Syö veriryhmäsi mukaan...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Battle
  • Aloitettu Aloitettu
Ei mitään pohjaa, ei. Hauska "tieteellinen" teoria silti, ja ilmeisen onnistunut rahastusprojekti. Mitenkähän se on muuten vaikuttanut kehittäjänsä painon kehitykseen...kun on rahaa millä mällätä :rolleyes: ?

Koskahan joku keksii "syö pituutesi mukaan" -dieetin? Siis vähän silleen niinku että kirahveille puiden lehtiä ja puputytöille ruohoa :lol2: ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulee mieleen tästä muutaman vuoden takainen tapaus, jossa joku kauppasi sähkölaitetta kaikkien sairauksien parantamiseen. Sairaudet kun johtuvat erilaisista madoista ihmisen kudoksissa. Sama henkilö oli kirjoittanut myös kirjan aiheesta, eikä hoitoja voinut tietenkään toteuttaa ilman kyseistä opusta. Veikkaan, että veriryhmädiettauskin sujuu täydellisesti vain kalliinpuoleisen opaskirjan neuvoja noudattaen.

Jos lukisit ko. kirjan, ymmärtäisit asian. Olen noudattanut kyseistä ruokavaliota useita vuosia. Oloni on hyvä. Ruokavalio on monipuolinen ja terveellinen.
Asiaa ei ole juuri virallisessa ravitsemustieteessä tutkittu. Tämän kirjan kirjoittaja toimii Seattlen John Bastyr Collegessa, joka on perehtynyt luontaislääketieteeseen. Kirja perustuu siis tieteeseen.

Varhaisimpien ihmisten veriryhmä oli O ja he söivät paljon lihaa. Myöhemmin osa lähti hakemaan väljempiä asuinalueita ja alkoi jossain vaiheessa viljellä viljaa. Mutaation seurauksena syntyi veriryhmä A, myöhemmin veriryhmä B ja viimeksi veriryhmä AB, juuri siksi harvinaisin.

O-veriryhmän elimistö on sopeutunut lihan syöntiin, mutta kestää vilja- ja maitotuotteita huonommin kuin muut ryhmät.
A-veriryhmätyypin ihmiset olivat ensimmäisiä, jotka sopeutuivat kasvisruokiin.

B-tyypille sopivat maitotuotteet hyvin ja ruoansulatusjärjestelmä vahva.
AB-tyyppi sietää huonosti punaistaa lihaa.

Naurettiinhan akupunktiollekin aiemmin, mutta nykyään sitä käyttävät monet lääkärit.

Tutustu kirjaan, ehkä ajattelusi muuttuu. Kirjan saat kirjastosta.

Vittu mitä jönssii, niinkin yksinkertainen asia kuin syöminen on 2000-luvulla tullut ihan tieteen alaksi. Saa nähdä, milloin ne keksii että miten perseen pyyhkimisestä saa mahdollisimman vaikeaa.

Meiju sanoi:
Asiaa ei ole juuri virallisessa ravitsemustieteessä tutkittu. Tämän kirjan kirjoittaja toimii Seattlen John Bastyr Collegessa, joka on perehtynyt luontaislääketieteeseen. Kirja perustuu siis tieteeseen.

Huomaako kukaan ristiriitaa lauseissa?

Kyllähän se kertoo "tieteestä" paljon missä tutkitaan ja missä julkaistaan. Jossain perähikiän collegessa voi olla vaikka kuinka propellipääryhmä yksittäisen proffan vetämänä, mutta ei se collegen nimen heitteleminen vielä mitään kerro. Varsinkin jos noi opinahjot on jotain yksityisrahoitteisia, tai vaihtoehtoisesti rahoituspulmissa painivia pikkulafkoja. Tulee mieleen ne mainoslehtisten laihdutusnapit, joita on tutkittu jossain pohjois-Norjan korkeakoulussa ja tutkimusten tuloksia on väännelty vielä vähän lisää kun tutkija ei ole kehdannut suoraan paperissa valehdella.

Disclaimerina se että John Bastyr College ei sano mulle mitään, ei hyvää eikä huonoa.

Meiju sanoi:
Tämän kirjan kirjoittaja toimii Seattlen John Bastyr Collegessa, joka on perehtynyt luontaislääketieteeseen. Kirja perustuu siis tieteeseen.
Tuli mieleen Fast Show:n jakso, jossa Kalifornian yliopiston tutkija teki väitöskirjaa avaruuslepakoista.

Meiju sanoi:
Jos lukisit ko. kirjan, ymmärtäisit asian. Olen noudattanut kyseistä ruokavaliota useita vuosia. Oloni on hyvä. Ruokavalio on monipuolinen ja terveellinen.

Voihan tuo sinulla toimia, tieteellisestä perusteesta tuskin puhuisin mitään.

College ei mainitse kirjaa julkaisuissaan, ko. kirjasta ei ole tehty tieteellisiä tutkimusartikkeleja, ko. teoriasta ei tehdä collegessa parhaillaan tutkimusta eikä siitä ole juuri tehty tutkimusta valmiiksi. Mitä voimme siis todeta? Kyllähän tutkija voi kirjoittaa vaikka kirjasarjan mistä tahansa aiheesta, mutta se ei ole tiedettä jos tiedeyhteisö eli tässä tapauksessa edes työnantaja ei sitä tue.

Yhtä soopaa kuin happo-emästasapaino-huuhaa ja Systema. Jos vähääkään on tietotaitoa biokemiasta ja anatomiasta niin ymmärtää miten BS:ää nämä "ihme dietit" ovat.

tai syö naapurisi runkkausjäte X|~

:offtopic:
mikähän aika nyt on iskeny,kun joka tredissä runkataan ja syödään näköjään mäihääkin kohta!!?:eek:

Hoho olen A siis pitäisi olla kasvissyöjä ja harrastaa rauhallista liikuntaa kuten golfia ei stn! :david: ei tapahdu. Hullua, että tollasta laitetaan esille kehoilufoorumissa :D
En nyt huomannut oliko jo mainittu tai kysytty, että onko tuolle väitteelle jotain ihan järkeenkäypää selitystä? Eikös tuo veriryhmä kuitenkin ole aikalailla pienestä kiinni (eri vasta-aineet ja erilaiset pintaproteiinit verisoluissa)?

Suurin osa suomalaista edustaa veriryhmää A, eli kaikki joukolla kasvissyöjiksi?? Mä kuulun tuohon joukkoon ja kyllä kuolisin nälkään jos pelkkiä rehuja popsisin :) En sitä paitsi liho millään, liittyisikö tuo sitten reesustekijään, häh? Ja joogaan nukahtaisin minäkin eikä golffi kiinnosta yhtään. Enhän mä edes osuisi siihen palloon kun silmät harittaa :D

Ainahan sitä keksitään uusia tekosyitä lihavuudelle, milloin geenit ja milloin veriryhmä...

Olen itse O, ja aikoinaan (ennen punttausta) tätä kokeilin. Olihan sitä olo parempi - yllättävää kun kaikki vehnä putosi pois ruokavaliosta, tuli siis syötyä parempaa ruokaa.

Mutta joo.. Ehkä tuolla voisi olla johonkin, yhtenä muuttujana muiden joukossa. Yhtenä pienenä muuttujana.

Kirjahyllyssäni on tää ko. kirja :down: Ja siellä saa ollakkin. 474 sivua teoksessa ja yhtä puppua jokainen sivu.

Suositut

Back
Ylös Bottom