Suuri Word, Excel & Access -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarhu
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään tietoa mikä olisi ilmainen excel-tiedostojen lukija Mac OS X:lle? OpenOffice ei käy ja widget nimeltä "ThinkFree" avaisi tiedostot vain netistä.

Käykö NeoOffice?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas kysymys liittyen Outlook 2007:aan. Edellinen ei siis ratkennut, että jos joku siihen tietää ratkaisun, niin tervetullut olisi.

Mutta itse kysymys, että mistä saisi noihin sähköposteihin vastaamisen alkamaan viestin lopusta? Kun siis painan Reply, niin oletusarvoisesti ohjelma olettaa, että kirjoitan oman viestini lainauksen yläpuolelle, vaikka parempihan olisi laittaa se alapuolelle. Aika paljon olen yrittänyt kahlata optionsseja, muttei ole löytnyt. Ongelmiahan tuosta varsinaisesti on vasta kun viestiin vastatessa ohjelma lisää siihen näppärän sinisen viivan vasempaan reunaan. Ja jos siihen perään alkaa kirjoittaa, niin tämä viiva tulee mukaan.

Kiitoksia neuvoista :)

Tuskin tuota edes pystyy muuttamaan. Miksi se on välttämätöntä, tuohan on kuitenkin todella selkeä noinkin?

No ei varsinaisesti välttämätöntä, mutta on sitä helkkaristi selkeämpi lukea, kun vastaus on lainauksen alapuolella.
Ehkä, mutta ei kuitenkaan tässä tapauksessa, koska outlook ketjuttaa viestit tuossa järjestyksessä (kun niihin vastaillaan ja välitellään). Eli vanhin/alkuperäinen viesti on alimpana.

Jaha...täällä oli tällainenkin, joten lainaan itse itseäni toisesta ketjusta

Word ongelma
-97 office avaa aina asiakirjat samaan ruutuun päällekkäin, eli sitten niitä pitää pienennellä ruudun ala-laitaan ja yrittää muistaa mitkä ikkunat on auki. Kun taas 2002 officessa asiakirjat aukeaa aina omaan ikkunaansa, eli tuolla tehtäväpalkissa näkyy sitten kaikki avoimet asiakirjat.

Millä asetuksella saan nämä -97 officen ikkunat aukeamaan myös omiin ruutuihinsa? Ärsyttää kun ei voi alt+tabilla hyppiä asikirjasta toiseen.

plussaa olisi jos oisin osannut selittää tuon jotenkin fiksummin...

Jaha...täällä oli tällainenkin, joten lainaan itse itseäni toisesta ketjusta

voipi olla ettei mitenkään. Voi olla tosin että muistan väärinkin...

Access-pohjainen raporttityökalu antaa seuraavan errorin suorittaessaan ohjelmaa:

You can't carry out this action at the present time

You tried to run a macro or used the DoCmd object in Visual Basic to carry out an action. However, is performing another activity that prevents this action from being carried out now. For example, no actions on a form can be carried out while is repainting a control or calculating an expression.

Carry out the action later.

Sen jälkeen voi painaa vaan "OK".

Koneeseen asennettu visual basic ja access, mutta raportti ei suostu käynnistymään ja ilmoittaa aina tuosta samasta virheestä. Kenelläkään mitään ideoita?

Ongelma:

Minulla on office 2007, sillä tehty dokumenttiin sisällysluettelo ja käytössä loppuviitteet.

Miten saan loppuviitteiden jälkeen vielä normaalin sivun johon voisin laittaa esimerkiksi lähteet. Se kun työntää sitä vaakaviivaa aina sille tyhjälle sivulle eli käytännössä jatkaa viimeistä viittausta. Osa tai sivunvaihtoa ei pysty tekemään ja työssä pitäisi olla lopussa asiat järjestyksessä

Viitteet
Lähteet
Liitteet

Ongelma:

Minulla on office 2007, sillä tehty dokumenttiin sisällysluettelo ja käytössä loppuviitteet.

Miten saan loppuviitteiden jälkeen vielä normaalin sivun johon voisin laittaa esimerkiksi lähteet. Se kun työntää sitä vaakaviivaa aina sille tyhjälle sivulle eli käytännössä jatkaa viimeistä viittausta. Osa tai sivunvaihtoa ei pysty tekemään ja työssä pitäisi olla lopussa asiat järjestyksessä

Viitteet
Lähteet
Liitteet

siis et pääse pois alaviitteiden muokkausmoodista?

siis et pääse pois alaviitteiden muokkausmoodista?

Ei vaan minulla on loppuviitteet käytössä ja on käsketty käyttää loppuviitteitä. Wordihän haluaa väkisin sijoittaa loppuviitteet asiakirjan loppuun siten että niiden jälkeen ei saa olla enää mitään muuta.

Ratkaisin ongelman siten, että tein lähdeluettelon ja liitesivut erillisiksi word tiedostoiksi joihin sitten laitoin oikeat sivunumerot ja lopuksi koostin koko työn pdf muotoon ja tulostin.

Ongelma kierretty.

Nyt olis excelin kaavioon liittyvä kysymys. Eli kuinka saan x- ja y-akselille näkymään tasakymmeninä luvut mutta silti sarja menisi annettujen arvojen mukaan?
Selvennän hieman eli jos y-akselin arvot ovat vaikka 15, 25, 30, 40, 45 ja x-akselin 7, 13, 22, 31, 48, niin miten x-akseliin saan näkyviin 10 20 30 40 50 ja silti sarja menisi näitten aiemmin annettujen arvojen mukaan? Koska nyt x-akselin arvoiksi tulee nuo 10 20 30 40 50 ja sarjan x-akselin arvot tulevat näiden mukaan.
Sori jos on sekava :D.

Edit. Kun ensimmäinen piste kaaviossa pitäisi olla siis 7 ja 15 niin kaavioon se tulee 0 ja 15.

Ok, osaisikohan joku auttaa tällaisessa ongelmassa:
Pitäisi tehdä sellainen dokumentti (esim. word), että siinä on vakioasemoidut ruudut, johon voi sitten pistää sopivaa sisältöä. Olen tehnyt jo yhden version wordilla, mutta ongelmana on se, että mikäli koittaa sovittaa noihin ruutuihin kuvaa, joka on hieman liian iso, niin ko. ruutu mukautuu kuvan koon mukaan ja tämä rikkoo dokumentin leiskan. Eli toisinsanoen tarvisi saada lay-out lukittua.
Kiitos suuresti jos joku osaa auttaa tässä!

Vähän aiheen vierestä:

Mitenkäs tuossa OpenOfficen Calcissa pystyy "lukitsemaan solut ilman salasanaa", ja jättämään auki vain solut, joihin taulukon käyttäjä saa kirjoittaa? Ei meinaa millään löytyä.

Ok, osaisikohan joku auttaa tällaisessa ongelmassa:
Pitäisi tehdä sellainen dokumentti (esim. word), että siinä on vakioasemoidut ruudut, johon voi sitten pistää sopivaa sisältöä. Olen tehnyt jo yhden version wordilla, mutta ongelmana on se, että mikäli koittaa sovittaa noihin ruutuihin kuvaa, joka on hieman liian iso, niin ko. ruutu mukautuu kuvan koon mukaan ja tämä rikkoo dokumentin leiskan. Eli toisinsanoen tarvisi saada lay-out lukittua.
Kiitos suuresti jos joku osaa auttaa tässä!
Onko ruudut siis taulukoita. Taulokoiden asetuksista löytyy valinta: "Automatically resize to fit contents". Auttaisiko sen rastin poistaminen?

Mitenkä saa neliöjuuren wordiin? Sain jo sen alun siitä mutta yläviiva olis kans kiva :)
Alt-nappi pohjassa kirjoitat 251. Näppäimistön numero-padillä tarttee siis kirjoittaa noi numerot

edit. siis sama merkkihän tosta tulee, minkä olit jo saanutkin :) No eikös wordissa oo kaavaeditori, mistä saa noi merkit. Eli lisää->kaava (tai jotain tonnepäin)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom