Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jolleroisella on vientiä naisrintamalla. Yllättikö?
Joel Lilo | ask.fm/Jolleroinen
Saahan se Breivik myöskin vastaavia kirjeitä jne. ("Ylivoimaisesti suurin osa Breivikille lähetetyistä kirjeistä on kuitenkin naisten lähettämiä rakkauden julistuksia ja kosintakirjeitä. Kirjeitä lähetellään ympäri maailman. ")

Vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä syytä tuohon, en ole ymmärtänyt. Ei se minua sinänsä häiritse, mutta mietin vaan mikä voisi aiheuttaa tuollaisen. Onhan joillain muijilla toki huono miesmaku, ei siinä mitään, mutta että kiinnostutaan jostain koska se on tappaja jne.. wtf?

Enpä voi sanoa että olisin kauheasti yllättynyt, jos tulisi ilmi että nämä rikollisia miehiä himoitsevat muijat elävät useammin väkivaltaisissa suhteissa kuin muut naiset. Tosin kuulema miehetkin tarjoaa joillekkin tunnetuille kriminaaleille juomia jne. En todellakaan ymmärrä miksi.

Jos nämä suomalaiset koulusurmaajat olisi elossa, niin varmaan nekin saisi naisilta rakkauskirjeitä yms. Kuinkakohan moni näistä muijista myöntää, että he kiinnostuvat miehestä koska hän on tappaja tms.? Uskaltavatko he myöntää sellaista?

Saahan se Breivik myöskin vastaavia kirjeitä jne. ("Ylivoimaisesti suurin osa Breivikille lähetetyistä kirjeistä on kuitenkin naisten lähettämiä rakkauden julistuksia ja kosintakirjeitä. Kirjeitä lähetellään ympäri maailman. ")

Vaikka kuinka olen yrittänyt miettiä syytä tuohon, en ole ymmärtänyt. Ei se minua sinänsä häiritse, mutta mietin vaan mikä voisi aiheuttaa tuollaisen. Onhan joillain muijilla toki huono miesmaku, ei siinä mitään, mutta että kiinnostutaan jostain koska se on tappaja jne.. wtf?

Enpä voi sanoa että olisin kauheasti yllättynyt, jos tulisi ilmi että nämä rikollisia miehiä himoitsevat muijat elävät useammin väkivaltaisissa suhteissa kuin muut naiset. Tosin kuulema miehetkin tarjoaa joillekkin tunnetuille kriminaaleille juomia jne. En todellakaan ymmärrä miksi.

Antaako tämä viestiä henkisesti epätasapainoisille nuorille, että murhaaminen on jees ja johtaa "julkisuuteen" ja faneihin? BB-idiootit, tosi-tv-julkkikset ja muut julkisuutta saavat tyhjäntoimittajathan ovat esimerkki siitä, kuinka nykypäivän nuorille on tärkeää "olla joku". Halutaan julkkiksiksi ja/tai hyvätuloisiksi, mutta ei jaksettaisi mitään tehdä asian eteen ja näin sitten pyritään esim. BB-taloon ja erilaisiin hömpäjuttuihin mukaan, jotta saataisiin "helpommalla" se status, että "ollaan jotain". Tuollainen kultuuri on selkeästi olemassa ja tuollainen murhaajan fanittaminen netissä voi antaa väärää signaalia tietylle ainekselle.

Huostaanottovideo leviää verkossa - "Ajaako tällainen lapsen etua?" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Huostaanotoista on nostettu aika hyvin keskustelua viimeisen vuoden aikana. Ihan hyvä, että asiasta puhutaan myös kriittisesti. Kyseessä oli jo reilu vuosi sitten yli 600 miljoonan euron BISNES.

On erittäin hieno asia että näistä keskustellaan mä olen elämäni aikana joutunut näkemään miten saatanan mielivaltaista esim: lastensuojelun toiminta on ja kuinka saatanan helppoa on tuhota toisen ihmisen elämää lapsen edun verukkeella. Tämän asian kun tajuaa kieroutunut kostonhaluinen ex niin kusessa oot. En myöskään yhtään ihmettele että tulee noita perhesurmia enkä sitä vaikka niiden määrä kasvaisi koko ajan.

Tämän asian kun tajuaa kieroutunut kostonhaluinen ex niin kusessa oot.

Tämä.

Ajattelen tätä oman lapseni kautta. Häntä ei lyödä, eikä muutenkaan pahoinpidellä, ei fyysisesti tahi henkisesti. Ruoka on pöydässä päivittäin, eikä risoissa vaatteissa tarvitse kulkea. Rakkautta annetaan ja saadaan, ja muutenkin välit on kunnossa. Mutta mikäänhän ei estä kummankaan vanhemman ex-puolisoita ajattelemasta, että "kusasenpahan vielä kerran sen muroihin" ja tekemästä väärää ilmiantoa.

Tai sitten tarhan tädillä mielikuvitus lentää, kun poika tulee tarhaan, ulkona rymytessä saatu mustelma poskessa. Tai se naapurin urpo, jota ojensin, kun päätti baari-illan jälkeen käydä kusemassa meidän takapihalle. Tai se hieman kyttäävämpi yläkerran mummeli, joka kuulleessaan isin ja äidin hieman kovaäänisempää "keskustelua" elämästään, ajattelee, että "nyt siellä varmaan lastakin vähintään tukistetaan" jne. jne... Onhan näitä.

Ok, hieman pirujen maalausta, enkä minä näin vainoharhaisesti ajattele, mutta sikäli kun ymmärrän, niin ilmoituksen voi tehdä ilman minkäänlaisen todisteen esittämistä, ja huostaanotto voi tapahtua ilman että asiaa ensin selvitetään. Mitäs teet siinä vaiheessa, kun poliisi on ovella ja lasta ollaan viemässä. Korjatkaa toki, jos olen ymmärtänyt asian kulun väärin, ei olisi eka kerta.

Vittumainen duuni noilla sosiaaliviranomaisilla. Jos lasta ei oteta huostaan ja jotain tapahtuu, kansa on lynkkaamassa. Sitten jos otetaan huostaan niin siltikin tuomitaan, vaikka ihmiset ei edes tapausta tuntisi, riittää kun iltiksestä vähän lukaisee jotain uutista. Resurssejakaan tuskin liikaa on, ei käy kateeksi tuota duunia tekeviä.

The6Manilta melko osuvaa tekstiä, ilmoituksen voi tosiaan tehdä kuka vaan mitään rangaistusta aiheettomista ilmoituksista ei saa koska aina voi sanoa että minä luulin niin.. Pahimmillaan tälläinen ilmoitus saa aikaan sen että asiaa aletaan tutkimaan poliisin toimesta ja vaikka EI OLISI MITÄÄN todisteita saattaa tapahtua esim sellaista ettet saakkaan nähdä lastasi vaikkapa vuoteen (riippuu poliisin jonoista ja asian käsittelystä) muuta kuin valvotusti esim 2h viikossa..

Myöskin sinulta voidaan evätä lastasi koskevien tietojen saaminen jolloin saatat pahimmillaan tietää että sinusta on tehty ls ilmoitus mutta et edes saa tietää kaikki syytöksiä, myöskin tässä vaiheessa sinua saatetaan ls- suojelun kautta kohdella kuin saastaa ´(EDELLEEN ILMAN TODISTEITA) ja vaikka saisit tietää kaikki syytökset ja pystyt selvittämään syytökset niin silti rullat vaan pyörii ja edelleenkään et välttämättä saa nähdä lapsiasi ennen kuin syyttämättä jättämispäätös on tehty..

edit: Ls myös päättää mitä tietoja se esittää poliisille, LS voi mm jättää toimittamatta poliisille todisteita syyttömyydestä..
PS: uskon vahvasti että parin kuukauden sisällä tästä tapauksesta kirjoitellaan Iltalehdessä ja Somessa sen verran hirveätä toimintaa on ollut LS puolelta tässä tapauksessa jonka itse tiedän hyvin.

Vittumainen duuni noilla sosiaaliviranomaisilla. Jos lasta ei oteta huostaan ja jotain tapahtuu, kansa on lynkkaamassa. Sitten jos otetaan huostaan niin siltikin tuomitaan, vaikka ihmiset ei edes tapausta tuntisi, riittää kun iltiksestä vähän lukaisee jotain uutista. Resurssejakaan tuskin liikaa on, ei käy kateeksi tuota duunia tekeviä.

Niin, mutta riittäisi kun säännöt ja lait muutettaisiin järkevämmiksi sekä avoimempaan suuntaan. Huostaanotot todella puitaisiin ennen kuin laitetaan lopullisesti nuija pöytään ja nimi paperiin. Tämä toki olisi huonoa tuon alaan liittyvän bisneksen kannalta. Raha ja bisneshän se näissäkin ratkaisee, vaikka ovat mielestäni vääriä paikkoja ajatella vain euron kuvan silmillä.

Joo, parempi se ois vaan jättää kaikki ne 8v tytöt kotiinsa järjestelmällisesti kiduutettavaks ja lopulta tapettavaks niinku tässä taannoin toimittiin. Koskaanhan lasten vanhemmissa ei ole mitään vikaa, lastensuojelu vaan vittuillessaan varastaa syyttömien ihmisten lapset.

Joo, parempi se ois vaan jättää kaikki ne 8v tytöt kotiinsa järjestelmällisesti kiduutettavaks ja lopulta tapettavaks niinku tässä taannoin toimittiin. Koskaanhan lasten vanhemmissa ei ole mitään vikaa, lastensuojelu vaan vittuillessaan varastaa syyttömien ihmisten lapset.

Tässä on sitten t'ämä lasun toinen näkökanta, mulla oli vielä 2v sitten aivan samanlainen kanta kunnes sain nähdä että Lasu tosiaan myös tekee kardinaalivirheitä.. Tähän asti uskoin sokeasti että aina on syy jos tehdään päätöksiä.
Ja niin kuin sanottu ammattina todella vaikea, pahimmillaan voi seurata lapselle kuolema tai valtavat traumat jos teet virhearvioinnin..
Ja taas toisessa päässä jos teet virhearvioinnin ja viet lapset hyvältä vanhemmalta pois niin pilaat luultavasti ainakin tän vanhemman elämän ja lapsikin todennäköisesti tästä kärsii loppuikänsä. Lisänä vielä mainittakoon että hyvin usein näitä ilmoituksia tekevät ihmiset jotka eivät pidä toisistaan jolloin aina joutuu myös miettimään koston mahdollisuutta.

Tässä on sitten t'ämä lasun toinen näkökanta, mulla oli vielä 2v sitten aivan samanlainen kanta kunnes sain nähdä että Lasu tosiaan myös tekee kardinaalivirheitä.. Tähän asti uskoin sokeasti että aina on syy jos tehdään päätöksiä.
Ja niin kuin sanottu ammattina todella vaikea, pahimmillaan voi seurata lapselle kuolema tai valtavat traumat jos teet virhearvioinnin..
Ja taas toisessa päässä jos teet virhearvioinnin ja viet lapset hyvältä vanhemmalta pois niin pilaat luultavasti ainakin tän vanhemman elämän ja lapsikin todennäköisesti tästä kärsii loppuikänsä. Lisänä vielä mainittakoon että hyvin usein näitä ilmoituksia tekevät ihmiset jotka eivät pidä toisistaan jolloin aina joutuu myös miettimään koston mahdollisuutta.
No totta helvetissä kaikki ihmiset tekevät virheitä, ja Suomessa viranomaisten toiminnan laillisuuden ja laadun valvonta on banaanivaltion tasolla. Eli siis varmasti noista tarinoista joissa lastensuojelu on epäpätevyydellään aiheuttanut tarpeetonta haittaa, on osa myös jossain määrin totuudenmukaisia. Mutta sama koskee ihan kaikkea viranomaistoimintaa. Mutta näistä ihmisistä jotka kuvailevat jotain videoita omien lastensa huostaanotosta ja lähettävät niitä iltapäivälehtiin, mun on hyvin vaikea uskoa yhdenkään olevan täysin syytön tilanteeseensa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olihan tuo netissä pyörivä video melko raflaava, eikä viranomaisilla ei liiemmin ole tahdikkuutta tilanteessa, uskoisin että homman olisi voinut hoitaa siistimmin vaikkapa käyttämällä siihen vähän enemmän aikaa, toki kun taustoja ei tiedä niin aika paha mennä sanomaan mitään, mutta aika hyvin on suuri yleisö provosoitunut tuosta videosta.

Itseä eniten ihmetyttää tämäkin kiireellisenä tehty huostaanotto paristakin syystä, vanhemmat eivät vaikuttaneet olevan humalassa tai mitään vastaavaa, joten miksei heidän itse annettu vielä lapsia johonkin sossun tiloihin joten "vaihto" olisi tehty jossain neutraalimmissa oloissa, luulisi että nuo pojat saavat pahimmat pelkonsa viranomaisiin juuri tuosta että väkisin retuuttamalla tullaan kotoa hakemaan ja lyödään vain eri autojen takaboxeihin.

Toisekseen, mikä asiasta teki noin kiireellisen että pojat haettiin, mutta asuntoon jäi kuitenkin ainakin yksi alaikäinen (=huollettava) tyttö, hänen kohdallaan ei mitään riskiä vaikka vanhemmat ovat samat.... erikoista, ei mahdu mun järkeeni tuo....

No totta helvetissä kaikki ihmiset tekevät virheitä, ja Suomessa viranomaisten toiminnan laillisuuden ja laadun valvonta on banaanivaltion tasolla. Eli siis varmasti noista tarinoista joissa lastensuojelu on epäpätevyydellään aiheuttanut tarpeetonta haittaa, on osa myös jossain määrin totuudenmukaisia. Mutta sama koskee ihan kaikkea viranomaistoimintaa. Mutta näistä ihmisistä jotka kuvailevat jotain videoita omien lastensa huostaanotosta ja lähettävät niitä iltapäivälehtiin, mun on hyvin vaikea uskoa yhdenkään olevan täysin syytön tilanteeseensa.

Aivan, ja kyllä valvonta on melkolailla uskomatonta.. Esim: tuo minun viittaamani tapaus, valitus lastensuojelun toiminnasta olisi pitänyt tehdä saman paikkankunnan lastensuojeluun hmm kuinkahan valitukselle olisi käynyt? kun tutkijana on oma läheinen työkaveri.. Ja toi täysin syyttömyys ei pysty sanomaan kun ei tiedä taustoja, typerää toimintaa kaikilta osapuolilta ja itsekkin ihmettelen mikä aiheutti lapsille välittömän vaaran tuossa perheessä..

Lueskelen lastensuojelun tilanteesta Suomessa viime vuonna tehtiin noin 80 000 lastensuojelu ilmoitusta joista huostaanottoon asti eteni 3400 tapausta tässä voi vähän hiljentyä ja miettiä että jokaikinen noista perheistä on kokenut monen kuukauden helvetin.. Suomen epävirallinen ennätys samasta perheestä lastensuojeluilmoituksia on 300 kpl joista yksikään ei ole johtanut toimenpiteisiin.

Itseä eniten ihmetyttää tämäkin kiireellisenä tehty huostaanotto paristakin syystä, vanhemmat eivät vaikuttaneet olevan humalassa tai mitään vastaavaa, joten miksei heidän itse annettu vielä lapsia johonkin sossun tiloihin joten "vaihto" olisi tehty jossain neutraalimmissa oloissa, luulisi että nuo pojat saavat pahimmat pelkonsa viranomaisiin juuri tuosta että väkisin retuuttamalla tullaan kotoa hakemaan ja lyödään vain eri autojen takaboxeihin.

Toisekseen, mikä asiasta teki noin kiireellisen että pojat haettiin, mutta asuntoon jäi kuitenkin ainakin yksi alaikäinen (=huollettava) tyttö, hänen kohdallaan ei mitään riskiä vaikka vanhemmat ovat samat.... erikoista, ei mahdu mun järkeeni tuo....

Veikkaan että todennäköisesti huostaanotto olisi sujunut siististi jos vanhemmat niin olisivat halunneet. Pakanneet laukut ja valmistelleet lasta että menette nyt hetkeksi aikaa tämmöiseen paikkaa ja isä ja äiti rakastaa teitä. Tuossa näkyisi olevan passiivisen vastarinnan tie valittuna, olisko vielä tsempattu lapsia potkimaan vastaan. Saahan sillä yleisön huomion mutta ei varmasti lapsen parasta ajatellen.

Se että huostaanotto ei koske kaikkia lapsia viittaisi siihen suuntaan että syy löytyy näiden lasten käytöksestä. Aamulehdessä oli juttu jostain ex-huostaanotetusta joka oli koulussa häiriköinyt aikansa kunnes napsahti. Kovin oli sitä mieltä että väärin tehty, mutta eipä suoraan ainakaan sanonut mikä olisi auttanut. En tiedä mitä tuohon pitää tehdä, kyllä meillä ainakin aikoinaan aikamoisia tuholaisia pyöri ja tietääkseni kotonaan silti kaikki asuivat. Joskus taidettiin koulukodilla uhkailla, mutta tietääkseni ei ketään sinne kuitenkaan pistetty.

...
Tai sitten tarhan tädillä mielikuvitus lentää, kun poika tulee tarhaan, ulkona rymytessä saatu mustelma poskessa. Tai se naapurin urpo, jota ojensin, kun päätti baari-illan jälkeen käydä kusemassa meidän takapihalle. Tai se hieman kyttäävämpi yläkerran mummeli, joka kuulleessaan isin ja äidin hieman kovaäänisempää "keskustelua" elämästään, ajattelee, että "nyt siellä varmaan lastakin vähintään tukistetaan" jne. jne... Onhan näitä.
...

Tästä tuli mieleen, kun olin syksyllä koulun puolesta neuvolassa käymässä niin eräs äiti kertoi, kuinka jo aikaisemminkin perhettä häirinnyt naapurin kyylä oli tehnyt heistä vähän aikaa sitten lastensuojeluilmoituksen. Naapuri oli seinän läpi kuullut, kuinka perheen esikoinen huutaa "Äiti/isä lopeta!" ja "Älä lyö!" Siinä oli vaan sellainen juttu, että tämä esikoinen oli 10 kk vanha eikä osannut tällä neuvolakäynnillä vielä edes puhua.

Tästä tuli mieleen, kun olin syksyllä koulun puolesta neuvolassa käymässä niin eräs äiti kertoi, kuinka jo aikaisemminkin perhettä häirinnyt naapurin kyylä oli tehnyt heistä vähän aikaa sitten lastensuojeluilmoituksen. Naapuri oli seinän läpi kuullut, kuinka perheen esikoinen huutaa "Äiti/isä lopeta!" ja "Älä lyö!" Siinä oli vaan sellainen juttu, että tämä esikoinen oli 10 kk vanha eikä osannut tällä neuvolakäynnillä vielä edes puhua.

Naapurin kyttääminen ja asioihin puuttuminen = kansallislaji. Siinä Suomi saisi aina MM-kultaa, vaikka parhaat olisivat lajin ykkösliigan pudotuspeleissä meren takana aina MM-kisojen aikaan keväällä.

Mutta tiedätkös mikä tästäkin tarinasta tekee hauskan :hyper: jos lasun tyyppi ei ole täysillä valoilla niin hänen velvollisuus on suorittaa ilmoitus poliisille jolloin tutkinta suoritetaan, ja kyllä olisi varmaan aika helmi tilanne mennä kuulusteluihin vauvan kanssa.:face:

Kerroppa millä perusteilla vertaat näitä kahta asiaa keskenään?
En millään, kyseessä ei ollut varsinaisesti oma mielipiteeni, mutta tuo nauratti vain, kun kaksi naista oikein yhteen ääneen toteaa, että soosoo, ei saa rapistua armeijan jälkeen ja jos jotain vastaavaa toteat julkisesti naisista, niin kimpussa on 100 erilaista naisasiajärjestöä.

Se että huostaanotto ei koske kaikkia lapsia viittaisi siihen suuntaan että syy löytyy näiden lasten käytöksestä. Aamulehdessä oli juttu jostain ex-huostaanotetusta joka oli koulussa häiriköinyt aikansa kunnes napsahti. Kovin oli sitä mieltä että väärin tehty, mutta eipä suoraan ainakaan sanonut mikä olisi auttanut. En tiedä mitä tuohon pitää tehdä, kyllä meillä ainakin aikoinaan aikamoisia tuholaisia pyöri ja tietääkseni kotonaan silti kaikki asuivat. Joskus taidettiin koulukodilla uhkailla, mutta tietääkseni ei ketään sinne kuitenkaan pistetty.

No joo, tuo kyllä selittäisi sen miksi se yksi lapsi sai jäädä kotiin ja vain kaksi vietiin. Tosin eipä se näin maallikon näkökulmasta tilanteen hoitamista paremmaksi tee ja kiireellisyyden suhteen jää edelleen iso kysymysmerkki, jos siis näillä pojilla on käyttäytymisen kanssa ongelmia päiväkodissa/kerhossa/koulussa tms. missä nyt sitten ovatkaan, niin yhteiskunta tarjoaa lääkkeeksi sijoitusperhettä tai jotain helvekon laitosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom