Syömispäivästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloitettu Aloitettu
saattaa aika paljon riippua myös henkilöstä.olen dietannut nyt joulusta saakka, ja vielä ainakaan seuraavaan tsekkaukseen saakka ( joka on viikon päästä) ei mulla oo tankkauspäiviä ollut. aineenvaihdunta pysyy mukavasti turbona valmariinilla.:)

Originally posted by rocket
saattaa aika paljon riippua myös henkilöstä.olen dietannut nyt joulusta saakka, ja vielä ainakaan seuraavaan tsekkaukseen saakka ( joka on viikon päästä) ei mulla oo tankkauspäiviä ollut. aineenvaihdunta pysyy mukavasti turbona valmariinilla.:)

Millaisia määriä syöt päivässä hiilareita?
Itsellä jää usein aika vähiin (p/hh-suhde grammoissa n. 1:1), niin ajattelin että hiilaritankkaus noin joka 10. päivä vois olla paikallaan. Muutaman viikon vois tietty ensin vetää ihan raakasti dieettiä tällaisenaan. Vinkkejä??

Originally posted by Trinity
Millaisia määriä syöt päivässä hiilareita?
Itsellä jää usein aika vähiin (p/hh-suhde grammoissa n. 1:1), niin ajattelin että hiilaritankkaus noin joka 10. päivä vois olla paikallaan. Muutaman viikon vois tietty ensin vetää ihan raakasti dieettiä tällaisenaan. Vinkkejä??

suhde hh/pr/ra, 50/30/20

mulla on hiilaria tällä hetkellä 170g, kalorit 1400. olen dietin mennyt aika suurilla hiilareilla, niinku mun tottumuksiin suurilla:) olen aikasemmin syöny hiilaria ja protskua lähes saman verran, joten ainakin protskua on tullu tarpeeksi.
huomaa myös kyllä kropan pehmeydestä.näytän vieläkin skrodelta, jouduttiin taas vähentää protskut alemmas keskiviikkona, kun on selkeetä pehmeyttä..

toisaalta riippuu aika paljon miten paljon liikkuu.meinaa oon spinnannu 4-6 x viikossa offkaudella, joten mikäs siinä ajanmyötä kuluu kun ne pikkukovantyönhakkimatlihakset.mut spinning on niiiin kivaa, et siitä en luovu.EN varmasti, EN.:D kyl sitä ehtii isoksi kasvaa.

ei kande heti pudottaa ihan alas kalorei.alota ensteks ylempää, tsekkaa miten kroppa käyttäytyy ja varmaan jo se laittaa aineenvaihduntaa liikkeelle.sit vähän lahet tiputtaa ni kyllä tykkää kroppa hyvää.sähän et mihkään kisaan tai tiettyyn päivään diettaa..ethän tri?älä laske sit ihan kovin alas kalorei tai tulee ÄKKIKUOLEMA.sillee et aivot toimii #täällä puhuu aivoton patukka, jolla tainnu jäähä aivot mutsin kohtuun#

-r

Joo en mä mihinkään kisoihin oo menossa... tämmönen riisitikku kun olen...

Miten proteiinien runsas syönti aiheuttaa pehmeyttä vartalossa??, mie en tajua. Oon ollu siinä uskossa että hiilarit ois pahasta kun taas protskut hyvästä... Hmmm...

Oon alottanu dieetin 1600kcal:sta ja toisen viikon lopulla aloitin aamulenkit. Teen niitä ensin n. 3 kertaa viikkoon, ja lisään sitten kevättä kohti. Jossain vaiheessa alan pitään mässypäiviä, varmaan n. neljän dieettiviikon jälkeen. Kaloreista en tiedä kuin alas kannattaa tiputtaa, mutta en usko että kovin alas kun on niin pitkä dieetti. Tarkoituksena olis olla supertiukka kesäkuussa. Olen nimittäin NIIN kyllästynyt alakropan rasvoihin, vaikkei niitä hirveesti olekaan... Mutta haluan sellaiset ihanat fitness-kintut vaikka sitten henki menis!!:hmmm:

Niin ja treenit ne vaan kovenee ja painot kasvaa... ;)

Joo, toi protsku ja pehmeys on jännä juttu. en aikasemmin itekään sitä tienny. kudoksesta tulee sellasta jäntevää.normaalisti kun nipistät, lähtee iho silleen siitä pinnalta mukaan, sillon se ei lähe, samalla tavalla.pitäs ottaa selvää tarkemmin sitten noista asian ominaisuuksista.why so?kysäsen..:)
hiilarithan ne tosiaan helpost alkaa paisuttaa, et harvoin kyllä tällä tavalla käy, mutta mun protskumäärät on ollu kyllä aika huimia..

ootko tri spinnannu?se on kyllä sellanen alavartalon muokkaaja ja rasvanpolttaja että eiku pyörän pääl vaan.kandee ainaki kokeilla.ja paras rasvanpoltto kintuille on helevetin:D kova treeni isoilla painoilla:cool:

jeh..

Valmarin

Saako tuota Valmarinia luontaistuotekaupoista ja onko kallista? Kuulosti mielenkiintoiselta apuvälineeltä... kävin tuotteen sivuilla lukemassa että mitä se oikein on.

Mulla ainakin, jos haluaa vetää dieetin ihan nappiin, ni hiilaripäivänä syön ihan samoja ruoka-aineita kuin muinakin päivinä. Ainoastaan siis enemmän hiilaria ja protskut alas(niinkun monet on täällä jo todennutkin). Turha sitä on vetää itteään ihan tukkoon kaikella "paskaruoalla". Yhen jäden voi syödä tai pienen namipussin. Ainakin mulle on sopinut tämä systeemi. Tärkeää on saada tankkauspäivänä hyviä hiilareita, jolloin se kroppa oikeesti toimii. Jos syö pelkää rasvaa ja esim. nameja, niin kroppa ei saa tarvittavaa tankkausta. Mun mielestä tankkauspäivä ja herkkupäivä on eri asia. Herkkupäiviä voi pitää sillon tällöin off seasonilla.
Alussa aina dieetillä vedän ainakin hieman yli kaheksan vkoa ilman tankkauksia.
Trinity kun luin vimeisintä kirjoitustasi, niin sanoi, että dieettaat ja kalorit ei ole kovin alhaalla vielä (1600kcal), niin minusta se on kyllä jo aika vähän. Mistä kaloreista lähit dieettaamaan ja mihin aiot ne alimmillaan laskea (uteliaisuuttani vaan kyselen)?

sori trinity en taas lukenut loppuun uusia viestejäsi...eli tosiaan sanoit aloittaneesi 1600 kcal. Aloituskalorit pitäsi olla paljon korkeammalla. Eräälle tytölle kävi niin, että hän aloitti kalorit tosi alhaalta ja lopussa ne oli jossain älyttömissä 900 kcal. Aineenvaihdunta meni todella jumiin ja seuraukset oli aika huonot. Kroppa oli jumissa ja kisojen jälkeen paino nousi huimasti. Jos et ole menossa vielä kisoihinkaan, niin rauhassa vaan dieettailet. Alotat korkeammista kaloreista ja lähet sitten tiputtelemaan pikkuhiljaa.

Pinja, millaisista kalorimääristä tuo dieetti nyt sitten kannattaisi aloittaa? Itse aion tänä keväänä vetää elämäni ensimmäisen "oikean" dieetin - ihan omaksi ilokseni (:p ) ja kokeilumielessä siis, kilpalavat eivät ole meikäläisen juttu... Tällä hetkellä syön about 2200-2300 kcal päivää kohti, mutta tuntuu että vähän voisi vielä lisätäkin, kun paino on noussut niin vähän (enkä muuten IKUNA uskonut, että sanoisin ääneen tuon äskeisen!). Eli riittäisikö, jos aloittaisi 2000 kcalista, jos lisään viikko-ohjelmaan myös aamulenkit jollakin boosterilla vauhditettuna?

Originally posted by Pinja
Aloituskalorit pitäsi olla paljon korkeammalla.

Mä olen sen verran hentonen (53kg), että mun kulutus ei oo mitään huippuluokkaa (peruskulutus jotain 1200kcal ilman liikuntaa), ja tiedän, että lihon jos syön 2000kcal. En ole edes ajatellut pudottaa kaloreita kovin alas... ehkä alimmillaan 1300 kcal:iin. Lisään vain aerobisen määrää kevättä kohti. Kaverina mulla on Stack II. Punttia on neljä raskasta treeniä viikossa, jako ollut nyt 3 kovaa viikkoa, yksi kevyt.

Voiko tällainen systeemi edes sitten toimia? Siis että dieetti on näillä näkymin 16vk:a pitkä ja läskin ois tarkoitus palaa pikkuhiljaa ilman roimaa kalorien alas laskua. :confused: Vai olenko ihan hakoteillä...?

Voihan sekin olla että olen usean vuoden vetänyt liian matalilla kaloreilla...

Originally posted by rocket
Joo, toi protsku ja pehmeys on jännä juttu. en aikasemmin itekään sitä tienny. kudoksesta tulee sellasta jäntevää.normaalisti kun nipistät, lähtee iho silleen siitä pinnalta mukaan, sillon se ei lähe, samalla tavalla.pitäs ottaa selvää tarkemmin sitten noista asian ominaisuuksista.why so?kysäsen..:)

Joko on tietoa asiasta??
Ja kerro tosta valmariinista... kiinnostaa KOVASTI!

Originally posted by Trinity

Ja kerro tosta valmariinista... kiinnostaa KOVASTI!

... tämä kysymys ei kyllä ollut alunperin mulle osoitettu, mutta vastaanpa silti eli:

Valmarin on kivennäisliuos, jonka tuoteselosteen mukaan pitäisi tasoittaa elimistön happo-emäs tasapainoa ja auttaa sekä ruoansulatuksessa että kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Sitä saa luontaistuotekaupoista (säilytetään kylmässä joten etsi sieltä kaupasta ne kylmätuotteet). Täällä sitä ainakin myydään sellasissa melko pienissä pulloissa, eikä hintakaan oo paha, muistaakseeni about 5 euroo pullo. Tosin, sitä otetaan 2-4 rkl päivässä (en oo itse ottanut kuin 2 rkl).

Mä en oo huomannut että sen käyttö aiheuttaisi mitään erityisiä "oireita" (esim. samalla tavalla kuin termogeenit) mutta mulla se auttaa siihen, että ei tee safkaa koko ajan mieli ja siis on helppo pitäytyä nk. siistissä bodisafkassa. Eli mun kohdalla siitä on ollut suuri apu.

Originally posted by Dee

Valmarin on kivennäisliuos, jonka tuoteselosteen mukaan pitäisi tasoittaa elimistön happo-emäs tasapainoa ja auttaa sekä ruoansulatuksessa että kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Luulisi, että tämä nimenomaan "aiheuttaa" nälkää, jos auttaa kerran ruoansulatuksessa? Mutta siis sinulla todella on auttanut pitäytymään terveellisemmässä ruokavaliossa?

Sarah: joo, mulla on tosiaan auttanut pysymään "kaidalla tiellä" noiden safkojen kanssa.

Mutta siis huom: mä tosiaan syön sen 5-6 krt/pvä, joten mun pääongelma ei sinänsä ole ollut suoranainen nälkä vaan MIELITEKO eli että mun on välillä vaikeeta pysyä sillä siistillä tonnikala-kananrinta-raejuusto -linjalla (kun oikeesti on tehnyt mieli jotain rasvaista taikka muuten vaan epäterveellistä).

Back
Ylös Bottom