Syöminen sairaana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lasse83
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Ajattelin kysästä miten miehillä on tapana syödä kovassa kuumeessa tai flunssassa. Reilu 37 ei varmaan tunnu missään mutta itelläni on kurkkutulehtunut ja kuumetta vajaa 39. Ei tuu millään kovaa mättöä syötyä joten onko jotain vinkkejä mistä sais helposti kaloreita ettei toi paino hirveesti romahtais. Ketuttaa kun oli hyvä bulkkaus menossa ja sitten lävähtää kova viirus päälle.

Mites sitten treenin kanssa. Siirryttekö heti takas salille kun kuuma napsahtaa alle 37asteeseen vai pientä palauttelua ettei iske takasin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa juoda paljon. Ja jos jaksaa huolehtia proteiininsaannista niin juomat on varmaan helpompia kuin kiinteä ruoka.

Originally posted by mho
Kannattaa juoda paljon. Ja jos jaksaa huolehtia proteiininsaannista niin juomat on varmaan helpompia kuin kiinteä ruoka.

Joo no onneks kaapista löyty jotain massaprotskuja niin sitä vedän vähän tujumman annoksen niin tulee jotain kaloreita. Sen lisäks tulee vedettyä banaaneja mutta oikeestaan muuta ei saa alas. Puuroa kokeilin mutta ei vaan pysty tunkemaan sitä suuhun.
Muistan vieläkin karvaasti kun kaks vuotta sitten iski pusutauti joka survotti ton kurkun ihan tukkoon. En saanut alas kun pelkkää vettä. Laskin että kuuden päivänä aikana söin yhden viilin ja joku pari litraa vettä per päivä. Onneks nyt ei oo yhtä paha tilanne.

Viimeksi mulla on ollut yli 37% astetta kuumetta noin viisi vuotta sitten joten en itse pysty mitään ruokavinkkejä antamaan, mutta jos ei jaksa syödä koko ajan niin esim. maidosta saat helpolla kaloreita ja protskuakin tulee ihan tarpeeksi. Mitään megaisoja protskuannoksia ei ehkä kannata syödä sairaana kun ne varmasti kuormittavat kehoa jonkin verran...

Joo, olin itte kans 3 viikkoo sitten kipee. Ei siinä paljon edes tee mieli syödä mitään, varsinkin maitoa mun oli jotenkin vaikee juoda kun oli kurkku paskana. Mutta ostappa tai mieluummin pyydä jonkun ostaa sulle jotain niitä litran jäätelöpaketteja. Jäätelö menee hyvin alas kun on kurkku kipee ja kylmä jäätelö rauhoittaa vähäksi aikaa kurkkua ja kai siitä jonkin verran kaloreitakin saa.

Originally posted by Paukkurauta
Joo, olin itte kans 3 viikkoo sitten kipee. Ei siinä paljon edes tee mieli syödä mitään, varsinkin maitoa mun oli jotenkin vaikee juoda kun oli kurkku paskana. Mutta ostappa tai mieluummin pyydä jonkun ostaa sulle jotain niitä litran jäätelöpaketteja. Jäätelö menee hyvin alas kun on kurkku kipee ja kylmä jäätelö rauhoittaa vähäksi aikaa kurkkua ja kai siitä jonkin verran kaloreitakin saa.

Joo täytyy tota jäätelöä kokeilla. lääkäri kyllä väitti että lauantaiksi ois jo parempi olo mutta saapa nähä.

Kokeile marjakiisseleitä. Valiolla on ihan hyviä mansikan, mustika ja vadelman makuisia kiisseleitä. Ota niitä versioita missä on sokeri etkä niitä light versioita.

Juuri tuo juominen on tärkeää kuumeessa, ettei paino putoaisi kovasti! itse olin tossa kuukausi sitten oksennustaudissa+ kuumeessa+ nuhassa...paino putos parissa päivässä 5 kiloa! elikkä vettä ym. paljon vain!

Treenaamaan kannattaa mennä vasta sitten kun on ollut kaksi kuumeetonta päivää, ehkä enemmänkin! ei kannata heti alkaa repimään!

Jos satut omistamaan sauvasekoittimen tai vastaavan härvelin niin kun teet protskupaukkuja niin lykkää mukiin protskujauhot, maito, raakoja kananmunia (määrä oman mielen mukaan), banaania tai jotain marjoja, ja jäätelöä ja eikun sekaisin. Mitä enemmän maitoa sen ohuempaa tosta juomasta tietenkin tulee.

Ite vedän yöproteiinia eli hitaasti imeytyvää proteiinijauhetta maidon seassa kipeänä useita kertoja päivässä ja syön sitten sen mitä alas menee. Juon vettä 5litraa ja otan extra c vitamiinia tablettina.

Hyvä nyrkkisääntö kovan kuumeen jälkeen on, että pitää yhtä monta kuumeetonta päivää kuin mitä lämpöäkin oli. Varsinkaan ärhäköiden virusten kanssa ei kannata laittaa pumppuaan riskialttiiksi.

Itse yleensä haen päivälle muutaman kiinalaisen take away -satsin. Niitä sitten popsii pitkin päivää. Saattaa mennä myös muutama paketti jäätelöä. Vettä tietty juon useita litroja päivään. Sairaanahan pitäisi syödä aika hurjia määriä kun kulutuskin nousee rajusti kun kroppa on tulehdustilassa.

Vettä, lihaakanaa/kalaa, vihreää teetä, salaattia ja glutamiinia. Lepoa ja vitamiinilisät kohdilleen. Ei luulis olevan kauan kipeänä:)

Suositut

Back
Ylös Bottom