Syömisen tuska!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 20129
  • Aloitettu Aloitettu
Minun mielestäni ruoan pitäisi olla nautinto eikä tuska :) minulle se juuri on nautinto ja sillon sitä kyllä uppoaa :D vähä turhankin paljon välillä. Mutta älkää tehkö siitä syömisestä mitääs suoritusta vaan tehkää siitä reenistä suoritus ja ruuasta huvi :) sillä pääsee pitkälle! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No oishan se ruoka muuten huvi mutta kun joutuu syömään kaikkea huono makuista niinkuin raejuusto, rahka jne. Kyllähän hyvää ruokaa syö mielin määrin mutta tuskaista syödä aina kaikkea tommosta pahaa pelkästään proteiinin saannin takia.

syöminen on tympeää ellei se ole jotain pizzaa, hampurilaista tai muuta sellaista. perus koti ruoan mättäminenkin tuntuu vastenmieliseltä, olis hyvä ku ei tarttis syödä. jauhoja tulee nykyään paljon käytettyä aterian korvikkeena kun ei nappaa tuo syöminen vähääkään.

neutraali sanoi:
syöminen on tympeää ellei se ole jotain pizzaa, hampurilaista tai muuta sellaista. perus koti ruoan mättäminenkin tuntuu vastenmieliseltä, olis hyvä ku ei tarttis syödä. jauhoja tulee nykyään paljon käytettyä aterian korvikkeena kun ei nappaa tuo syöminen vähääkään.

Kohtalontoveri. :kippis1: Tosin mulle kyllä maistuu kotiruoatkin esim joku jauhelihakastike ja perunat uppoo kun häkä. :kuola: Ainut millä oon nyt saanu maitorahkan maistumaan hyvältä niin oon laittanu siihen ihan kaupan mansikkahilloa sekaan (tiedetään.. tiedetään.. siinä on sokeria!) ja kyllä on hyvää. Häviää nimittäin rahkat alta aikayksikön kun on saanu hillon sekotettua siihen. Ei noista lightti mehuista tai muista vaan oikein oo mihinkään kun se makeutusaineen makukin jo itsessään on niin hirveä niin miten se muka voisi parantaa sitä rahkan makua. :urjo: Vielä kun sais kaiken muunkin bodariruoan uppoamaan yhtä hyvin.

Elämän suurimpia nautintoja; syöminen, taidanpa lähteä vääntämään jotain pientä iltapalaa...
Kyllä meikäläisellä menee rahka alas parhaiten au naturel... ei kaipaa mitään mausteita! :kuola:

neutraali sanoi:
Tohon auttaa kyllä se kun sallii itelleen yhden sellasen päivän, että vetää ihan mitä vaan haluaa niin paljon kun haluaa. Sen jälkeen ei pariin viikkoon edes tee mieli mitään roskaruokaa.

sammyx sanoi:
Tohon auttaa kyllä se kun sallii itelleen yhden sellasen päivän, että vetää ihan mitä vaan haluaa niin paljon kun haluaa. Sen jälkeen ei pariin viikkoon edes tee mieli mitään roskaruokaa.
mää voin syödä jokapäivä mitä haluan, mutta ei viitti siltikään aina burgereita ja pizzoja syödä:). ihan yleisesti ottaen tuo syöminen vaan ei ole mukavaa tai toki silloin jos oikeasti on nälkä, mutta harvoinpa on oikeasti nälkä.

Välillä kyllä alkaa ärsyttää toi ainainen syöminen, mut sit kun joku päivä syökin "normaalia" määrää vähemmä, niin hirmunen nälkä alkaa kurnia:) Tosiaan noista syömisistä ainakin itelle tulee työpaivinä liikaakin stressiä

Joka päivä kun vetää ne samat ruuat ni kyllähän se nyt alkaa välillä vituttaan vedellä sitä AINAISTA KANAA JA RIISIÄ, perkele. Myöskin tonnikala on jotain niin vastenmielistä että oksat pois. Sekin ketuttaa että kun ei oikein sais syödä mitään mikä maistuu vähänkin hyvälle suussa, aina vaan ne samat perus bodaussafkat... Välillä vedänki iltapalaks valkosta leipää jossa metwurstia,juustoa jne ja sitten wilhelmia sinappi/ketsuppi mereen. Pahasta toi on mutta pysyy paremmin järjissään kun välillä syö jotain mikä ei maistu puulta.

Meikäläisellä on sellainen ilmiö, että mitä myöhempi kellonaika, sitä paremmin ruoka tuntuu uppoavan massuun. Pienenkin aamupalan syöminen on suurta taistelua, pitäisi varmaan siirtyä kokonaan juotavaan aamupalaan.

Usein, kun mussuttaa semmoista perus riisi-kana-mättöä, niin lautasen ollessa puolillaan pääsee semmoinen syvä huokaus, eikä ole enää yhtään nälkä, mutta siitä huolimatta lapioin lautasen tyhjäksi.

Mitäs siellä joku jo valitti rahkan mausta? Itse tykkään sekoitella ehrmanniin pari ruokalusikkaa öljyä ja lorauksen maitoa sekä pilkkoa joukkoon vähän jotain hedelmää, on melkoinen gourmet-iltapala.

Mua myös tympii syöminen, ja melkein jopa alkaa stressaamaan, kun koko ajan pitäis olla syömässä. Vielä mä keksin keinon ottaa tarvittava energia auringonvalosta, niin ei tartte syödä ikinä. :D Mulle siis syöminen on kaikkea muuta kuin nautinto. Yli 2000 Kcal alkaa tympimään, ja yli 3000 Kcal saa jo tosissaan vääntää. Eli se on jokapäiväistä vääntämistä, ja suoritus siinä kuin salilla käyntikin. Mielummin olisin koko ajan dieetillä, se on helpompaa kuin väkisin mättäminen. Joku on mulle tästä kateellinen, mä taas olen niille kateellinen joilla on hyvä ruokahalu.

Vroomfundel sanoi:
Mitäs siellä joku jo valitti rahkan mausta? Itse tykkään sekoitella ehrmanniin pari ruokalusikkaa öljyä ja lorauksen maitoa sekä pilkkoa joukkoon vähän jotain hedelmää, on melkoinen gourmet-iltapala.
Herkkuperseet nyt valittaa ihan mistä vaan. :D Ehrmann ja LIDL:in Milbona ovat molemmat ihan sellaisenaan mitä mainoin välipala. Ei tarvi lisätä muuta kuin lusikka. :)

Toivon että olisi enemmän aikaa syödä. Käytännön syistä johtuen laitan lämmintä ruokaa vain 2 kertaa päivässä. Muut on sitten kinkkuvoileipiä, palautusjuomaa ja sen sellaista. Kyllä lämmin ruoka pitäisi saada 3-4 kertaa päivässä. :)

Ei ole paljon syömisen tuskaa tän mimmin kohdalla näkynyt. Ennemmin tuskaa siitä ettei saa syödä koko ajan. Esim. kaurapuuroa tekee mieli ihan aina - syön sitä kaksi kertaa päivässä ja molempia aterioita odotan joka kerta yhtä paljon. Illalla nukkumaan mennessä haaveilen jo aamupuurosta ja aamulla puuron jälkeen haavailen treenin jälkeisestä päivällispuurosta ;) Nykyään en korvaa aterioita proteiinijuomilla jos ei ole pakko, paljon mieluummin syön oikeata ruokaa.

Varmaan siihen pakkosyömiseen pitää kehittää joku samanlainen koukku kuin dieettaamiseen... mulle dieettaaminen ei ole mieluisaa, mutta pystyn tekemään sitä kivuttomasti koska haluan lopputulosta enemmän kuin ruokaa. Siispä tuska-syömiseen ehkä auttais samanlainen koukku: haluaa kasvaa enemmän kuin skipata aterian. Ja syö sitten niitä ruokia joiden energiatiheys on korkeampi... pähkinöillä, öljyllä, korkeaproteiinisilla gainereilla saa varmaan ihan hyvin kaloreita kasaan?

Faidra sanoi:
pähkinöillä

Nuo pähkinät ovat kyllä IMO todella hyviä kalorilähteitä jos ei ruoka maistu muuten. Hyviä rasvoja ja kohtuuhyvälaatuisia kasviproteiineja. Esimerkiksi 150 grammaa pähkinöitä on säälittävän pieni läjä ja siinä on jo ~850 kcal :rock:

ZweCCo sanoi:
No oishan se ruoka muuten huvi mutta kun joutuu syömään kaikkea huono makuista niinkuin raejuusto, rahka jne. Kyllähän hyvää ruokaa syö mielin määrin mutta tuskaista syödä aina kaikkea tommosta pahaa pelkästään proteiinin saannin takia.

Hyvät ihmiset miksi syötte pahanmakuista ruokaa?? Ruoasta voi tehdä hyvää eikä se ole kovinkaan vaikeaa! Maailma on pullollaan ruokohjeita ja keittokirjoja ja niistä löytyy vaikka miten hyviä ohjeita ja reseptejä!
Jos on tympääntynyt kanan makuun tai tonnikalaan niin soveltakaa niitä!
Ja maitorahka on kyllä semmoinen jumalan lahja että :D siitä saa aivan uskomatonta ja ravintoarvot ovat kyllä kohdallaan ;) Ei sitä tarvitse maustamattomana syödä. Kyllä jokaisessa ihmisessä on pieni kokki :D kaivakaa sen vain esille ja nähkää hieman vaivaa sen ruuan eteen niin siitä tulee nautinto!

Itseä vaivaa enemmänkin syömättömyyden tuska. Ruokahalu on pohjaton ja kyllähän tästä mahastakin huomaa... Diettaaminen onkin jo ihan saatanasta mun tapauksessa.

Mulle tää syöminen on vähän kakspiippunen juttu. Joskus sitä safkaa menee vaikka kuinka paljon ja ei muuta tekiskään, kun olis syömässä, mutta joskus taas ei meinaa millään upota ja rupee tökkii todella pahasti rahka-raejuusto-tonnikala akseli sekä muut safkat ja syöminen on yhtä väkisin pupeltamista. :urjo:
Nyt meen syömään iltapalaa. :kuola:

metalchef87 sanoi:
Hyvät ihmiset miksi syötte pahanmakuista ruokaa?? Ruoasta voi tehdä hyvää eikä se ole kovinkaan vaikeaa! Maailma on pullollaan ruokohjeita ja keittokirjoja ja niistä löytyy vaikka miten hyviä ohjeita ja reseptejä!
Jos on tympääntynyt kanan makuun tai tonnikalaan niin soveltakaa niitä!
Ja maitorahka on kyllä semmoinen jumalan lahja että :D siitä saa aivan uskomatonta ja ravintoarvot ovat kyllä kohdallaan ;) Ei sitä tarvitse maustamattomana syödä. Kyllä jokaisessa ihmisessä on pieni kokki :D kaivakaa sen vain esille ja nähkää hieman vaivaa sen ruuan eteen niin siitä tulee nautinto!

Hyvä idea muuten ja noin tekisinkin mutta kun pitää syödä samoja kotiruokia kun muut. Lisäilen niitten sekaan sitten vaan aina noita. Ois vaan parempi kyllä kun alusta asti sais ite tehä semmosta kun haluaa.

Mua taas alkaa se helvetin kokkaaminen tympiä.
Aamulla en jaksa heittää edes puuroaineksia mikroon, vedän raakana kuten monet täällä.
Pastalle en jaksa tehdä jauhelihakastiketta vaan ruskistan nopeasti jauhiksen ja syön sillee. Jauhista pitää paistaa vähintään kilo kerralla koska muuten saa taas olla pannun ääressä.
Kananmunankeitin on jumalan lahja kun ei tarttee muuta ku laittaa käyntiin ja odottaa äänimerkkiä :)
Rahka vaatii tosiaan vain lusikan, rypsäriä voi juoda pullosta ja protskun sheikkaaminen menee nopsaan.
Noita samoja täytyy vaan sitten vedellä enemmän että paino lähtis nousuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom