsa.
pe:selkä,hauis,ja vatsa.

Joo, vilaiseppa threadia Niskat ja muuta hömppää!
Mulla on edelleen niskojen kanssa ongelmia, pääasiallinen
syy on duunissa!:mad:

Kokeile alku- tai loppuverryttelyksi nyrkkeilysäkin hakkaamista jos salilta sellainen löytyy. Mulla ainakin auttaa pitämään hartiat vetreinä.

Originally posted by tommy77
Oon kärsiny niska/hartiakivuista kovasti viimeaikoina. Käyn hierotuksilla 2vkon välein. Voisiko syy olla ylikehittynyt rinta ja alikehittyneet epäkkäät vai yläselän lihakset? Treenaan kyllä säännöllisesti kaikkia lihaksia. Mun treenijako on ma:rinta,olkapää, ojentaja, ja vatsa.
Ke:reidet,pohkeet, ja vatsa.
pe:selkä,hauis,ja vatsa.

Mulla itselläni on koko ajan ongelmia yläselän kanssa.. Lukittuu selkänikamat ovat tajuttoman kipeet.. pitää käydä kiropraktikolla aukaisee.. Se taas mistä se sitten johtuu niin fysioterapeutti sanoi että se johtuu mulla liian lyhyistä rinta lihaksista.. Rinta lihas vetää olkapäät eteen.. ja se rasittaa koko ajan yläselkää ja sitä kautta lukittaa nikamat. siihen kyllä auttaa kova rintalihasten venyttely ja selän treenaaminen.. jos on pidempään treenaamatta niin kivut ja oireet palaa..

suosittelen pari kertaa viikossa piiitkiä 30-50 toiston pumppailuja ylätaljassa ja leveessä alataljassa. saat pikkusen hiussuonistoo aikaan sinne. sitten vaan hyvää venyttelyä. hieronta on passiivinen apu, eikä auta pitkään. siks sen lisäksi pitäis tehdä itsekin asialle jotain.

Mun fysioterapeutin mukaan yleensä noi niskahartiakivut varsinkin istumatyöläisillä johtuu huonosta ryhdistä/heikosta keskivartalosta. Teethän myös mavee ja kyykkyä säännöllisesti?

-K

Back
Ylös Bottom