Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

No on siinä se järki, että selkeästi yhteiskunta antaisi nuorille kuskeille signaalin että "te ette vielä osaa ajaa niin hyvin kuin luulette, joten merkitään teidän autot tällaisella lätkällä". En tiedä mitä se vaikuttaisi, vai vaikuttaisiko mitään, mutta kyllä suoraan sanottuna nuoret kuskit on ihan anaalista (ajotaidot/liikennesääntöjen tuntemus contra näyttämisenhalu). Mitäpä se meitä muita haittaisi jos nuoret kuskit selkeästi merkittäisiin?

Jos nuoret miehet perseilee liikenteessä niin asialle täytyy tehdä jotain ja tässä nyt on yksi ehdotus. Kai siihen muitakin ratkaisuja on pohdittu jossain päämajassa.

Jos nuoret miehet perseilee liikenteessä niin asialle täytyy tehdä jotain ja tässä nyt on yksi ehdotus. Kai siihen muitakin ratkaisuja on pohdittu jossain päämajassa.

Tuo olisi kyllä aivan hirvittävä sääntö. Satasen alueella joutuisi olla ohittamassa koko ajan, siis ihan koko ajan. Onnettomuudethan siinä väkisinkin lisääntyisi.

Ihan yhtä perseestä tuo olisi kuin se, kun kevarien tehot laskettiin, ja helvetin mopoautoja alkoi tulla markkinoille. Ennen vanhaan se 80-lätkä vedettiin eka puoliksi ja tungettiin takalasin nurkkaan ettei sitä näkyisi kunnolla, ja sen jälkeen se heitettiin vaan hattuhyllylle lojumaan.

Ihan hyvä idea, mutta mulla on vielä parempi. Rakennetaan niille omat kaistat, saavat sitten siellä törmäillä keskenään. Kyllä Jykä meille tiet tekee, muutama miljardi sinne tänne. Ei tunnu missään.

Tuo olisi kyllä aivan hirvittävä sääntö. Satasen alueella joutuisi olla ohittamassa koko ajan, siis ihan koko ajan. Onnettomuudethan siinä väkisinkin lisääntyisi.

Ei onnettomuudet lisääntyisi, onhan siitä vuosikymmenien tilastot kun tuota lätkää käytettiin, eikä silloin tapahtunut ohittamisen johdosta onnettomuuden lisääntymisiä.
Ja kuten edellä mainittiin, niin ajokortin juuri saaneiden onnettomuudet ovat lisääntyneet. Minä ainakin kannatan ajatusta.

Ehkei onnettumuudet merkittävästi lisääntyisikään mutta liikenteen sujuvuuten se vaikuttaisi negatiivisesti. Suomessa ollaan muutenkin niin helvetin arkoja ohittamaan, jotta vähintään 2 kilometrin suora pitää olla, että uskaltaa kaivinkoneen ohittaa. Uskomatonta, että täällä Seinä-joen syrjäseudullakin saadaan aikaiseksi maanteillä pitkiäkin alinopeutta ajavia jonoja, kun kukaan ei uskalla lähteä ohittamaan vaikka tilaa olisi. Sitten joutuu itse jonon hänniltä rykäisemään koko letkan ohitte valoshown saattelemana.

Ei tuosta lätkästä ainakaan hyötyä olisi, mutta autoilijoiden vitutusta se ainakin lisäisi merkittävästi.

Eläkeläisille täytyisi myös laittaa tuo lätkä. Hulluja nuo eläkeläiset...

No jos kerran tilastot sanoo että uusien kuskien onnettomuudet ovat lisääntyneet, niin jotainhan sille on tehtävä.
Tuo lätkä voisi parantaa tilastoja, jos se parantaa, niin hyvä jos ei niin otetaan se pois.

Ja ihan helvetin varma olen siitä ettei se lisäisi autoilijoiden vitutusta MERKITTÄVÄSTI.
Muistan kun 80-lätkät poistettiin niin kukaan, ei kukaan autoilija sanonut että nyt on merkittävästi miellyttävämpää ajaa liikenteessä.

Mä en ymmärrä millä vitun logiikalla kasikympin lätkä vaikuttaa nuorten onnettomuusalttiuteen. Asennemuutoksen ne tarvitsisi. Onnettomuuksiin on yleensä syynä ylinopeus ja / tai liian suuri tilannenopeus. Lätkä ei poista näistä kumpaakaan. Jos nuori haluaa ajaa Loimaan keskustassa viittäsataa, niin se ajaa siitä huolimatta onko sillä lätkä takalasissa vai ei.

Ihan vitun päätön idea. Mulla ainakin palaa hihat nyt jo kaikkiin alinopeutta hinaaviin, mukaan luettuna peräkärryilijät, rekat, karavaanarit ja kaikista eniten mopoautot. Tohon vielä päälle kamala kasa ensimmäisen vuoden kuskeja kasikympin lätkillä, niin kiitti vitusti.

Ihan vitun päätön idea. Mulla ainakin palaa hihat nyt jo kaikkiin alinopeutta hinaaviin, mukaan luettuna peräkärryilijät, rekat, karavaanarit ja kaikista eniten mopoautot. Tohon vielä päälle kamala kasa ensimmäisen vuoden kuskeja kasikympin lätkillä, niin kiitti vitusti.

Eivät taida olla ainoita jotka tarvis asennemuutoksen. :hyvä:

Teitä pitäisi parantaa ja nopeusrajoituksia nostaa. Kehitystä tännekkin perkeleen takapajulaan. Mä varmaan kerkeän senkin päivän näkemään kun isolla moottoritiellä nopeusrajoitus on 70km/h, kun keski-ikäiset toimistotädit sun muut jeesustelijat pelkäävät lähteä liikenteeseen koska sielä voi sattua onnettomuus.

Ei se kasikympin lätkä nuorten onnettomuuksia mihinkään muuta. Ylinopeussakkoja kirjoitetaan kyllä enemmän.

Nimenomaan. Valtiolle lisää tuloja, vain sillä on merkitystä. Aika sinisilmäistä luulla että ne meidän turvallisuudesta olisivat jotenkin huolissaan.

No ei nyt ihan noinkaan. Hyvä että jotakin yrittävät, mutta kannattaisi ensin miettiä mitä tuosta seuraa jos lyödään 80 lätkät.
Helvetisti lisää ohituksia. Sitten sinne sattuu joku juuri kortin saanut lissu, ajaa mittarin mukaan 80, todellinen nopeus 70.
Siitä sitä alkaa sitten mennä rekkaa ohi yms, ja turvallisuus on huipussaan.

Mä en ymmärrä millä vitun logiikalla kasikympin lätkä vaikuttaa nuorten onnettomuusalttiuteen. Asennemuutoksen ne tarvitsisi. Onnettomuuksiin on yleensä syynä ylinopeus ja / tai liian suuri tilannenopeus. Lätkä ei poista näistä kumpaakaan. Jos nuori haluaa ajaa Loimaan keskustassa viittäsataa, niin se ajaa siitä huolimatta onko sillä lätkä takalasissa vai ei.

Samalla logiikalla kuin promillerajan lasku vähentää rattijuoppojen määrää. Onhan se nyt kossupullon jälkeen ihan eri asia hypätä rattiin, jos raja onkin 0,2.

Back
Ylös Bottom