Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Toi mediamaksu sai mut taas niin helvetin pahalle päälle, ettei mitään järkeä. Eikö ne saatanan taliaivot tajua mistään mitään? Toi koko idea on ihan täysi paska jossa ei ole mitään järkeä. Mä oikeesti muutan pois täältä saatanan paska Suomesta. Se on ollut mielessä jo pitkään, mutta tuntuu niin vaikealta. Tässä maassa tuntuu kaikki olevan ihan päin vittua ja lisää paskaa tulee näköjään koko ajan. Muualla maailmassa kansa pistäisi vastaan, osoittaisi mieltään ja polttaisi autoja kadulla. Täällä kiukutellaan kotona tietokoneen ääressä. Minä mukaan lukien. Asialle pitäisi kyllä tehdä jotain.

Tuossa kun puhutaan siitä et Venäläisten osuus on pieni näpistyksissä niin koskee todennäköisesti vain ruokakauppoja. Röyhkeimmät ja rohkeimmat varkauskiertueet monessa muussa liikkeessä(vaate, kenkä, yms.) on nykyään aika pitkälti venälaisten hoteissa ja kovassa kasvussa.

Kebuloita onkin kertynyt tän kokoselle paikkakunnalle aika kiitettävästi. Saas nähä et ku menee viikonloppuna kebua hakemaan et onko myyjällä silmä mustana :)

Toi mediamaksu sai mut taas niin helvetin pahalle päälle, ettei mitään järkeä. Eikö ne saatanan taliaivot tajua mistään mitään? Toi koko idea on ihan täysi paska jossa ei ole mitään järkeä. Mä oikeesti muutan pois täältä saatanan paska Suomesta. Se on ollut mielessä jo pitkään, mutta tuntuu niin vaikealta. Tässä maassa tuntuu kaikki olevan ihan päin vittua ja lisää paskaa tulee näköjään koko ajan. Muualla maailmassa kansa pistäisi vastaan, osoittaisi mieltään ja polttaisi autoja kadulla. Täällä kiukutellaan kotona tietokoneen ääressä. Minä mukaan lukien. Asialle pitäisi kyllä tehdä jotain.

Aivan samaa mieltä, toi koko idea on niin raivostuttava ja jos se tosiaan menee niin että jos esim. on nettikin niin pitäisi se maksaa koska on mahdollisuus käyttää ylen nettitarjontaa niin sitten kyllä mennään jo liian pitkälle. Siis pitäisikö minun maksaa Ylelle lähes 200 euroa siitä että minulla on internet (josta maksan jo 40 euroa kuukaudessa). Siis ei siinä vain ole yhtään perustetta maksattaa sitä minulla, ei yhtäkään. Ikäänkuin koko netin perimmäistä ideaa rajoitettaisiin tällä asetuksella, tottahan toki saan käyttää nettia samaan tapaan mutta varmuuden vuoksi maksan jotta yle saa tuotettua nettisisältöä jota voisin käyttää. Yle ei ylläpidä verkkoa, ei tarjoa minulle yhteyksiä, samalla perusteella kuka tahansa voisi tehdä sivut ja lähettää laskuja suomalaisiin kotitalouksiin, jos näin karkeasti ylivedetään. Tänään meinasi alkaa jo äänenpaino nousta kun koulussa keskustelin erään opettajan kanssa tästä ja hän vertasi sitä veron maksuun ja terveydenhuoltoon "osa ei käytä terveyspalveluita ollenkaan mutta silti maksavat veroissaan tätä" just, ok Ylellä tietyllä tapaa tärkeäkin tehtävä, mutta toisaalta liittyykö siihen yhdysvaltalaiset tv-sarjat ja kaikki mahdolliset urheilukilpailut, ikäänkuin Yle varmuuden vuoksi tarvitsee mahdollisimman suuren summan, ei siellä juu kiristettävää ole, ei...

Ja se on ihan varma kun nyt poliitikot rauhoittelevat että onhan tämä maksu paljon pienempi kuin tv-lupa. Juu muutaman kympin ja äkkiäkös se nostetaan samlle tasolle, kuka sen olisi estämässä?

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Tutkijat+verottaisivat+omassa+asunnossa+asumista/1135253392045

Hohhoijaa näitä saatanan tunareita. Lyhyt oppimäärä tämän hetken Suomesta. 1. Lakoilla pysäytetty koko Suomen tuotanto eli kaikki mistä voisi rahaa Suomeen tulla. 2. Mediamaksu tulee pakolliseksi ja sen suuruiseksi että ikinä koskaan ei tarvitse ylellä miettiä mihin rahat käytetään. 3. Omistusasuminen on (vittu joo) liian halpaa Suomessa. Mutta jospa alettaisiin verottamaan sitä rankemmin niin loppuisi sekin halpuus (?!?)

No onhan se ihan törkeää että perhe joka ostaa espoosta 78 neliön rivarin saa maksettua sen heti 32 vuoden päästä. On niin halpaa, niin halpaa.

Tämä sopisi paremmin tuonne vitutus palstalle mutta voi että mua vituttaa tämä touhu. Säädetään laki että kaikki firmat joutuu maksamaan 100 vuotta työntekijöille palkkaa vaikkei se töissä käykkään. Säädetään laki että mediamaksu on 5730 eur / vuosi paitsi opiskelijoilta 9 800 euroa kun surffaavat niin paljon netissä. Ja omistusasumista voisi verotta 47 eur/neliö/kk. Ja peruskoulussa kerrottaisiin pelkästään ruotsiksi jeesuksesta. Kyllä se siitä sitten tämän maan asiat rullais...

"Laivalta pudonnut lukiolainen löytyi kuolleena jäältä "

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...olainen löytyi kuolleena jäältä/1135253321004

Viikon päästä vanhojen risteilylle -->.

Tunsin kaverin, en kauhean hyvin kylläkään. Se oli enemmänki mun kavereitten kaveri. Samoilla LANeilla tuli oltua pari viikkoa ennen tapahtunutta, joka jäi sitten ensimmäiseksi ja viimeiseksi tapaamiseksi. Erittäin ilonen ja hauska kaveri että tuskin mitään itsemurhaa on tehny (eihän sitä tietysti tiiä mitä päässä liikkuu). Moni kaveri, ystävä, perheenjäsen jää kaipaamaan :( Facebookin yhteisössäkin jo 176 jäsentä.

Mitä nyt tapauksesta tiiän (en ollut samalla risteilyllä koska oon toisesta lukiosta) niin alkoholilla oli enemmän tai vähemmän vaikutusta asiaan. Jostain kumman syystä se oli jätetty yksin sinne kannelle ja näin pääs käymään. Saa nähä selviääkö ikinä mitä on tapahtunu. Lepää rauhassa.

Ja Jami2003 voitko tunkea naurettavat "tyttöystävä jätti 3 viikkoa sitten joten tapoin itseni" viestit vittuun, pelle.

EDIT: Ja tyyppi ei ollut missään vaiheessa käynyt vedessä eli oli pudonnu suoraan jäälle -> tod.näk. taju pois -> hypotermia. Sääli, ei voinut soittaa apua jos kännykkä olis edes toiminu pudotuksen jälkeen.

:wtf: EI JUMALAUTA OLE TODELLISTA! :curs: :wall:

Lainauksia tuolta:

"Asiantuntijoiden ehdotukset tähtäävät vuokra- ja omistusasumisen verotuksen tasapuolistamiseen. Se tarkoittaa omistusasumisen verotuksen kiristämistä.
VATT:n ideaalimalliksi nimeämän ehdotuksen pääkohta on asuntotulon verotus.
Asuntotulon verotuksella tarkoitetaan sitä, että omistusasunnossa asuvan asumiskuluja verrataan vuokra-asunnossa asuvien vuokrakuluihin.
Omistusasunnossa asuvan asumiskulut ovat yleensä pienemmät kuin vuokralla asuvan. Tämän omistusasunnossa asuvan eduksi syntyvän eron haluaisi VATT nyt verotettavaksi.
"

Mitä vittua noi ajattelee?! Eli verrataan yhtiövastiketta vuokraan? EI OLE KÄYNY MIELESSÄ ETTÄ SITÄ LAINAAKIN PITÄÄ LYHENTÄÄ! Jos tän mun kokoisen kämpän vuokra olisi 500€/kk, mutta nyt kun ostan sitä ja kustannukset ovat n.1000€/kk niin saisinko verohelpotusta tosta erotuksesta? :jahas: Haluaako noi vitun VATTIpäät että kukaan ei omista asuntoa vaan kaikki asuisi vuokralla?!
Ei pysty kirjottamaan mitään järkevää kun keittää niin paljon..

Asuntoministeri Jan Vapaavuori (kok) otti asiaan kantaa (HS 20.9.) sanomalla, ettei hänen mielestään suomalaisia voi verottaa siitä, että asuu omassa asunnossaan.

Mä alan tykätä päivä päivältä enemmän tosta Vapaavuoresta.

edit. Sano Powerhousu kun oot lähössä niin liftaan kyytiin...

Mä en kanssa ymmärrä tota omistusasumisen verotuksen korottamista. Mikä helvetin järki on verottaa asioita, mitkä ei tuota mitään? Helppohan se on esim palkasta vero maksaa, kun sillon vaan saa sitä rahaa vähemmän. Mutta jos joutuu maksamaan kämpästä, mikä ei tuota mitään niin silloinhan ne rahat on hankittava jostain muualta. Ei tossa oo mitään vitun järkeä.

Meininki on kohta sitä luokkaa, että tarvii sen lottovoiton kun syntyy Suomeen.

Meininki on kohta sitä luokkaa, että tarvii sen lottovoiton kun syntyy Suomeen.

Jep. Hauskahan tossa on se, että vuokralla asuminen on täällä vitun kallista, joten tosi Suomalaista toimintaa se, että tehdään muutkin asumismuodot sikakalliiks, jotta kellään ei olis fallosta otsassa... Mullakin meinaa keittää, vaikka ei oo mitenkään ajankohtainen aihe mulle.

Olishan tuo kätevää, kun kellään ei olis varaa omistaa sitä kämppää ja sitten yhtäkkiä valtio omistaiskin kaiken 8) Siihen suuntaan kun mennään, niin eihän täs tuu mieleen ku ruusuisia ajatuksia.

Hieman on kyllä alkanut itseäkin kyrpiä nämä viimeaikaiset uutiset, omistusasunto verotettavaksi, lukukausimaksut korkeakouluihin ja mediamaksu kaikille. Kaksi ensimmäistä jos toteutuu niin ollaan kyllä sellaiseen suuntaan menossa että huhhuh. Pitääkin nyt repiä hyvinvointivaltiosta kaikki irti vielä kun lähtee, ja sitten kun on tutkinto valmis niin äkkiä helevettiin Suomesta.

Hieman on kyllä alkanut itseäkin kyrpiä nämä viimeaikaiset uutiset, omistusasunto verotettavaksi, lukukausimaksut korkeakouluihin ja mediamaksu kaikille. Kaksi ensimmäistä jos toteutuu niin ollaan kyllä sellaiseen suuntaan menossa että huhhuh. Pitääkin nyt repiä hyvinvointivaltiosta kaikki irti vielä kun lähtee, ja sitten kun on tutkinto valmis niin äkkiä helevettiin Suomesta.

Eiköhän sitä varten keksitä käänteinen opintotuki jossa koulutus maksetaan korkojen kanssa takaisin valtiolle mikäli ei jäädä Suomeen opintojen jälkeen :jahas:

Eikö teitä yhtään stressaa kun pitää ottaa älyttömästi kierroksia jostain uutisesta, joka ei vielä edes lupaa mitään käytännön toimia? :)

Kaksi päivää tuon asuntoverouutisen jälkeen tuli tällainen: Asiantuntijat eivät usko asuntotulon verottamiseen. Alkuperäisessä jutussakin oli kyse vain jostain ehdotuksesta, jonka pari tutkijaa oli laatinut. Onhan se totta että nuo mediamaksut yms vituttavat niin saatanasti mutta kyllä minä ainakin seuraan tämän koko jutun kehittymisen ennen kuin vetäisen rahkat väärään kurkkuun.

^ No pakkohan sitä on aina älämölöä pitää tai muuten tulee kaikenlaisia lakeja ja veroja.

...ja tuleehan niitä vaikka pitääkin älämölöä..

No onhan se pieni älämölö aina hauskaa mutta kun kuulostaa siltä että osa porukasta on tuollaisten hätäisten uutisten perusteella jo ostamassa yksisuuntaista lentolippua :)

Eiks tää olis todellakin jees juttu? Varsinkin ulkomaalaisille tuntuvat maksut kuten muissakin maissa.

Sopisihan niitä ulkomaalaisia opiskelijoita toki laskuttaa, Australiassakin yliopistot tekevät hyvät rahat study abroad-paikkojen lukukausimaksuilla. Se on sitten tietysti eri asia kuinka moni enää Suomeen haluaa tulla (tai jäädä) opiskelemaan jos samalla rahalla pääsee muuallekin.

Ja joo ei tässä nyt vielä odoteta taivaan putoamista, ihmettelen vaan mistä näitä ehdotuksia ylipäätään sikiää.

Back
Ylös Bottom