Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.


Ei taida parantaa missään vauhdissa omaa näkyvyyttä. Järkeilin sen niin että jos sataa tarpeeks lunta tai on sumua ym. niin ajovalot heikentää omaa näkyvyyttä aika reilusti, sitten voisikin laittaa ajovalot pois ja sumuvalot päälle niin että itse näkee hyvin eteenpäin, ja muut näkee sut yhtä hyvin sumuvalojen takia. Toimi ainakin käytännössä yks päivä ihan järkyttävässä lumipyryssä. Taitaa myös olla laitonta :D
 
Onpa aika yllättäen törmäilty toisiinsa. Ettei vaan johtuis siitä ETTEI KUKAAN KÄYTÄ TAKASUMUVALOA? Olen ehkä yhden auton nähnyt viikon sisään joka on käyttänyt. Mikä vittu siinä on sitten niin vaikeeta, ihan näppärä varuste kun näkyvyys on 40m. Etusumuvaloja näkyy kyllä jostain syystä enemmän aina kun pyryttää kunnolla. Vittusaatana ... ainiin, hyvää joulua ihmiset :)

Tää on jotenkin niiiin totta. Jos kaikki älyis käyttää niitä takasumareita, niin kaikki ois paljon paremmin.

Etusumarit kaupungissa rokkaa monien mielestä:D Niitä ei kukaan osaa käyttää + lisäks ei hyödytä paskan vertaa.
 
Onpa aika yllättäen törmäilty toisiinsa. Ettei vaan johtuis siitä ETTEI KUKAAN KÄYTÄ TAKASUMUVALOA? Olen ehkä yhden auton nähnyt viikon sisään joka on käyttänyt.
Meneppä lumisatesisena päivänä ajelemaan jollekin Stadin sisääntuloväylälle, esimerkiksi Kustaa Vaasan tielle tai Mäkelänkadulle. Siellä ne takasumarit loistaa kilpaa toistensa kanssa, vaikka näkyvyys onkin jo reilusti toista sataa metriä tai yli. Jengi ei vissiin hiffaa että jos itse näkee edessään olevan auton ja ties kuinka monta autoa sen edellä, myös se takanatulija näkee tämän sumuvalonpolttajan ilman sitä sumariakin. Siellä motarilla taas ei niin tunnuta noista sumareista välittävän, vaikka siellä näkyvyys olisi jotain nollan ja olemattoman väliltä.

Ei taida parantaa missään vauhdissa omaa näkyvyyttä. Järkeilin sen niin että jos sataa tarpeeks lunta tai on sumua ym. niin ajovalot heikentää omaa näkyvyyttä aika reilusti, sitten voisikin laittaa ajovalot pois ja sumuvalot päälle niin että itse näkee hyvin eteenpäin, ja muut näkee sut yhtä hyvin sumuvalojen takia. Toimi ainakin käytännössä yks päivä ihan järkyttävässä lumipyryssä. Taitaa myös olla laitonta :D
Noinhan niitä etusumareita tulisikin käyttää, eli silloin kun lyhyetkin häikäisee liikaa omiin silmiin. Ja nopeuden tulisi silloin olla näkyvyyden mukainen, eli alle viisikymppiä. Jos niitä pitkien kanssa polttelee, kuten usein näkee tehtävän, näkyvyys kauas, eli sinne minne pitäisi nähdä huononee aivan auton edessä olevan kirkkaan alueen takia. Tosin ehtiipä nähdä hyvin sen hirven mihin osuu, kun keulan edessä on valoa riittämiin.
 
Lol nyt hajos. :D ^


Mut joo ei paljon enää vois vähempää kiinnosta noiden kahen touhut. Joutasivat molemmat linnaan...

Ja ei saatana tota Brad Pittin partaa. :D
1839255-400_bradangelina.jpg
Ton ikäsellä kaverilla ton väristä partaa. Alkaa homehtumaan päin olemassa....
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122710840541_uu.shtml

Myönnän, että aina on helppo tietenkin olla jälkiviisas, mutta kuulostaa silti oudolta. Liekö kuljettaja menny paniikkiin? Tuosta ei tietty selviä kaikki yksityiskohdat, joten voin olla myös väärässä, mutta mikäköhän olisi estänyt läimäsemästä kytkimen pohjaan tuossa tilanteessa (tai jos automaatti niin jarrua ja vaihde vapaalle). Ei pitäisi mun logiikan mukaan olla kaasulla tän jälkeen vaikutusta, ja ei tossa ainakaan mainittu, että jarrutkin olisivat praganneet.

Itselleni kävi jopa kerran melkein samalla tavalla, paitsi että oli kesä ja sain kaasupolkimen normaaliksi tapauksen jälkeen. Tosiaan painoin sillon kaasun pohjaan, ja sinne se jäi -------> kytkin pohjaan väittömästi niin ei ehtiny nopeus ees nousta vaarallisen suureksi. Tän jälkeen onnistuin saamaan polkimen jalalla kopeloimalla taas normaaliksi ja matka jatku.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122710840541_uu.shtml

Myönnän, että aina on helppo tietenkin olla jälkiviisas, mutta kuulostaa silti oudolta. Liekö kuljettaja menny paniikkiin? Tuosta ei tietty selviä kaikki yksityiskohdat, joten voin olla myös väärässä, mutta mikäköhän olisi estänyt läimäsemästä kytkimen pohjaan tuossa tilanteessa (tai jos automaatti niin jarrua ja vaihde vapaalle). Ei pitäisi mun logiikan mukaan olla kaasulla tän jälkeen vaikutusta, ja ei tossa ainakaan mainittu, että jarrutkin olisivat praganneet.

"Nainen loukkaantui ulosajossa auton kaasun juututtua pohjaan"

Lihavoitu kohta on se syy miksi näin ei ole toimittu.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122710841577_uu.shtml

No voi hellanlettas sentään. Ihanko oikein 50 minuuttia ulkona pikkupakkasessa poikaystävänsä kanssa talvivaatteet päällä. Tokihan siitä täytyy soittaa heti asemalta Iltalehden toimitukseen ja oikein antaa tilanneraporttia vähän väliä.
Ei nyt unohdeta sitä, että kotona oli ruoka odottamassa klo 19, joten vakavasta asiasta oli kyse :D

äitipuoli sanoi:
- Nälkäkin lapsilla alkaa kohta olla, kun Lahdessa piti olla syömässä jo seitsemältä.
 
Ei nyt unohdeta sitä, että kotona oli ruoka odottamassa klo 19, joten vakavasta asiasta oli kyse :D


Jep. Meitsin juna oli kesällä n. 2.5 tuntia myöhässä, ja puolet matkasta hirveää säätöä (välillä bussi ja kolme eri lähi junaa), juna täynnä kännisiä ac/dc faneja. Muutamalla ärräpäällä selvittiin eikä lehdissä lukenu mitään :)
 
[QUOTE
=entinensalimies;2749179]Nykästen raju joulu:
Matti puukotti Merviä

Jotenkin ei vaan enää jaksa säväyttää toi noitten touhu..[/QUOTE]

Jep Jep,

Pistäis nyt jo ton juopon entisen mäkivitunkotkan, pitkäksi aikaa linnaan. Ei mene kauaa, kun Merviltä lähtee henki tai Matilta. No sitä saavat sitten, mitä ovat kumpikin tilanneet...
 
Back
Ylös Bottom