Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Nyt oli kyllä kovan tason simputusta. :jahas: Noihan oli niitä harvoja hauskoja asioita intissä, kun joutu esim. pihalta tekee ilmotuksen ku alikessu meni ikkunan eteen seisomaan.
Ja tämä on hyödyllistä ja tarkoituksenmukaista puolustusvoimien toiminnan kannalta miten? Vituttaa ja ihmetyttää tollanen asenne, että jos joku on niin juntti, että itse nauttii moisesta paskahuumorista, niin muidenkin tulee valittamatta kestää tollasta järjetöntä ja tavoitteetonta pelleilyä. Jos valittaa, niin on välittömästi paskahousu-ulisija. "Sillon ku mä olin intissä... blaa blaa... Noi nykynuoret on tommosia neitejä, kun eivät pidä sängyn alta tupailmoituksen tekemistä hauskana tai järkevänä!" :thumbs:

Ja tämä on hyödyllistä ja tarkoituksenmukaista puolustusvoimien toiminnan kannalta miten? Vituttaa ja ihmetyttää tollanen asenne, että jos joku on niin juntti, että itse nauttii moisesta paskahuumorista, niin muidenkin tulee valittamatta kestää tollasta järjetöntä ja tavoitteetonta pelleilyä. Jos valittaa, niin on välittömästi paskahousu-ulisija. "Sillon ku mä olin intissä... blaa blaa... Noi nykynuoret on tommosia neitejä, kun eivät pidä sängyn alta tupailmoituksen tekemistä hauskana tai järkevänä!" :thumbs:
Hurttia huumoria. Se joille se ei putoa voisi tehdä sen kuitenkin valittamatta, miksi pitää kaikessa olla niin paha vastarannankiiski. Välillä oli sen verta vakavaa touhua, että tommonen pisti kyllä naurattamaan vaikka juntti en ole. Nykyään pitää valittaa joka hommasta vaikka todellisuudessa pärjättäisiin paremmin jos joskus edes pikkuisen kestettäisiin epämiellyttävyyksiä.
Ei se intti herkkua ollut ja simputusta tapahtui meilläkin, mutta valittaminen ylemmille tahoille ei olisi parantanut kenenkään oloja. Kuitenkin hommasta aina selvittiin kun homman mennessä yli siitä vihjattiin varusmiesten toimesta tai sitten se otettiin huumorilla ja naurettiin kaikki:rock:

No niinhän ne onkin. Vitun pullaposket. Sängyn alta ilmoituksen tekeminen ON hauskaa ja se kohottaa ryhmähenkeä, niinkuin homoilukin.

Saksassa vannetta taas kiristää:

Uusi Suomi: Saksa kielsi Rammstein-levyn

Rammstein-yhtye on joutunut kotimaassaan Saksassa hallituksen sensuuritoimien kohteeksi. Sadomasokismi-viittauksiensa vuosi yhtyeen Liebe ist Für Alle Da -albumia ei enää saa pitää esillä levykaupoissa.

Erityisen arveluttavana viranomaiset pitävät kappaletta Ich tue Dir Weh (Haluan satuttaa sinua), jossa lauletaan muun muassa puremisesta, potkimisesta ja muusta vastaavasta.

Viranomaiset eivät myöskään ole erityisen ihastuneita levyn kannen esittämiin vihjailuihin.

Liebe ist Für Alle Da julkaistiin jo kuukausi sitten. Albumi nousi listaykköseksi muun muassa Saksassa, Tanskassa, Hollannissa ja Suomessa.

Jos tälle linjalle lähdetään, ei Saksassa pian ole kaupoissa esillä montakaan levyä... :david:

Sananvapaus on pelkkä vitsi. Ihminen saa kyllä sanoa mitä haluaa, kunhan vaan pomot on ensin hyväksyny sen.

Aika lailla samoilla linjoilla minäkin olen. Eihän tuossa pelleilyssä maanpuolustuksen kannalta mitään järkeä ole. Ja ihan turha sanoa, että siinä oppii tottelemaan käskyjä ja kestämään ikäviä asioita jne. Nämä asiat oppii kyllä sulkeisissa ja taisteluharjoituksissa.

Eli se on mielestäni ihan hyvä asia, että puolustusvoimissa ollaan siirtymässä vanhoista tavoista vähän nykyaikaisempaan meininkiin. Se on kuitenkin vähän kohtuutonta, että nämä siirtymäajan varusmiesjohtajat saavat rangaistuksia ja leimataan simputtajiksi, vaikka he varmaan ovat olleet aivan viattomalla mielellä liikkeellä ja toimineet niin kuin heidänkin kanssaan toimittiin alokasaikana. En sitten tiedä, kuinka hyvin Jääkäriprikaatissa on uusille varusmiesjohtajille teroitettu, että tavat muuttuu ja entisenlaista meininkiä ei hyväksytä. Jos tämä linja on tehty selväksi, niin sitten tietysti oma vika, mutta jos ei, niin siinä on kyllä puolustusvoimillakin peiliin katsomisen paikka.

Ton toiminnan ois voinut estää varmasti ihan vain pyytämällä käskyn kirjallisena, ja sen takia tosta nyt ei oo niin fiksua valittaa, koska ainakin mun yksikössä tapahtu ihan oikeetakin simputusta. Uutinenhan ei tosin kerro taustoja yhtään tapahtumasta ja toi valitus on voitu tehdä vaikka sen takia, että ne alikessut on ollut täysiä mulkkuja vaan alaisten mielestä esim.

Meillä toimi nuo jutut omasta mielestä melko sujuvasti intissä. Ilmoitin omalle ryhmälle heti alussa että jos joku meikäläisen tai muun alikin/koksun tekemä/käskemä asia vituttaa normaalia enemmän, tuntuu väärältä tai muuten vaan tekee mieli avautua yleisestä touhusta niin suoraan mulle tai muille alikeille kertomaan asiasta, koska monesti varmasti toiselle leikkisältä tuntunut touhu on toiselle elämää suurempi ongelma.

Kerran sitten tulikin oma alainen avautumaan, että toista alokas nönnönnöötä on eräs alikersantti kohdellut siten ja siten, nönnönnöö itkee tuvassa ja muut suunnittelee simputuskantelua ylemmille tahoille. Itse sitten tilanteesta mitään tietämättömänä yritin leikkiä mukavaa ihmistä ja selvitellä asian että ei tarvitse lehdistä lukea kun kaikkialla kiusataan. Siitä sitten kiertelemään ja kyselemään monen muunkin näkemykset tilanteesta ja mitä siinä oikeasti tapahtui, alokas sekä ryhmänjohtaja puolelta. Lopputuloksena nappasin omasta mielestään väärin kohdellun alokkaan ja tilanteessa toimineen alikin tyhjään tupaan, puitiin homma jutellen kukista ja perhosista kolmestaan ja tuli nätit anteeksipyynnöt, alikin touhu rauhoittui jatkossa, ilta-sanomista ei tarvinnut lukea simputuksesta ja aurinko paistoi jälleen kasarmilla. (Tilanteessa oli siis ollut aivan vitun överiksi mennyt henkinen nöyryytys kaikkien muiden edessä ja armoton vittuilu muutenkin heikkoluontoisemmalle alokkaalle.)

Tuli sitä itsekkin noita leikkejä järjestettyä ja omalla alokaskaudella koettua, välillä ammuttiin tyhjiä laukauksia ulkona kuulosuojaimet päässä ja punnerreltiin sen aikaa kun joku yritti laittaa vyötä päälle. Kaikki toimii kohtuuden rajoissa, kun tuossakin pysyy se pieni leikkimielisyys ja ehdottomasti kohtuus mukana, niin omasta mielestä varsin toimivaa leikkiä tuohon kouluun.

Ja kyllä, olen yksi niistä apinoista mitkä ottivat koko palveluksen kuntoilun ja kokemuksen piikkiin, nauttivat ilmaisista safkoista ja muodinmukaisista vaatteista ja muistelevat lämmöllä taakse jäänyttä vuotta välillä turhinekkin pelleilyineen.

mv-: Esimerkillistä johtajan toimintaa. :thumbs:

Noihin kantaa otan vielä sen verran että joku ilmoituksen teko sängyn alta tms pelleily on kyllä turhaa mutta aika harmitonta eikä sitä voida oikein simputuksena pitää. Minusta simputuksen määritelmä on se että joku alikki päättää ottaa jonkun silmätikukseen ja yrittää tehdä kyseisen taistelijan palvelusajasta helvettiä kaikin keinoin ja touhu on toistuvaa, koulukiusaamiseen verrattavaa toimintaa, esim. pinkkojen ja punkkien huvikseen räjäyttely, jokaiseen paskahommaan nakitus, leireillä tahallinen valvottaminen muiden nukkuessa yms. Sellaisesta oikeasta simputuksesta ( = tietyn henkilön vainoamisesta) sietääkin jo paukkua simputussyytteitä mutta tuo jostain harmittomasta hassuttelusta kuten ilmoituksen tekemisestä tavalla x itkeminen on jo yli menevää.

Hän on uusi Mr. Finland

mrfinlandJI1411_193_vi.jpg

Sinänsä positiivista, ettei komealta mieheltä juuri muuta odoteta kuin että pituutta löytyy yli 180cm :dance:

koko juttu

Nyt kun edes viitsin muistella, niin multa jäi kerran varmistin laittamatta aseesta ja kun aseet olivat jo asetelineissä ja päivystäjä niitä tarkasti tuli ensin käytävälle kova huuto, sitten meikäläinen käytävälle kuulosuojainten kanssa ja kaikille vitun muillekin yksikön jannuille kuulosuojaimet ja sitten käskettiin mennä ampuma-asentoon siis sillätavalla, että sain asetelineessä olevan aseen oikeeseen asentoon eli silleen puoliksi maaten ja lopuksi käskettiin aloittaa ampuminen(varmistimen päälläolo tarkistettiin luisti alas vetämällä joten ase oli ladattu) ja sieltähän se tyhjä luisti luiskahti paikoilleen jonka jälkeen käskettiin varmistaa ase ja takaisin tupaan.

Tämä vissiin oli sitten olevinaan kamalaa nöyryytystä ja simputusta? Niin läpällä tuon otin ja kaikki muutkin että joutui oikein itsekin kaivelemaan, että edes muisti kyseisen tapauksen.

Tämä vissiin oli sitten olevinaan kamalaa nöyryytystä ja simputusta? Niin läpällä tuon otin ja kaikki muutkin että joutui oikein itsekin kaivelemaan, että edes muisti kyseisen tapauksen.

Joillekkin tuollaiset tilanteet on ylitsepääsemätön ongelma, mulle nuo oli vaan yksi osa palvelusta, eikä haitannut yhtään. Kaikki mikä toi vaihtelua normaaleihin rutiineihin oli ihan jees. Eihän niistä nyt varsinaista hyötyä ollut, mutta mitäpä sillä on väliä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...puttajat+saivat+sakkoja+Lapissa/1135250647724
"Kiroilevat alikersantit olivat vaatineet alokkaita tekemään tupailmoituksia sängyn alla tai sängyllä selällään maaten. Ilmoituksia oli määrätty tekemään myös seinän takaa. "
Nyt oli kyllä kovan tason simputusta. :jahas: Noihan oli niitä harvoja hauskoja asioita intissä, kun joutu esim. pihalta tekee ilmotuksen ku alikessu meni ikkunan eteen seisomaan.

Jep. Omana alokasaikanani tuota harrastettiin kohtuu useasti, eikä ketään siitä koskaan hernettä nenään vetänyt. Porukka otti sen ihan huumorilla ja eniten vaikeuksia tuottikin pitää naama peruslukemilla ilmoituksen aikana... :D Ja tuollaiset jutut ovat juuri niitä, joita on sitten intin jälkeen kiva naureskella kavereiden kanssa.

Kyllä tuollaiset asiat pitää pystyä ottamaan huumorilla ja jos ei, niin ei sitä nyt heti ravata skapparille ilmoittamaan, että pahat alikersantit simputtaa...

Jep. Omana alokasaikanani tuota harrastettiin kohtuu useasti, eikä ketään siitä koskaan hernettä nenään vetänyt. Porukka otti sen ihan huumorilla ja eniten vaikeuksia tuottikin pitää naama peruslukemilla ilmoituksen aikana... :D Ja tuollaiset jutut ovat juuri niitä, joita on sitten intin jälkeen kiva naureskella kavereiden kanssa.

Kyllä tuollaiset asiat pitää pystyä ottamaan huumorilla ja jos ei, niin ei sitä nyt heti ravata skapparille ilmoittamaan, että pahat alikersantit simputtaa...

Normikamaahan toi oli aikoinaan mutta toisaalta tarvitaanko tuollaista pelleilyä. Ei se sitä sotilasta ainakaan paremmaksi tee. En tiedä miten/miksi se touhu on aikoinaan armeijassa mennyt tuohon. Jäänteitä jostain kivikaudelta kenties?

Monille tekisi hyvää mennä inttiin vähän vanhempana. Ite kävin aikoinaan intin vasta jonki verran päälle parikymppisenä ja homma tuntui tosi rennolta opiskelurupeaman jälkeen, ja kaikenlaiseen pelleilyyn osasi suhtautua oikeassa mittasuhteessa. Samaan aikaan seurasin sivusta kun nuoret kaverit olivat ihan hermo pinnassa. Ja minkä takia; joka vitun pikku asiasta oltiin heti vetämässä herneitä nenään.

Tarvitaanko armeijassa simputusta, ei. Tartteeko armeijassa olla epäasiallista toimintaa, pihalle juoksutusta, ja muuta pelleilyä. Kyllä. Sillä saadaan kasvatettua porukan stressinsieto kykyä ja toisaalta nähdään jos jostakin ei ole (ainakaan vielä silloin) armeijaan henkisten ominaisuuksien takia.

Normikamaahan toi oli aikoinaan mutta toisaalta tarvitaanko tuollaista pelleilyä. Ei se sitä sotilasta ainakaan paremmaksi tee. En tiedä miten/miksi se touhu on aikoinaan armeijassa mennyt tuohon. Jäänteitä jostain kivikaudelta kenties?

Siis paikka jossa nuoria samanikäisiä miehiä suljetaan ilman mitään virikkeitä kymmenen samaan tupaan tai 100 samalle käytävälle pitkiksi ajoiksi ja sinä vielä mietit miksi se on tuollaista?

Kuinka tyhmä saa olla?

Luistelija pelastettiin avannosta Tuomiojärvellä

Palokunnan pintapelastajat kävivät sunnuntaina iltapäivällä pelastamassa Jyväskylän Tuomiojärvellä avantoon pudonneen miehen.

Luistimilla ja hiihtosauvoilla liikenteessä ollut iäkäs mies putosi jäihin Mannilan lähellä, noin 200 metriä rannasta. Rannalla kulkeneet lenkkeilijät näkivät tapahtuman ja hälyttivät heti apua.

Päivystävä palomestari arvioi, että palokunnan liikkeelle lähdöstä kului noin 14 minuuttia siihen, että mies oli saatu rantaan. Uhri oli jo pahoin kylmettynyt ja hänen ruumiinlämpönsä oli laskenut lähelle 30 astetta.

Mies oli pukeutunut lenkkeilyasuun, eikä hänellä ollut jäänaskaleita. Hän ei ollut pystynyt nousemaan avannosta omin voimin, mutta oli sinnitellyt pinnalla jään reunasta kiinni pitäen.

Päivystävä palomestari muistuttaa, että jäät ovat vielä hyvin heikkoja. Tuomiojärven rannassa paksuus on noin viisi senttiä, järvenselällä selvästi vähemmän.

Siis miten kukaan voi olla niin daiju, että menee tässä vaiheessa "talvea" köpöttelemään järvelle? Ainakin täällä Jyväskylässä jäät ovat niin olemattomat, ettei tulisi mieleenkään mennä koittamaan onneaan. Ihme, että gubbe oli päässyt niinkin kauas rannasta. :david:

Back
Ylös Bottom