Sykemittari treenatessa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen aloittelija tällä foorumilla, sen huomaa.
Kiinnostaisi kysyä, että käytättekö sykemittaria treenatessanne?
Ja koska tämä on kamppailulajien palsta, haluaisin tietää erityisesti, että hyötyykö sykemittarista nyrkkeillessä? Kannattaako minun siis nyrkkeilijänä hankkia sykemittari? Kiitoksia kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan. :worship:

tää nyt on vähän mutuilua..eli en ole siis varma mutta luulisin ettei nyt ainakaan sparratessa kannata käyttää..toki lenkillä se nyt on ihan sama mitä lajia harrastaa..jos haluu ni toki kannattaa käyttää ja miks ei tietysti vaikka säkkiä/pistareita hakatessa..itse en kyllä oo käyttäny muutaku joskus lenkillä

Omasta mielestä hieman turhaa käyttää sykemittaria sparratessa/säkkiä hakatessa, koska voi olla hieman hankalaa seurata sitä sykettä, kun kädet huitoo tuhatta ja sataa ja hanskat on muutenkin sen tiellä, koska sitä mittaria ei saa ranteeseen kiinni. Juoksulenkillä se on sitten ihan omiaan, kun voi seurata miten kovaa juoksee ja höllätä/koventaa juoksuvauhtia. Iteltä löytyy mittari ja peruskuntoharjoituksissa (juoksu, hiihto ym.) sitä käytän. Suuri apu siellä. :)

Testaa ihan itse ja tee omat päättelyt sitten onko siitä mitään hyötyä nyrkkeillessä.

Jeps eli tuli tuossa jokin aika sitten hommattua tuommonen Polar F11M - Grey Pepper sykemittari jota tulee pidettyä ranteessa 24/7.
Ohjeissa lukee että se kestää -10 pakkasta ja +50 lämpöasteita.
Mutta mitä mieltä olette että kestääkö tuo kuitenkin sen että pitää sitä ranteessa kun käy saunassa? jotenkin ei viitsis sitä ottaa pois kun menee saunaan mutta kai se on pakko jos se ei kestä yli 50 astetta.

No tuota jos siinä sanotaan, että kestää +50 ja saunot vaikka +80 niin mitä tuohon voi sanoa. Älä nyt hyvä mies heti riko sitä vempainta.

Mulla on vissiin tuo sama kello ja on koko ajan kyllä ranteessa, sauna, uinti, hiihto pakkasella eikä ole miksikään mennyt. Loisto kapistus!

Omasta mielestä hieman turhaa käyttää sykemittaria sparratessa/säkkiä hakatessa, koska voi olla hieman hankalaa seurata sitä sykettä, kun kädet huitoo tuhatta ja sataa ja hanskat on muutenkin sen tiellä, koska sitä mittaria ei saa ranteeseen kiinni.

No jos ostat esim. Polar RS800:n - http://www.polar.fi/polar/channels/fin/segments/Running/RS800.html - niin ko. laitetta voit pitää vaikka taskussa, sykelähettimen kantama riittää pidemmällekin (uusi 2.4 GHz tekniikka). Lisäksi RS800:ssa ja muissakin Polarin high-end juoksu- ja pyöräilymalleissa on sykkeen tallennus (1, 5, 15 tai 60 sek välein), ja voit purkaa sykedatat harjoituksen jälkeen PC:lle, jolla on mukava sitten analysoida käppyröitä. :)

Itse olen kuntonyrkkeilyssä käyttänyt sykemittaria kädessä, mittari pitää vaan sijoittaa ylemmäs, ranteessa sitä ei voi pitää käsisiteiden ja hanskojen takia. Tietty jos kyynervartesi on kovin lihaksikas niin ei välttämättä onnistu. ;)

Jeps eli tuli tuossa jokin aika sitten hommattua tuommonen Polar F11M - Grey Pepper sykemittari jota tulee pidettyä ranteessa 24/7.
Ohjeissa lukee että se kestää -10 pakkasta ja +50 lämpöasteita.
Mutta mitä mieltä olette että kestääkö tuo kuitenkin sen että pitää sitä ranteessa kun käy saunassa? jotenkin ei viitsis sitä ottaa pois kun menee saunaan mutta kai se on pakko jos se ei kestä yli 50 astetta.

Vastataanpa nyt tuohon.. Saunonut olen kellon kanssa varmaan +300 kertaa eikä kello ole kärsinyt. Eli kokemuksen perusteella täytyy sanoa että kestävä ja hyvä laite:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom