SVNL: Nuorten klassisen voimanoston SM-kilpailut, 1.-2.3.2014 Salo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katski
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Salossa ollaan ja kisapaikallakin jo käyty. Toivottavasti saavat lämppätilaan telkkarin josta seurata kisan etenemistä, muuten tulee olemaan todella perseestä.

Eilen illalla nous lämpö, mutta nyt ainakin aamusta parempi fiilis. Kahtellaan mitä saadaan huomenna aikaiseksi. Onneksi tänään paistaa sentään aurinko, niin kävelemäänkin menee paljon mielummin :)

No onpa nuorisolla ongelmat heti suuret ku ei oo telkkaria lämmittely tiloissa. Mitenhän ennen on pärjätty...

Niin no onhan se aika vittumaista kun ei tiedä yhtään mitä lavalla tapahtuu lämppärihuoneedta käsin. Huoltajan piti juosta rappuja koko ajan edestakasin että ties millon ottaa vikoja lämppäreitä.
Mua kiinnosta vittuakaan miten ennen pärjätty mutta jos ei sm:istä saa edes striimiä pystyyn vuonna 2014 ni on se perkele.

Viimeinkin uudelle sataluvulle tasan 700kg yhteistuloksella. :)

Kyykky 260kg - M20 ja M23 SE

Penkki 145kg

Veto 295kg - M20 SE

Ja totaali M20 ja M23 SE

Ihan samaa mieltä olen -keisari-:n kanssa tuosta streamista ja myös jos muuten puutteita ollut kisapaikalla. Katsojia kun ei paikan päällä yleensä paljon näy, niin kyllä se nettistriimi toisi sen verran näkyvyyttä lajille kun yleensä mahdollista. Vaikka ne streamin katselijat punttiväkeä onkin, mutta silti. Ei se lajin näkyvyyden kehittäminen ole kiellettyä, vaikka ennen olisi pärjätty vähemmälläkin. Kun nuorten sarjojen osallistujamääriä katsoo varsinkin m23-sarjassa, niin huonolta näyttää. Tähdenlentoja tulee, jotkut kokeilee kilpailemista siinä 17-20 ikävuoden kohdilla, mutta harvasta tulee pitkänlinjan kilpavoimailija. Klassiset kilpailut toi hyvin lisäporukkaa lajiin, mutta siinäkin sen alkusysäyksen jälkeen ehkä pieni suvantovaihe tullut. Jatkuvaa kehittämistä tarvitaan, jos lajin tulevaisuus Suomessa halutaan turvata. Puhumattakaan siitä, että lajin arvostus ja näkyvyys paranisi yleisesti.

Ja mainittaakoon, että aktiivista talkooväkeä kisajärjestäjäksi ei kylläkään ole nykypäivänä helppo löytää. Voimanostossa se näkyy, SM-kisoja järjestänyt nyt käytännössä muutama seura vain vuodesta toiseen. Itse kävin penkkipunnerruksessa muistaakseni 6 SM-kisat, ja neljät niistä järjesti Pietarsaaren voimailijat :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä löydy eilisiä tuloksia vielä mistään. Hieman harmittaa, kun jostain kansallisistakin kisoista tulee streami nettiin, ja pöytäkirjat on illalla jo katseltavissa netissä.

Lähinnä viitsimisestä kiinni nuo lämppätilan näytöt + nettistriimi. Toivottavasti väki ottaa videolle suorituksia.. Kovia rautoja tullaan tänään näkemään!

Tulipahan tääkin koettua, hyvä kunto aivan hukkaan vatsan mentyä lämmöissä löysäksi. Kolme kyykkypummia aloitusraudalla ja paineet aika kateissa, kun varpusparvi lävähti joka yrityksellä pohjalla lahkeeseen. Onnittelut kuitenkin mitalisteille!

Hopeeta tuli, vaikka pääsinhän mä siitä kullastakin kisaamaan. Veto ei kulkenut, penkkikin tahmea, mutta kyykkyyn jäi varoja vaikka vähän jullena tulikin, kun innoissani päästin paineet vähän pihalle :D Oon tyytyväinen, sillä kisakokemusta ja kropan toimintaa arvokisoissa lähdin hakemaan ja eipä se kisaaminen (pitkästä aikaa) nyt niin pelottavaa ollutkaan. Seuraavissa kisoissa veto on jo kunnossa tekniikan osalta ja ojentajissa enemmän ruutia. Kyykyssä on jo hyvä meno päällä. Kiitos kaikille :)

Millasilla tuloksilla kannattaisi alkaa harkitsemaan kisailua? Ajattelin jos ensi vuonna menisi 18v 83kg sarjaan raakana. Joku 550kg yhteistulos?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom