Nyt on jo vierähtänyt 4 kuukautta, kun vedin juoksu&pyöräily spurtteja useampana kertana viikossa, ja sitten yks ilta alkoi rintakipu ja sydämentykytykset, ja erityisesti muljahdukset/rytmihäiriöltä tuntuvat. TK:ssa käytiin useampaan otteeseen, EKG otettiin ja verikokeita (normaalit olivat), ja myöhemmin lääkärin vast.otolle, joka määräsi sitte närästyslääkkeitä ja buranaa. (Söin kuurit, eivätkä tehonneet). Liikunnan kuitenkin jätin lähes kokonaan, josta seurauksena oireet ovat helpottaneet, mutta nyt kuitenkin viime aikoina on taas alkanut vihlovaa kipua rinnassa (molemmin puolin, vihlovaa, puristavaa, paikallista, se tuntuu aika lailla "syvällä", ettei niinkään pinnassa). Lääkäri paineli rintalastaa, eikä mihinkään sattunut, muttei lääkäri uskonut kivun olevan sydänperäinen tapauksessani. Hengenahdistusta ei ole ollut, kevyt pyöräily/kävely menee muttei pitkäkestoisena. Jostain syystä magnesium-tabujen syönti vähän vahvistaa kipuja. Iltasin sängyssä ennen nukkumaanmenoa tykytykset joskus tuntuu, varsinkin sillon jos on päivän aikana jotenkin fyysisesti rasittunut. Eli selvästi rasituksesta peräisin oleva kipu, jota ei ole sen koommin tutkittu, mutta olen kyllä ajatellut mennä uudestaan vastaanotolle, kun alkaa pikkuhiljaa kitumaan liikunnan puutteesta. Nykyään siis noita muljahduksia&tykytyksiä esiintyy edelleen, mutta ei silloin jos olen ollut pitkään liikkumatta (mikä on aika tuskaa liikunnallisena ihmisenä...)
Olen koittanut venytellä rintalihaksia, mutten tiedä kuin vaan yhden venytysliikkeen, ja kun kipu on sen verran mystinen niin en ole uskaltanut kovin paljoa venytellä aluetta.
Joten siis, onko tämä ollenkaan vaarallista, itse melkein voin varmaksi sanoa, että se niistä juoksu&pyör. spurtteista alkoi, mutta hengissä ollaan edelleen.
Olen koittanut venytellä rintalihaksia, mutten tiedä kuin vaan yhden venytysliikkeen, ja kun kipu on sen verran mystinen niin en ole uskaltanut kovin paljoa venytellä aluetta.
Joten siis, onko tämä ollenkaan vaarallista, itse melkein voin varmaksi sanoa, että se niistä juoksu&pyör. spurtteista alkoi, mutta hengissä ollaan edelleen.