Syöttekö basmatiriisiä?

Yleensä syön lyhytjyväistä italialaista luomutäysjyväriisiä (jota ostan ruokapiiristä 25 kilo säkeissä), basmatia joskus vaihteeksi: viime viikolla ostin paikallismehmetiltä kilon pussukan.

Hyväähän basmati on, mutta ei siitä oikein syöneeksi tule, joten kovin usein ei tule sitä keitettyä. Ihastuttavasta tuoksusta huolimatta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Mä en muuta riisiä syökään kotona kuin basmatia, maistuu mun mielestä paljon paremmalta ja on irtonaisempaa.

Irtonaisempaa? Eikös basmati ole juuri paakkuisempaa kuin normaali pitkäjyväinen uncle ben's?

Tosiaan, basmati on paremman makuista ja kosteampi koostumus, joten mukavampi syödä. Tollainen kunnon jasmiini-riisi mistä Huppekin puhui, on myös hyvää :)

Basmatia tulee syötyä silloin tällöin.täysjyvä(luomu) jasmin riisi on mun ehdoton herkku jota ostan lönrotinkadulta tmi matti lantolta.

Basmatiriisiä tulee käytännössä aina syötyä kuin riisiä syön. Tummaan riisiin en enää koska, aivan käsittämätöntä kuivaa koppuraa, lisäksi 40 minuutin valmistusaika vie hermot. Täysjyväriisejä pitää testailla jossain välissä.

Merkkeinä milloin mitäkin, Uncle Bensiä en osta, IMO samanmakuista kuin muutkin mutta kolminkertaisella hinnalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom