Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Työttömän peruspäiväraha ja työmarkkinatuki nousevat 120 eurolla

Ei nyt varsinaisesti looppi, mutta uutinen kuitenkin. Ei jumalauta mita paskaa. Kaikesta muusta leikataan, mutta kotona makaavien tukia nostetaan. Jos me opiskelijat parjaamme 500e/kk, pitaisi tyottomienkin parjata. Tai sitten voisivat menna toihin.

Voidaanhan sitä ajatella että minkä takia minunkin veroeuroilla pitää kustantaa niiden monien opiskelut, jotka a.) ei ikinä tule työskentelemään tutkintoaan vastaavissa töissä, b.) muuttaa ulkomaille eikä näin ollen maksa "velkaansa" yhteiskunnalle.

Tämä siis vastauksena narinaan opiskelijoiden narinaan huonosta asemasta, työttömyyskorvauskäytäntöä en tässä lähde puolustamaan.

En koskaan sanonut etteiko opintotuki olisi riittava. Mielestani se on ihan tarpeeksi. Kyse oli siita, etta sen sijaan etta kannustettaisiin tekemaan toita, tyottomille annetaan enemman rahaa helpommin. Opintotuki oli lahinna vertauksena.

Tiedostan kylla sen, ettei tyottomyys ole aina valinta. Ei naita ihmisia voi sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle, mutta systeemia pitaisi muuttaa niin etta oikeasti tyokyvyttomat saataisiin karsittua kotona makaavista.

mutta systeemia pitaisi muuttaa niin etta oikeasti tyokyvyttomat saataisiin karsittua kotona makaavista.
Oikeasti työkyvyttömät on jo karsittu. Ne on työkyvyttömyyseläkkeellä. Mutta mites karsit ne, jotka haluaisi tehdä töitä, mutta ei saa töitä ja ne jotka ei halua mennäkään töihin? Mulla on nyt sellainen vittumainen tilanne, että taidanpa kohta jäädä työttömäksi. Uutta työtä olen hakenut jo pitkän aikaa, mutta mistään ei tärppää. Ja jos nyt käy niin, että en saa uutta työtä hyvin pian ja joku tulee vielä vittuilemaan, että menisit sinäkin töihin, vitun pummi, niin saan raivarin.

Tuosta jutustahan oli joskus vuosi sitten City-lehdessä iso juttu. Jos miettii opiskelijalle 150 € kuukaudessa lisää ilmaista rahaa, niin kyllähän se kannattaa.

Eli pienillä asioilla ei oo väliä? Oikee asenne.

On pienilläkin asioilla väliä, mutta tuo nyt pitää suhteuttaa muuhunkin. Eli kuinka asiaa kontrolloitaisiin, että heterotytöt eivät käyttäisi tuota porsaanreikää väärin. Uskon, että Suomessa ei tuota temppua tehneitä ole kovinkaan montaa. Tuossa kovinkaan suurta rahallista etua ei tule toteutumaan tämän tempun tekijöille, muutamia tuhansia euroja vuodessa per pari. Mutta jos tuota aletaan kontrolloimaan jotenkin, tulee se maksamaan ihan pikkasen helvetisti enemmän. Eli nyt kävi näin ja maailmassa on vastaavia tapauksia vaikka kuinka. Valtio menettää varmasti enemmän tuloja kilometrikorvausten kusetuksissa vuodessa kuin valelesbojen avioliitoissa sadassa vuodessa.

Eihän se huijaaminen oikein ole ja eiköhän siitä ole myös laissa säädetty. Lienee vaan aikalailla vaikeeta saada kiinni tuollaisesta vai mitäpä itse ehdottaisit??
Onko laissa säädetty rangaistus siitä, että menee naimisiin harrastamatta seksiä? Jos ei, niin laillistahan tuo lienee siinä tapauksessa :D

Vilkaisin tuossa Suomen lakia, ja laillista näyttää olevan. Vai pitäisikö lakiin saada vaatimus säännöllisestä sukupuoliyhdynnästä, jos solmii rekisteröidyn liiton?

Ei. Kyllä se on nyt muutettava, kun amerikkalaiselle tuli pahamieli. Minnekkään ei saa enää rakentaa kahta tornia vierekkäin, se on liikaa.
Mä oon kyllä samaa mieltä. USA voi vaatia purkamaan Shanghaista, Shinjukusta ja Tokiosta kaikki vierekkäiset tornitalot.

Mä kaadoin meidän tontilta kaikki puutkin, jotka olivat vierekkäin.

Mun poika teki legoista kaksi tornia ja sit rikkoi ne.
No nyt poika oppii kunnioittamaan Amercan yhdysvaltoja meidän kellarissa.

Back
Ylös Bottom