Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä ihmettä? Niin monessa keskustelussa nämä miehet on ylistetty yhteiskunnan selkärangaksi, jotka suojelevat naisia ja lapsia kaikelta pahalta.
Liivijengiläiset pahoinpitelivät naispuolista ravintoloitsijaa Turussa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

kaveri on vissiin joku vitun pelle hermanni kerhon support jäsen tai ainakin tuntee näitä apinoita niin kun linkkasin faceen niin hän oli heti ilmoittamassa että uutinen on ankka, olisi kuulemma ravintoloitsija faceen tehnyt päivityksen että ei pidä uutinen kutiaan, itsehän tiedän että jos peruu ilmoituksen niin presidentti on sille soittanut ja sovitellut ym paskaa, toivottavasti syyttäjä pelaisi tässä kohtaa sen "tärkeä yleinen etu" kortin

2-vuotiaan löytäjä palkittiin
Olenko mä ainoa joka ei ymmärrä tätä hypetystä. Jätkä teki mitä (lain mukaan) piti ja saa hirfeän määrän kiitosta/kunnioitusta/ylistystä. Eiköhän jokainen joka löytää lapsen vaipoissa ulkoa toimi samalla tavalla. Itsestään selvyyttä ylistetään. Saisinkohan minäkin kunniakirjan kun ilmoittaisin iltapäivälehdille, että juomalla päivittäin vettä pelastan oman henkeni pari kertaa viikossa. Lisäksi kaverini ruokkii kaksi lasta päivittäin joten hän pelastaa lastensa henkiä jatkuvasti tarjoamalla ruokaa/juomaa ja talvella lämpimän asunnon.

Olenko mä ainoa joka ei ymmärrä tätä hypetystä. Jätkä teki mitä (lain mukaan) piti ja saa hirfeän määrän kiitosta/kunnioitusta/ylistystä. Eiköhän jokainen joka löytää lapsen vaipoissa ulkoa toimi samalla tavalla. Itsestään selvyyttä ylistetään. Saisinkohan minäkin kunniakirjan kun ilmoittaisin iltapäivälehdille, että juomalla päivittäin vettä pelastan oman henkeni pari kertaa viikossa. Lisäksi kaverini ruokkii kaksi lasta päivittäin joten hän pelastaa lastensa henkiä jatkuvasti tarjoamalla ruokaa/juomaa ja talvella lämpimän asunnon.

Sulla on kans noita first world probleemoja, joku sai oikein kiitosta ja ylistystä kun pelasti lapsen.

Kyllähän tuo tapaus on kieltämättä aika suurta hypetystä aiheuttanut, kenties kohta jopa liian suurta - juuri facesta katselin, kuinka sadat ja taas sadat ihmiset (kenties tuhannet) olivat kommentoineet ja ylistäneet tuota nuorta poikaa. Ei sillä, etteikö tuo toiminta olisi ollut hienoa, mutta jotain rajaa sentään. Väitän, että noin olisi toiminut kuka tahansa (poikkeuksena riittävästi mieleltään sairaat). Ihmiset auttavat toisiaan oikeasti joka päivä, eikä tuo ole mikään erityinen poikkeustapaus.

En lähde tässä kommentoimaan juuri tuon kyseenomaisen auttajan motiiveja, koska en niistä tiedä, mutta jos tällaisia yksittäisiä ihmisiä palkitaan näin ja nostetaan ruhtinaallisesti sinne korkeimmalle korokkeelle palkintojen kera, niin mitkähän mahtaa jatkossa olla tulevien auttajien motiivit? Veikkaan, että aika itsekkäät, kun odotetaan sitä palkintoa "sankarillisesta työstä"..

Sivuhuom. Ei millään pahalla, mutta toisaalta jo tässäkin tapauksessa haiskahtaa vähän tuo kuvien ottaminen tapahtumapaikalta ja niiden jakaminen samantien netissä, tyyliin -> "MINÄ pelastin tämän pienen lapsen".

Tämä on näitä hyvinvointivaltion lastentauteja (sic): joka asia on ulkoistettu yhteiskunnalle, erityisesti omat vastuut. Siksi ihmiset ovat hämmästyneitä, että joku teki jossakin jonkin oikean teon silkasta velvollisuuden tunteesta.

Asialle ei tarvinnut lähettää asiantuntijapohdintaryhmää, joka laatii tilanteesta ja pelastustoimintamalleista kirjallisen ohjeen joulun pyhien jälkeen; ei tarvittu palokuntaa, poliisia eikä ambulanssia; paikalle ei tarvittu ylen tai hesarin toimittajaa joka päivittelee että ulkomailla tämäkin asia olisi paremmin koska yhteisöllisyys; ei tarvittu yhtäkään jutinaamarilla varustettua hoippelehtijaa hokemaan "tehtiin mitä piti!" ja potkimaan hevosta, koska se on porvari ja siksi vauva on hylätty hankeen; ei tarvittu Arhista kertomaan, että tämäkin johtuu tuloerojen kasvusta ja veroja korottamalla tämäkin olisi voitu estää; ei tarvittu ketään muutakaan tyhjänpäiväistä vinkujaa kertomaan, että syy on EUssa, Päivi Räsäsessä tai äärioikeistossa, perustetaan työryhmä miettimään, mitä niille pitäisi tehdä.

Jätkä vaan teki, mitä kuka tahansa saatanan tervejärkinen ihminen olisi tehnyt: otti asiat omiin käsiinsä. Suomessa tämä on uutinen.

Sulla on kans noita first world probleemoja, joku sai oikein kiitosta ja ylistystä kun pelasti lapsen.

Ei ole ongelmaa, ihmettelin vain. Mutta jos sinun mielestä tuo teko oli jotenkin erikoisen sankarillinen ja ylistettävä niin ei siinä mitään. Mulle tuo olisi normaalia toimintaa. Tämä nyt vain kertoo jotakin sinun ja minun ajatusmaailmojen eroista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole ongelmaa, ihmettelin vain. Mutta jos sinun mielestä tuo teko oli jotenkin erikoisen sankarillinen ja ylistettävä niin ei siinä mitään. Mulle tuo olisi normaalia toimintaa. Tämä nyt vain kertoo jotakin sinun ja minun ajatusmaailmojen eroista.

Hyvät uutiset on hyviä uutisia. Suurin ajatusmaailmaero on tässä nyt ehkä kuitenkin siinä, että joidenkin mielestä hyvien uutisten kertominen ja kiitoksen antaminen on itsessään hyvä juttu.

Pojan palkkio ei taida olla sinulta pois. Mutta onhan se katkeraa kun joku toinen saa ansaitsematonta kiitosta, ja vielä multa ihmisiltä (eikä siis vain toimittajilta).

Hyvät uutiset on hyviä uutisia. Suurin ajatusmaailmaero on tässä nyt ehkä kuitenkin siinä, että joidenkin mielestä hyvien uutisten kertominen ja kiitoksen antaminen on itsessään hyvä juttu.

Pojan palkkio ei taida olla sinulta pois. Mutta onhan se katkeraa kun joku toinen saa ansaitsematonta kiitosta, ja vielä multa ihmisiltä (eikä siis vain toimittajilta).
Hyvä uutinen on se, että ohikulkuja löysi lapsen pihalta ja lapsi on turvassa ja kunnossa. Tämä on kivaa ja uutinen oli siinä. Oma asiansa on itsessään se, että onko tuollainen "normaali" toiminta nyky-yhteiskunnassa niin poikkeuksellista, että sitä pitää hehkuttaa lehdissä somessa ja joka puolella kaksi viikkoa?

Jos mä olisi tuo jätkä niin sanoisin, että en ole tehnyt mitään ihmeellistä, minua ei tarvitse tulla kuvaamaan mihinkään iltapäivälehtiin, saatikka antaa mitään "urhoollisuusmitaleja".

Edit. Toki te voitte tätä hehkuttaa, mutta hehkuttakaa nyt samalla sitä normaalia ruoanlaittoa ja talon lämmittämistäkin. Kuka perustais facebook ryhmä niille kaikille vanhemmille jotka pelastavat lapsensa hengen päivittäin tarjomalla niile ruokaa ja juomaa.

Mulle tuo olisi normaalia toimintaa.

Tätä lainattua lausetta kaikki kyllä jaksaa viljellä. Kuinka itse oltaisiin toimittu samalla tavalla ellei jopa paremmin, mutta kun omalle kohdalle sattuu, esim joku saa sairaskohtauksen vaikka kadulla, niin ei tehdä mitään, vaan kävellään ohi ja mietitään että kyllä sille joku muu apua soittaa. Sama pätee pahoinpitely tapauksiin. Monet sanovat, että "kyllä minä menisin väliin jos jotain pahoinpidellään", todellisuudessa kuitenkin käännetään vain selkä ja ollaan kuin ei nähtäisi mitään.

Hyvä uutinen on se, että ohikulkuja löysi lapsen pihalta ja lapsi on turvassa ja kunnossa. Tämä on kivaa ja uutinen oli siinä. Oma asiansa on itsessään se, että onko tuollainen "normaali" toiminta nyky-yhteiskunnassa niin poikkeuksellista, että sitä pitää hehkuttaa lehdissä somessa ja joka puolella kaksi viikkoa?

Jos mä olisi tuo jätkä niin sanoisin, että en ole tehnyt mitään ihmeellistä, minua ei tarvitse tulla kuvaamaan mihinkään iltapäivälehtiin, saatikka antaa mitään "urhoollisuusmitaleja".

Edit. Toki te voitte tätä hehkuttaa, mutta hehkuttakaa nyt samalla sitä normaalia ruoanlaittoa ja talon lämmittämistäkin. Kuka perustais facebook ryhmä niille kaikille vanhemmille jotka pelastavat lapsensa hengen päivittäin tarjomalla niile ruokaa ja juomaa.

Tässä jutussahan on muuten kaiken kaikkiaan vain ja ainoastaan pelkästään positiivinen pohjavire. Hypetystä tai ei, tuodaan esiin hyvä teko ja kiitetään siitä. Mutta sitten on näitä suomalaiselle kulttuurille tyypillisiä, oireilevia kiukkupusseja, joilla on lahjakas kyky löytää jokaisesta asiasta se pielessä oleva näkökulma.

Homma on pielessä kun kaikki muutkin ei saa kredittiä. Ja silloinhan joku saa täysin ansiotonta kiitosta. Ja se, jos mikä, on väärin.

Myönnetään että meikäläistä risoo tämä suomalainen kyynisyyskiukuttelu.

No on totista juttua täällä, heitetään tähän väliin taattua stara-laatua:
Ei ole photoshopattu: NASCAR-naiskuljettajalla käsittämätön vartalo

article-2526137-1A301C7D00000578-445_306x809.webp

Sinänsä stara oikeessa, ei tuo olekkaan photoshoppi: Danica Patrick Wears A Muscle Suit For The GoDaddy Super Bowl Commercial

Toivottavasti sen vauvan löytäneen jätkän pää kestää tuon julkisuusmyllytyksen. Selkääntaputtelijoita riittää

^ Ja alla asiantuntija neuvoo käyttämään pilvipalveluita, ihan kuin ne olisivat jotenkin varmempia. Samalla tavalla siellä voidaan lyödä lappu luukulle tai vähän wipetä tietoja. Ulkoinen kovalevy ja pilvipalvelu yhdessä alkaa olemaan jo hyvä ratkaisu jos pitää jotain oikeasti säilyttää. Siinäkin on tietty riskinsä, kovot kun sanovat poks vähän väliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom