Syön(kö?) paljon ja "oikein". Paino ei nouse. Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeku
  • Aloitettu Aloitettu
Sopiva määrä rasvaa on hyväksi, nykyinen ruokavaliosi on minusta varsin vähärasvainen noin keskimäärin. Riisi + kana + tonnikala on aikamoista liiankin kliinistä täytettä, mikset käyttäisi hieman rasvaisempia lihan lähteitä niin samalla syönnillä saisit niitä lisäkaloreita? Noiden kanssa voi harrastella myös kastikkeita jolloin ruoka uppoaa maitavasti ja helpommin, ja samalla kaloreitakin tulee (kun tekee hyvän jauho+voi/öljy pohjaisen kastikkeen) Eli pienillä muutoksilla noihinkin syömiisi ruokiin saat lisäkaloreita ja helpotusta syömiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä kasviksiin ja hedelmiin tulee niin otan joka aamu mivi total premium 2x ruokalusikallista, missä pitäisi(?) olla päivän vitamiinit.

Jooei... Vitamiinilisillä ei missään nimessä tulisi korvata rehuja. Vältät niillä korkeintaan pahimmat puutostaudit, mutta et saa lainkaan vihannesten ja hedelmien terveysvaikutuksia (parantuneet veriarvot, suotuisampi verenpaine, parempi verensokerin hallinta, alentuneet syöpä- ja sydäntautiriskit, fyysinen suorituskyky...).

Pyri syömään vähintään noin puoli kiloa rehuja päivässä.
Itseltäni tuo täyttyi esimerkiksi tänään, kun söin 200g pakaste parsakaalia salaattikastikkeella, ison porkkanan ja jauhelihakastikkeessa tölkin tomaattimurskaa sekä sipulia.

Jooei... Vitamiinilisillä ei missään nimessä tulisi korvata rehuja. Vältät niillä korkeintaan pahimmat puutostaudit, mutta et saa lainkaan vihannesten ja hedelmien terveysvaikutuksia (parantuneet veriarvot, suotuisampi verenpaine, parempi verensokerin hallinta, alentuneet syöpä- ja sydäntautiriskit, fyysinen suorituskyky...).

Pyri syömään vähintään noin puoli kiloa rehuja päivässä.
Itseltäni tuo täyttyi esimerkiksi tänään, kun söin 200g pakaste parsakaalia salaattikastikkeella, ison porkkanan ja jauhelihakastikkeessa tölkin tomaattimurskaa sekä sipulia.

Ei nuo siunkaa rehut kovin hyvältä kuulosta :D No mut parempi ku ei mitää!

Mulla on yks helvetin toimiva iltapalamättö joka on enempi proteiini/rasvapainotteinen, mutta sisältää samalla paljon vihreää ja kuitua, sekä on helppo valmistaa ja maustaa:

Eli paistettua jauhelihaa mixattuna paistettuun kaaliin. Itse oon laittanu 400-800g jauhelihaa ja yhen ison kaalin, paistanu ne eriksee ja lopulta miksannu ja antanu vähä hautua. Mausteena oon käyttäny kaikkee chilistä curryyn ja inkivääriin. KOKEILKAA!

Ei nuo siunkaa rehut kovin hyvältä kuulosta :D No mut parempi ku ei mitää!

Oikeastaan laskin tarkkaan, että tuossa täyttyvät kaikki keskeisimmät vitamiinivaatimukset melko hyvin: A, B, C, folaatit... Kyseessä on siis ihan tarkkaan suunniteltu kokonaisuus, vaikka raaka-aineet ovatkin halpoja, helppoja ja vaatimattomia.
Oletko sinä laskenut täyttyvätkö omalla ravinnollasi kaikkien vitamiinien ja hivenaineiden minimisaannit päivittäin?

Tarkoituksena on kuitenkin antaa esimerkki kuinka helppoa on kiireisen/laiskan sinkkumiehenkin saada pienellä vaivalla puoli kiloa hedelmiä ja vihanneksia ujutettua ruokavalioonsa.
Ei minusta ole realistista ehdottaa keskustelun aloittelijan (tai minunkaan) kaltaiselle tyypille vaivalloisten ja monimutkaisten salaattien, aina tuoreiden raaka-aineiden tai henkilökohtaisen HeVi-osaston ylläpitämistä päivittäin.

Oikeastaan laskin tarkkaan, että tuossa täyttyvät kaikki keskeisimmät vitamiinivaatimukset melko hyvin: A, B, C, folaatit... Kyseessä on siis ihan tarkkaan suunniteltu kokonaisuus, vaikka raaka-aineet ovatkin halpoja, helppoja ja vaatimattomia.
Oletko sinä laskenut täyttyvätkö omalla ravinnollasi kaikkien vitamiinien ja hivenaineiden minimisaannit päivittäin?

En oo laskenu eikä tarvii laskee, jos noilla "sun" rehuilla ne tulee täyteen :D Vai kannattaiskohan sittenki tsekata ne? Sillä oon kaiken lukemani ja opiskelemani perusteella siinä uskossa, että noi mininimäärät ei riitä alkuunkaan JOS urheilee ja pitäis palautua, ehkä kasvattaa lihasmassaa. Toisaalta itse nappailen kasvisten lisäksi paria nappiyhdistelmää mistä saa ihan hyvät lisät jos salaatit ei riitä. . .

Tarkoituksena on kuitenkin antaa esimerkki kuinka helppoa on kiireisen/laiskan sinkkumiehenkin saada pienellä vaivalla puoli kiloa hedelmiä ja vihanneksia ujutettua ruokavalioonsa.
Ei minusta ole realistista ehdottaa keskustelun aloittelijan (tai minunkaan) kaltaiselle tyypille vaivalloisten ja monimutkaisten salaattien, aina tuoreiden raaka-aineiden tai henkilökohtaisen HeVi-osaston ylläpitämistä päivittäin.

No en pakota ketään jos kerran salaatin silppuuminen käy työstä :D

No mulla ainakin paino lähti nousuun kunnolla vasta kun mittariin tuli tasan 20v ..voihan olla että sulla tapahtuu sama 21v ?

Ennen tuota 5v kävin salilla ja söin kuin eläin, ikinä paino ei noussut yli 86kg

Intistä kun pääsin painoin 71,5kg, vuosi tästä eteenpäin -> 108,5kg :jahas:

En tiedä oliko muka oikeasti sitten silloin vielä joku kasvuvaihde silmässä vai oliko syynä aineenvaihdunta..mene ja tiedä

Mulla oli myös näin, tietyssä iässä ku olin.. vaikka oikeesti söin ku hevonen.. ei paino noussu tietystä pisteestä enää.. Nyt en edes syö yhtäpaljon ja silti se määrä ruokaa riittää mun kehitykseen hyvin. Aattelin itekki että taisin mennä tietyn iän ohi, jonka jälkeen peruskulutus laski tai jotain.. en sit tiiä..

En oo laskenu eikä tarvii laskee, jos noilla "sun" rehuilla ne tulee täyteen :D Vai kannattaiskohan sittenki tsekata ne? Sillä oon kaiken lukemani ja opiskelemani perusteella siinä uskossa, että noi mininimäärät ei riitä alkuunkaan JOS urheilee ja pitäis palautua, ehkä kasvattaa lihasmassaa. Toisaalta itse nappailen kasvisten lisäksi paria nappiyhdistelmää mistä saa ihan hyvät lisät jos salaatit ei riitä. . .

Minä kun en taas käytä pillereitä lainkaan D-vitamiinin lisäksi. Mennyt usko niihin, kun saanut lukea tutkimuksista, joiden mukaan niiden käytöstä ei ole havaittu juuri lainkaan terveydelle edullisia vaikutuksia vaan joissain tapauksissa jopa haitallisia.

Meikäläisen syömisillä ne minimisuositukset ylittyivät useimmiten, koska suosin tiettyja super-rehuja, joissa kaivattuja vitamiineja on erityisen runsaasti. Kuten juuri porkkana (a-vitamiini) ja parsakaali (folaatit ja c-vitamiin).

Siihen päälle vielä kaikki kasvisperäinen, jota laittaa lämpimien ruokien sekaan (wokvihannekset, tomaattimurskat, sipulit, valkosipulit, chilit, pavut, juurekset...).

MassGaineria koneeseen!

Syö samallai ku ennen, mutta otat kerran päivässä vähintään gainerin. +600-1000kaloria siitä! Jos rasvan lisääminen ei innosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom