Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Jonottaminen on fiksua sillon, kun siitä saa tarpeeksi hyvän kompensaation. Oletetaan vaikka, että tarvitset välttämättä jonkun hyödykkeen joka normaalisti maksaa 200 euroa, mutta saat sen 2 tuntia jonottamalla 100 euroon. Tästä tulee nk. "tuntipalkaksi" 50 e/h. Jos se tuntiliksa on kovempi, kuin miten arvostat oman vapaa-aikasi, niin jonottaminen on ihan perusteltua eikä idioottien hommaa.

Luulen kuitenkin kyseisen jonon muodostumiseen olevan syynä sama joukkohysteria kuin esim. Salon Plazan avajaistungoksessa, jossa jaettiin ilmaisia sateenvarjoja, jonka seurauksena 5 ihmistä loukkaantui.

Tuolla raahaustaa monia ukkoja pitkin parkkipaikkoja ja katuja jotka liikkuvat erittäin vaivanloisesti, vaikuttaa siltä että nämä eivät oikein kunnolla enää kuule tai näe, reaktioajat ovat järkyttävän pitkiä, pää tuskin kääntyy mihinkään suuntaan ja ryhti on niin länässä ettei ukko näe autosta juuri mitään. Se on järkyttävää katsottavaa kun nämä ukot menevät ratin taakse, ei 1000kg henkiläauto ole mikään invamopo. Kukaan tuskin vapaaehtoisesti luopuu kortista, tähän tarvittaisiin lääkäreiltä huomattavasti jämäkämpää otetta, osa vanhuksista on oikeesti aikapommeja kun vetelevät tuolla alentuneilla aisteilla, hitaalla reaktioajalla ja saavat slaageja pikateillä. Helvetin usein lukee lehdistä että kolarin on aiheuttanut sairaskohtaus.

Ei siitä varmaan kukaan kato saa rahaa kun kortti otetaan pois niin ei ketään kiinnosta.

Hulluilla päivillä on noin hullun pitkä jono siitä syystä että siellä on oikeasti aika hyviä tarjouksia. Jonotan ihan mielelläni pari tuntia jos säästän sillä satoja euroja.

Sofia Ruusila-Nousiainen:
- "Olen vaihtanut kilpaurheilijoiden käyttämälle salille, sellainen vähän karskimpi sopii minulle", hän sanoi Iltalehdelle.

Hehe, mitenhän tuossa käy. Niillä "karskimmilla" saleilla kun ei monikaan pukeudu välttämättä muotikuteisiin reenatessaan.

Nyt sitten kuvattiin vartijaa ja vartija on se pahis.

Vielä ilmapalloepisodiin...

Mua ärsyttää eniten tossa jutussa se, että vahtimestarista tehtiin pahin pahis, jonka kuvaa levitellään nyt ympäri virtuaaliavaruutta. Ja varsinkin, kun ottaa huomioon, ettei hän oikeasti tehnyt mitään väärää. Ilmapallo on hyvin pieni asia Stockmannille (ja ehkä tilanteen olisi voinut hoitaa toisinkin), mutta se on myös liian pieni asia joutua median riepoteltavaksi syyttä suotta ja saada maineensa pilattua toisen henkilön toimesta. Jos laittaa rinnakkain nämä kaksi asiaa (Stockmannin ilmapallojenjakokielto vs. yksityisen ihmisen maine), niin mun mielestä se kuvan nettiin jakanut isä on suurempi pahis.

Stockmannille hyvä maine asiakkaiden keskuudessa on hyvin tärkeä asia, joka on tietysti tärkeä asia meille kuluttajille, jos/kun olemme heidän asiakkaitaan.

Toisaalta on myös ikävää, että samaan aikaan Stockmann kusee työntekijöidensä nilkoille ja vetävät heiltä julkisesti maton pois alta, kun työntekijät toimivat siten miten on käsketty. Ja samaan aikaan työntekijä saa paskaa niskaansa vielä median kautta.

Tämä nyt sellaisena yleisen tason huomautuksena ilman, että täytyy alkaa käyttämään maalaisjärkeä siltä osin, että miten asian olisi voinut ja kannattanut hoitaa.

Tässä yksi kirjoitus: Jari Kähkönen Blogi: Sinä tiedät luokkasi lait

Jokaiselle tekisi hyvää olla järjestysmies edes kerran elämässään. Vaikka vain yleisö tapahtuman liikenteen ohjaajana. Muuttaa kyllä hyvin käsitystä siitä onko oikeutettua alkaa vaatimaan erityiskohtelua tai säännöistä poikkeamista.

Omasta mielestä kaikki olisi voinut toimita erilailla. Vartijana olisin hymyillyt lapselle ja onnitellut pallosta ja sanonut stockan hlökunnalle, että antakaa potkut jos ei päätös miellytä. Näen työn vain työnä, jos työni olisi ilmapallosta kiinni niin ihan hyvillä mielin ottaisinkin kenkää. Kuten täälläkin jo sanottu, niin isäkin olisi voinut olla kuvaamatta ja nätisti koittaa ensin sovitella asiaa, että voisiko lapsi nyt kuitenkin sen pallon saada pitää. Jos ei, niin sitten itse lahjoa lapsi antamaan pallo isille, että voidaan sitten mennä jätskille kaikki. Infotätikin olisi voinut pestä hiekkansa pillusta heti aamuseen, säännöt on sääntöjä mutta mielestäni pikkulapsiin ne ei kohdistu, jos on kyse parin euron ilmapallosta.
Edit. Jos joku pahoittaa mielensä ja alkaa huutaa, että mihin se raja vedetään, pitäiskö kaikille lapsille sitten antaa se pallo, niin toivottavasti tekin aina kieltäydytte kodinkonemyyjien tai muiden alennuksista (just for you), koska kaikille niitä tarjouksia ei voi antaa.

Vituttaa ettei ihmisissä oo enää yhtään tätä random act of kindness -tyylistä ajattelutapaa, jota sovellettais jokapäiväisessä elämässä. Ei se oma, saati muidenkaan, elämä siihen lopu, jos aina silloin tällöin joustaa vähän näistä säännöistä. Niitä kuitenkin nykymaailmassa on ihan riittämiin.

Jokaiselle tekisi hyvää olla järjestysmies edes kerran elämässään. Vaikka vain yleisö tapahtuman liikenteen ohjaajana. Muuttaa kyllä hyvin käsitystä siitä onko oikeutettua alkaa vaatimaan erityiskohtelua tai säännöistä poikkeamista.

Helvetin hyvä pointti!

^^ Enemmän mua vituttaa tää huomio yhteiskunta. Jos mun lapselta vietäisiin pallo, syystä tai syyttä, niin en mä nyt jumalauta alkaisi kuvaamaan tilannetta vaan olisin lapsen tukena selvittämässä mistä on kysymys.

Ja sitten lähettelemään videota jonnekkin iltasanomiin. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Kohta varmaan isä kuvaa kun lapsensa tippuu heikkoihin jäihin ja alkaa vaatimaan "missä oli heikoista jäistä varoittavat kyltit". Ihme idiootteja.

Juuri näin. Ja sitten tää että "lapselle tuli paha mieli". Lapselle tulee paha mieli about 68 kertaa päivässä. Lapselle tuli paha mieli. Snif.

Jottei kenellekään jäisi epäselväksi, mielestäni tarinan "roisto" on juurikin tuo ilmapallo-iskä enkä itse voisi käyttäytyä kuten hän...pointtini keississä onkin se, että näitä vuoden isiä ja äitejä löytyy aina ja sosiaalisen median nykyaikana on järjetöntä ottaa riski ja antaa ammuksia näille toiveasiakkaille, varsinkin kuin viimeisen rapsan mukaan stockan ainoa valopilkku oli juuri Hulllut Päivät.

^^ Enemmän mua vituttaa tää huomio yhteiskunta. Jos mun lapselta vietäisiin pallo, syystä tai syyttä, niin en mä nyt jumalauta alkaisi kuvaamaan tilannetta vaan olisin lapsen tukena selvittämässä mistä on kysymys.

Ja sitten lähettelemään videota jonnekkin iltasanomiin. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Kohta varmaan isä kuvaa kun lapsensa tippuu heikkoihin jäihin ja alkaa vaatimaan "missä oli heikoista jäistä varoittavat kyltit". Ihme idiootteja.

...käyppä huvikseen facebookista katsomassa millainen tämä isä muuten ajatusmaailmaltaan on. Selviää aika paljon.

edit. oli näköjään siivoillut näkyvää profiiliaan vähän edullisempaan suuntaan.

Kun ei pojan isä omien puheidensa mukaan halunnut kertoa kuka ilmapallon antoi niin liekö kukaan edes antanut.

Pakko sanoa et vaikka asiakas äänestää jaloillaan niin kyllä vähän huvittaa lukea tuolta netistä noita ihmisten kommentteja "ei tarvii enää stockalle mennä", "noin törkeeseen kauppaan en mene",... Just joo, niinhän me kaikki..

Ja jos isukki oli tosiaan saanut sen lainaan, niin miksi ei viimestään siinä kun palloa pyydettiin takaisin voinut sanoa pojalleen isällisesti että "anna pallo takaisin sedälle/tädille, se oli vain lainassa". varmaan tuossakin tilanteessa olisi tullut lapselle paha mieli, mutta jos sitä pelkää, niin kannattaako niitä lapsia tehdä. Kyllä lapsen kuuluu pettymyksiä kohdata elämässä varsinkin nuorena.

Kun tuon ilmapallouutisen lukee läpi, niin tekee mieli nousta seuraavaan junaan ja painua Stockmannille ostamaan puoli tavarataloa tyhjäksi. Ihan vain painottaakseen, kuinka vähän kiinnostaa jonkun elämäänsä pettyneen isän vuodatukset sosiaalisessa mediassa.

Jompikumpi, Ilta-Sanomat tai Iltalehti julisti tänään lööpissään, että laihduttamiseen ei toimikaan liikunta ja kalorien vähentäminen, tjsp. Suhtautuminen on valmiiksi niin skeptinen, etten halunnut eurojani moiseen tuhlata.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää, mikä tämä uusi kohuväite tai -tutkimus nyt sitten on? Netistä en nopeasti selaamalla löytänyt.

^ Ilta-paskoilta pitäisi ihan oikeasti kieltää nämä "terveysvinkit", koska ne on täyttä paskaa AINA. Helposti sekoittaa vaan ihmisten päät, jotka ei ruoka/treeni asioista mitään tiedä, eikä osaa suhtautua skeptisesti niihin.

Back
Ylös Bottom