Syömisestä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindel
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
41
Hei vaan hei !

Luin täällä "muutaman" threadin oikein syömisestä jne...Itse en sen suuremmin koskaan kaloreita laske, vaan menen ihan mutu tuntumalla... Nyt minulle valkeni, että syön aivan liian vähän! johtuuko tästä se että sen suurempia kehityksiä ei näy vaikka kovaa treenaakin?Pitäisikö minun ruveta laskemaan kalorit tarkalleen ja "vahtia" että varmasti saan tarvittavat protskut päivässä? Voiko niin sanotusti "kiristyä" tai kiinteytyä jos syö "puhtaasti" ja joka päivä saman määrän ja käy säännöllisesti salilla (3 kertaa viikossa)...Ylipainoa minulla ei ole mutta nykyisten pehmeitten sijaan haluaisin kiinteämmän näköisen kropan...ja tuntuisen :jahas: Olkapäät, hauis, ojentajat ja selkä tuntuu kehittyvän kivasti (lihaaaa jeeeee :rock: ) mutta keskivartalo on kiinteytynyt lähinnä ylä vatsan seudulta.... kökköä :curs:

... Nyt minulle valkeni, että syön aivan liian vähän! johtuuko tästä se että sen suurempia kehityksiä ei näy vaikka kovaa treenaakin?Pitäisikö minun ruveta laskemaan kalorit tarkalleen ja "vahtia" että varmasti saan tarvittavat protskut päivässä?

Saatan olla vähemmistöä täällä mutta itse suhtaudun kaloreitten laskemiseen harrastelijalla kielteisesti (kuten moni täällä vaakaan :)), satunnaisesti teen 'pistokokeita' ja huomaan syöväni paljon :D.

Mielestäni sinun kannattaisi ensin miettiä ja luultavasti laittaa jonkun aikaa ylös mitä syöt, vaikka keskiviikosta keskiviikkoon, kumpanakin päivänä paino samaan aikaan. Oletan, että se sinulla olisi suunnilleen sama ja syöt jo 'perusterveellistä' kohtuupuhdasta ruokaa. Sitten lisäät kullekin päivälle jotain proteiinilähdettä (ja mahdollisesti rasvaa) ja taas käyt viikon päästä keskiviikkona puntarissa. Jos on tullut pari kiloa lisää eikä ole menkat tulossa niin oli liian iso lisäys. Jos painoa tulee liikaa tai mahamakkara kasvaa, niin sitten katsot mistä vähemmän terveellisestä voisit viikkoruokalistaltasi luopua (minulla se olisi olut :kippis1: , aika turhia nekin pienet määrät).

Jos tällä hetkellä käytät vaikka paljon sipsejä, makeisia, vaaleita jauhoja, muromyslejä, suklaata, tai virvoitusjuomia (tai einesruokaa) niin ensin lähtisin vaan yksi kerrallaan vaihtamaan niitä terveellisempiin kiinnittäen huomiota proteiinimäärään.

Kaloreitten laskeminen vaatii aika paljon huolellisuutta, jotta siitä olisi selkeä hyöty. Se varmaankin on paikallaan suunniteltaessa hyvin huolellista dieettiä tai jos taustalla on syömis- tai imeytymishäiriöitä tai perussairauksia. Ensin kuitenkin kokeilisin tuota edellä selittämääni ja kokeilisin auttaisiko se oppimaan syömään niinkun sinulle on hyvä.

Sitten yksi päivä huomaat, että makumieltymykset on muuttuneet. Ajatus on herkutella ja olet kerännyt noutopöydästä kukkuralautasen mitä mieli tekee. Puolihuolimattomasti mietit mitä lautanen sisältää ja huomaat että siitä 90% on varsin terveellistä (ja loput katkarapuja, joissa ei ole muuta vikaa kun kolesteroli).

Voit ajatella että nyt olet :wanha: tai sitten olla tyytyväinen löydettyäsi ja hyväksyttyäsi itsellesi sopivan tavan syödä - treeni kulkee, keho tuntuu hyvältä ja aika pieneillä muutoksilla saat kehon painoa kilon/pari alaspäin jos iskee kohtaus että olen ruma ja lihava.

TÄNÄÄN minä olen vanha ja lihava

kiva että muillakin on näitä hetkiä kun on vanha ja lihava kun käy puntarissa ja huomaa lihoneensa 4 kg lyhyessä ajassa.

TIEDÄN
että treeni kulkee ja tulosta tulee mut sillon syön pienen ponin raakana välipalana, noh medium paistettuna, ei liitotella.
Ja tiedän että kun tämä intoilu (lue-3h fillarilenkit) taas rahoittuu nin syöminen tasaantuu ja se muutama kilo tippuu helposti pois, mut nyt ne housut puristaa ja tursuilen niissä.
:hyper::wanha::kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom