Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Risumies sanoikin jo paljon asiaa, komppaan häntä.

Onhan nuo parveketupakoinnin kieltämisyritykset aivan käsittämätöntä terveysfasismia ja kiihkoilua. Kyllä mä ymmärrän jos jotakuta vituttaa sisälle leijuva käry, mutta sen ikkunan voi ihan oikeasti laittaa kiinni.

Mun kämppään tulee toisinaan ilmastointikanavien kautta käryä, kun jossain naapurissa paistetaan pannulla sipulia yms. tuoksahtavaa safkaa. Ei ole silti tullut mieleen milloinkaan valittaa asiasta, koska kyllä nyt ihmiset omassa kodissaan saavat ruokaa tehdä, prkle. Mun mielestä tupakoinnin kanssa on sama asia. Antaa ihmisten imeä syöpäänsä kunhan eivät suoraan toisten kasvoille puhalla savujaan.

Milloinkohan kielletään kerrostaloissa ovien paiskonta, kantapääkävely, popitus, perheriidat, mattojen tamppaus, autoliikenne parkkipaikalla jne...

Asiaan muuten kantaa ottamatta, kannattaa noissa ruuankäry- ja hajuvesivertauksissa muistaa se että tupakointi on niistä poiketen yleensä säännöllistä. Jos naapuriksi sattuu sopiva ketjupolttaja niin se tupakanhaju ei juuri ehdi illan aikana hälvenemään. Riittävä määrä tupakanhajua (sama pätee kyllä hajuvesiinkin) saattaa myös aiheuttaa ihan fyysistä pahoinvointia, siitä on omakohtaisiakin kokemuksia.

Kyllä tuo parveketupakointi oikeasti voi olla melkoisen harmillinen asia näin tupakoimattoman näkökulmasta. Varsinkin jos ko. sikarin polttaja. Se kitkerä haju leviää joka puolelle asuntoon missä jo muutenkin huono ilmanvaihto. Ei voi pitää ikkunoita auki kun tämä samainen henkilö kokee tarvetta päästä sauhuttelemaan 30 min välein.

Tupakoiminen nyt muutenkin on täysin vajaaälyisen puuhaa. Miksi kukaan ylipäänsä polttaa? Koska on addiktoitunut siihen, tuskin vapaaehtoisesti. Kaikkien parhaaksi se on jos jtn kieltoa tulee.

Toki voi toisaalta ajatella, että missä sitten lopulta menee raja oikeuksien rajoittamisessa.
Kenenkään oikeuksia siihen, että mitä ainetta omaan kehoonsa tunkee ei pidä rajoittaa.
Aika moni polttaa vapaaehtoisesti, koska tupakka maistuu hyvältä, rauhoittaa hermoja ja on humalassa varsinkin hyvin mukava sosiaalinen asia.

Osa myös kuivattaa vaatteitaan siinä parvekkeella. Varmasti ihan vitun siistiä kun penskojen vaatteet haisee sitten tupakalle :david:

Kenenkään oikeuksia siihen, että mitä ainetta omaan kehoonsa tunkee ei pidä rajoittaa.

:david: :thumbs:

Kysehän olikin siitä että polttakoon tupakoitsijat ihan missä tykkäävät mutta tehkööt sen niin että muiden ei tarvitse sitä savua itseensä imeä.

e: Ja itse en polta tupakkaa , EIKÄ minua häiritse se jos joku polttaa samassa seurassa tupakkaa esim autossa, mutta ymmärrän hyvin miks joitakin ihmisiä kyrpii.

Kyllä mä ymmärrän jos jotakuta vituttaa sisälle leijuva käry, mutta sen ikkunan voi ihan oikeasti laittaa kiinni.

Tutun kerrostaloyhtiöön asennettiin uudet ikkunat. Ilmanvaihto toimii ikkunoissa olevien venttiilien kautta. Venttiilin voi muuttaa talvi- tai kesäasentoon, mutta sitä ei saa kiinni. Parvekkeet ovat lasitetut, mutta lattiat ovat avoimet, joten alakerrasta tuleva savu jää omalle parvekkeella leijailemaan. Venttiilejä ja aukkoja ei taloyhtiön mukaan saa tukkia, koska niillä on tarkoituksensa. Ei tossa ole omaa valinnanvaraa tippaakaan.

Tutun kerrostaloyhtiöön asennettiin uudet ikkunat. Ilmanvaihto toimii ikkunoissa olevien venttiilien kautta. Venttiilin voi muuttaa talvi- tai kesäasentoon, mutta sitä ei saa kiinni. Parvekkeet ovat lasitetut, mutta lattiat ovat avoimet, joten alakerrasta tuleva savu jää omalle parvekkeella leijailemaan. Venttiilejä ja aukkoja ei taloyhtiön mukaan saa tukkia, koska niillä on tarkoituksensa. Ei tossa ole omaa valinnanvaraa tippaakaan.
Kyllä ne venttiilit voi tukkia. Ja jos joku tulee tarkastukselle, avaa ne silloin väliaikaisesti. Ei tarvitse kärsiä muiden rajoittuneiden ratkaisujen vuoksi.

Osa myös kuivattaa vaatteitaan siinä parvekkeella. Varmasti ihan vitun siistiä kun penskojen vaatteet haisee sitten tupakalle :david:

:david: :thumbs:

Kysehän olikin siitä että polttakoon tupakoitsijat ihan missä tykkäävät mutta tehkööt sen niin että muiden ei tarvitse sitä savua itseensä imeä.

e: Ja itse en polta tupakkaa , EIKÄ minua häiritse se jos joku polttaa samassa seurassa tupakkaa esim autossa, mutta ymmärrän hyvin miks joitakin ihmisiä kyrpii.
Tiedän, lähinnä vastasin tohon: "Tupakoiminen nyt muutenkin on täysin vajaaälyisen puuhaa. Miksi kukaan ylipäänsä polttaa? Koska on addiktoitunut siihen, tuskin vapaaehtoisesti. Kaikkien parhaaksi se on jos jtn kieltoa tulee."

Tiedän, lähinnä vastasin tohon: "Tupakoiminen nyt muutenkin on täysin vajaaälyisen puuhaa. Miksi kukaan ylipäänsä polttaa? Koska on addiktoitunut siihen, tuskin vapaaehtoisesti. Kaikkien parhaaksi se on jos jtn kieltoa tulee."
Musta olis ihan kiva jos se kiellettäisiin kokonaan. Oon just tällainen joka on lopettanut vakituisen polttamisen jo aikaa sitten, mutta silloin tällöin tulee kuitenkin sauhuteltua. Kännipäissään varsinkin ja silloin ihan liikaa. Olisi ihan kiva jos sitä röökiä ei mistään saisi, niin ei tulisi polteltuakaan. Sitä kun ei kukaan tarvitse.

Eikä se mitään hermoja rauhoita jos siihen ei ole totuttautunut. Se lähinnä normalisoi nikotiinivajauken aiheuttaman pinnan kiristymisen. Monelle, myös itselle, se suurin syy polttaa on sosiaalinen. Yksinään en polta ikinä.

Että onhan se nyt helvetin tyhmää hommaa, eikä siitä ole mitään hyötyä. Tosin nuuska taitaa olla vieläkin tyhmempää. Mitä siitä saa? Nikotiinia jota kukaan ei tarvitse, ellei siihen ole totuttautunut. Sitä ei voi tehdä edes seurassa sosiaalisessa tarkoituksessa niin kuin tupakointia. Siinä on vieläkin turhempi harrastus.

Ei olis tota turvapaikkajuttua katsoa, alko vituttaa ihan kohtuullisesti :curs:. Kuka vitun munapää tuonkin asian on päättänyt? 1300€ plus ilmainen asuminen...

Musta olis ihan kiva jos se kiellettäisiin kokonaan. Oon just tällainen joka on lopettanut vakituisen polttamisen jo aikaa sitten, mutta silloin tällöin tulee kuitenkin sauhuteltua. Kännipäissään varsinkin ja silloin ihan liikaa. Olisi ihan kiva jos sitä röökiä ei mistään saisi, niin ei tulisi polteltuakaan. Sitä kun ei kukaan tarvitse.

Eikä se mitään hermoja rauhoita jos siihen ei ole totuttautunut. Se lähinnä normalisoi nikotiinivajauken aiheuttaman pinnan kiristymisen. Monelle, myös itselle, se suurin syy polttaa on sosiaalinen. Yksinään en polta ikinä.

Että onhan se nyt helvetin tyhmää hommaa, eikä siitä ole mitään hyötyä. Tosin nuuska taitaa olla vieläkin tyhmempää. Mitä siitä saa? Nikotiinia jota kukaan ei tarvitse, ellei siihen ole totuttautunut. Sitä ei voi tehdä edes seurassa sosiaalisessa tarkoituksessa niin kuin tupakointia. Siinä on vieläkin turhempi harrastus.
Entä sitten vaikka ei ole mitään hyötyä? Ei se ole kenenkään saatika valtion tehtävä sanoa, mitä MINÄ saan tunkea omaan kehooni. Se on jokaisen oma asia imppaako vaikka liimaa tms. Luulisi, että jokaisella on päätösvalta omaan kehoonsa vai toivotko ettei olisi?

Entä sitten vaikka ei ole mitään hyötyä? Ei se ole kenenkään saatika valtion tehtävä sanoa, mitä MINÄ saan tunkea omaan kehooni. Se on jokaisen oma asia imppaako vaikka liimaa tms. Luulisi, että jokaisella on päätösvalta omaan kehoonsa vai toivotko ettei olisi?

Kai valtiollakin nyt periaatteessa on jonkinlainen oikeus rajoittaa kansalaisia käyttämästä selvästi terveydelle haitallisia aineita. Valtio kuitenkin yleensä toimii maksumiehenä, kun ruvetaan vaikka keuhkosyöpiä parantamaan. Ei siinä yleensä riitä tupakoitsijan tupakka-askissa maksamien verojen määrä sairaalahoitoihin. Sitten ehkä olis eri asia, jos julkinen terveydenhuolto ei kattais itseaiheutettuja sairauksia.

Back
Ylös Bottom