LINKKI: Pitkään ylipainosta kärsinyt nuori nainen kertoo, että hänen painonsa vaikutti aivan kaikkeen. Nyt Iltalehden viikon laihduttaja nauttii elämästä 15 kiloa kevyempänä juoksuintoilijana.
"Vuosi sitten kesäkuussa katsoin minusta otettua valokuvaa. En ollut tajunnutkaan kuinka ylipainoa oli kertynyt. Kuva järkytti niin paljon, että päätin aloittaa laihduttamisen. Minulla on aina ollut ylipainoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ylipaino tuntui vaikuttavan kaikkeen. Yläasteella urheiluopistoon meneminenkin jäi haaveeksi ja kavereita meni enemmän kuin tuli. Häpesin vartaloani ja itsetuntoni oli usein maassa. Jopa seurusteleminen ja kavereiden kanssa oleminen oli hankalaa kun ei ollut sinut itsensä kanssa."
Oma kehitys motivoi jatkamaan
"Aloitin laihduttamisen kirjoittamalla ylös mitä ei saisi syödä ja mitä pitäisi syödä enemmän. Lisäksi otin ylös jokaisen treenin mitä tein. Oli mahtava huomata oma kehittyminen ja siksi motivaatiokaan ei ollut hukassa. Pudotin painoa hitaasti, mutta varmasti puoli kiloa joka viikko. Treenit koostuivat aluksi pelkästä lenkkeilystä, mutta hieman myöhemmin syksyllä työkaveri sai houkuteltua mukaan salille. Kuntosaliharrastus vei heti mukanaan ja taas sain uutta puhtia. Puolessa vuodessa sain pudotettua 10kg ja pääsin tavoitteeseeni. Lopetin laihduttamisen ja keskityin nyt terveelliseen ja liikunnalliseen elämäntapaan. Entinen juoksun vihaaja nyt rakasti juoksemista yli kaiken!"
Haaveena puolimarathon
"Tähän mennessä olen pudottanut 15kg. Se, kuinka laihduttaminen on vaikuttanut mielialaani ja itsetuntooni on sanoinkuvaamatonta. Olen nyt paljon iloisempi ja itsevarmempi kuin koskaan aiemmin. Olen myös todella kiitollinen niille ihmisille, jotka ovat jaksaneet kannustaa eteenpäin. En voisi ajatellakaan enää elämääni ilman liikuntaa. Nyt aion jatkaa juoksua ja kuntosalilla käyntiä. Haaveenani olisi mennä juoksemaan puolimaraton."
Siis mitä HELVETTIÄ. Mielenkiinnosta aina luen noita viikon laihduttajia ja saa olle ylpee ihmisistä niin järkyttää nuo ihmisten kommentit. Mimmi tehnyt aivan loistavan urakan ja porukka kommentoinut aivan säälittäviä heittoja että "liian laiha", "luuranko" ym ym shittiä.
Helvetin suomalaiset, kun ollaan kateellista kansaa. Ymmärrän, että kaikkia ei liikunta kiinnosta koko elämänsä aikana, tai ollaan sunnuntaikävelijäitä ja se hikiliikunta ei maistu. Mutta jos joku pääsee ylipainostaan eroon, niin pakko alkaa dissaan. Kuvat voi kattoo uuutisesta. En niitä tänne viitti postailla
Isot peikut tuolle mimmille, mun silmissä muutos ainakin oli aika jeba! :thumbs:
Muutama kommentti vielä:
"Aivan liian laiha nykyisin...."
"No muka lihava? Hienoa että elämänlaatu on parantunut, mutta kuka haluaa 12 vuotiaan tytön vartalon? "
"Nykyisin aivan liian laiha!!!!! Ennen tyttö oli kauniimpi! Järkyttävää uutisoida tällaista...ei ihme,että nuorille tulee ulkonäköpaineita ja anoreksiaa...ekassa kuvassa tyttö on normaali,toisessa jo luuranko! Urheilu on toki hyvä asia,muttei tuollainen laihuuden ihannointi! Äitinä suututtaa moinen..."
"Todellakin ärsyttää ja suututtaa tällainen uutisointi! Tyttäreni sairastaa anoreksiaa ja on vasta 11-vuotias. Miksi tällaista aivan vastuutonta ja aivotonta journalismia levitetään nuorten luettavaksi ja katseltavaksi?!"
"Rehellisesti sanottuna kauniinpi vanhemmissa kuvissa. Ei sillä, kivahan tuommonen vartalo olisi (tekemällähän sen saisi, tiedetään) mutta en sillä tarkottanutkaan... Seuraavaksi voisi lihaksen sijasta kasvattaa oikeat kulmakarvat :D"
"Omasta mielestä oli kyl paljon nätimpi pyöreämpänä, eli normaalipainosena. :/ Harmi et on menny nykyisten kauneusihanteiden mukaan tuhoomaan kauniin vartalonsa... Kade entiselle kropalle!"
"Kyllä nykyisin hän on liian laiha. Miksi laihuutta ihannoidaan? Katselemalla huippumalleja,jotka ovat luuta ja nahkaa? Kuka määrää minkä painoinen ihmisen kuuluu olla,paitsi painoindeksi? Itse olen normipainoinen, ennen olin alipainoinen, enkä tykännyt kuoppaposkistani ym. yhtään."