Syömisongelma (pään sisällä?)

BCAA-valmisjuoma -40%
En ole koskaan ollut mikään ahmatti, mutta nyt on jotenkin ruokahalu kadoksissa. Vaikka olisi nälkä, tosi pieni annos riittää, eikä tee mieli enää yhtään lisää.Ja treenit tietysti kulkee ihan erityisen hyvin, kun ei syö kunnolla...

Tämä alkoi siitä, kun joskus viime talvena selkäni alkoi oireilla, ja vähän vähensin treenejä. Samoihin aikoihin aloitin nuvaringin käytön, mikä toi nestettä pari kiloa -ok, on niin helppo syytellä hormoneita, mutta en usko pettäväni tässä asiassa itseäni.

Välillä syön ihan hyvin, mutta luvattoman usein on erittäin pienen syömisen päiviä. Haluaisin takaisin sen tunteen, että on nälkä, ja sitten syödään hyvällä halulla niin kauan, että nälkä on pois -tarvittiin siihen sitten kolme lihapullaa tai kolmekymmentä.

Periaatteessa olisi helppo vain ruveta syömään enemmän, mutta jossain takaraivossa tykyttää, että jos kerran syön liian vähän, miksi en laihdu? Voiko se olla vain sitä, että kun olen ollut kutakuinkin saman painoinen 18-vuotiaasta, kroppa tappelee kynsin hampain vastaan, ettei tilanne muuttuisi?

Tämä tuntuu ihan hullulta, kun syöminen ei ole ikinä ennen ollut mikään ongelma. Eikä tässä nyt vieläkään mistään ongelmasta sinänsä ole kyse, huomaan vaan asenteeni hienoisesti muuttuneen, ja asialle varmaan pitäisi tehdä jotain, ennen kuin homma karkaa käsistä.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ettei tää liittyisi mihinkään yksityiselämän tilanteeseen, ongelmaan tms.? (Korjaa jos olen väärässä, mutta) Muistelin sun kertoneen yleisellä työpaikan ongelmista, oisko mahdollista et se on ihan pelkkää stressiä? Jos kuitenkin treenailet edelleen, edes semiaktiivisesti, niin luulis et jo liikunnasta tullut rasitus nostaisi ruokahalua.

Halo sanoi:
Ettei tää liittyisi mihinkään yksityiselämän tilanteeseen, ongelmaan tms.? (Korjaa jos olen väärässä, mutta) Muistelin sun kertoneen yleisellä työpaikan ongelmista, oisko mahdollista et se on ihan pelkkää stressiä? Jos kuitenkin treenailet edelleen, edes semiaktiivisesti, niin luulis et jo liikunnasta tullut rasitus nostaisi ruokahalua.

Olen kyllä ollut tosi stressaantunut, sekä työasioiden että selkävaivojen takia -tämä on varmaan tullut harvinaisen selväksi pakkislaisille, kun perustan koko ajan valitusketjuja. :D

Sepä tässä on kummaa, että liikunnan jälkeen tulee kyllä nälkä, mutta se lähtee ihan naurettavan pienellä syömisellä. Jos syö enemmän, tulee vähän huono olo.

Hitto kun suklaakaan ei enää maita! Jos ostan viikonlopuksi suklaalevyn, se kestää viisi päivää. Sairasta on se.

Sekin tietysti vaikuttaa, että nykyään työpaikan kahvihuoneessa syöminen on kohtalaisen ahdistavaa, ehkä alitajuisesti projisoin sen muihinkin syömistilanteisiin. Tai jotain.

Mutta kyllä tuo ruokahalu on saatava kohdalleen, ei tule muuten mistään mitään. Tai kyllä minulle jonain päivinä ruoka maittaakin, mutta ihan liian usein ei. Ja kun ruoka ei maita, olen myös ihan liian usein syönyt mm. Heseä -jostain kumman syystä se kyllä maittaa. Ja minusta kerran viikossa pikaruokaa on kyllä liian usein.

reinhardt sanoi:
Hitto kun suklaakaan ei enää maita! Jos ostan viikonlopuksi suklaalevyn, se kestää viisi päivää. Sairasta on se.

Nyt kutsuu kyllä psykiatri kutsuu, täysin abnormaalia tällainen :jahas:

Ei vaiskaan, mut epäilys on sellainen, että ihan puhdas stressi saattais helposti aiheuttaa jotain tän tyyppistä. Eiks sulla kuitenkin muutaman viikon kuluessa pitäis niiden työjuttujenkin helpottaa? Jos se vaik vaikuttais positiivisesti ruokahaluunkin?

reinhardt sanoi:
Tämä alkoi siitä, kun joskus viime talvena selkäni alkoi oireilla, ja vähän vähensin treenejä. Samoihin aikoihin aloitin nuvaringin käytön, mikä toi nestettä pari kiloa -ok, on niin helppo syytellä hormoneita, mutta en usko pettäväni tässä asiassa itseäni.
Syötkö muita lääkkeitä? Mulla on todettu joskus vuonna sata Touretten syndrooma ja ne lääkkeet vaikuttavat ruokahaluun. Nyt aikuisena kun annostusta pienennettiin niin ruokahalu muuttui kokonaan. Siis ruoka ei maittanut mitenkään. Nyt, kun hain taas "vanhan" reseptin, jaksan taas syödä entiseen malliin.

Stressi voi vaikuttaa ruokailuun. Stressiä vähentävät lääkkeet lisäävät yleensä ruokahalun normaalille tasolle.

En puhu nyt lääkkeiden puolesta mitenkään erityisesti, mutta joskus lääkkeet ovat ihan tarpeen.

Mäyräkoira sanoi:
Syötkö muita lääkkeitä?

En syö. Jouduin tuossa vetämään kyllä pari kuukautta rautaa, mikä pahensi tilannetta, kun vatsani kipeytyi siitä, mutta ruokahaluttomuutta oli jo ennen sitä.

Erityisesti liha tökkii (edes rakastamani pihvit ei uppoa kuten ennen), samoin esim. rahka. Kaikki raskas ruoka. Paahtoleipä hillolla on ok, samoin puuro ja murot.

Minun ei oikeasti tee mieleni edes suklaata eikä karkkia. En vain tahdo syödä.

EDIT: Vai voiko kroppa vaan jotenkin suojella itseään tällä? Tyyliin kun tämä emäntä on stressantunut, niin pistetään esto päälle, ettei raskas ruoka maistu, ettei tule mahahaavaa. Koska kahvikaan ei maita juuri ollenkaan. Pelkkä hajukin ällöttää. (ei, en ole raskaana.)

Ehkä pitäisi sitten vaan kuunnella itseään ja syödä sitä, mikä menee alas. Treenienkin on pakko olla nyt sen verran kevyehköjä, ettei senkään takia tarvitse optimaalisesti syödä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom