Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Su-to joutaisi baarit meneen kiinni vaikka yhdeltä tai kahdelta viimeistään. Pe ja La sitten myöhempään. Joku rytmi se nyt pitää arkena olla, opiskelijoilla ja työttömilläkin.

Mikä oletus tuo on, että porukka olisi eniten sekaisin 2-3 aikaan? Se korreloi tasan sen yökerhon aukiolon aikaan. Kun menee aikasemmin kiinni niin jengi tulee myös aikaisemmin ja päihtyy aikaisemmin.

Mika oletus tuo on, etta se humaltuminen korreloituisi yokerhon aukioloaikojen aikaan?
En sanonut tuota faktana, vaan perustan sen omiin kokemuksiini baarityosta kolmessa eri maassa. Eivat ne ihmiset yhtaan aiemmin humallu ja selvia vaikka baari menisikin aiemmin kiinni. En myoskaan usko etta laki vaikuttaisi etkoaikoihin. 23-24 tuntuu olevan monessa paikassa yleisin baariinmenoaika riippumatta siita mihin aikaa juottola menee kiinni.

Miks vitussa vetää keskusteluun mukaan joku Ruotsi ja Englanti kun kyse Suomesta. Voisin itsekkin heittää jotain Tanskan aukioloajoista LOL

Ooh... (oon pisteilla) Koska taalla on paljon paikkoja mitka menevat kiinni kahdelta, itsekin olen sellaisessa toissa sen pari iltaa viikossa. Kukaan ei voi varmaksi tietaa miten Suomessa malli toimisi, sen takia pitaa katsoa niita maita missa ko. malli on kaytossa ja vetaa siita johtopaatoksia. Eivat nekaan toki 100% pitavia ole, mutta antavat jotain osviittaa. Ei Suomi ole mikaan taydellisen uniikki, taysin muista eristaytynyt ja taysin erilaiset ihmiset omaava paikka missa kaikki toimii ihan eri tavalla kuin muualla. Juuri senpa takia malleja adoptoidaan usein muista maista sen perusteella miten ne siella toimivat.

Mielenkiintoista miten tiettyjen poliitikkojen mielesta ravintolayrittajien vastuuta voidaan venyttaa loputtomiin. Keskittyisivat mieluummin niiden hintojen nostoon eivatka veisi ihmisilta arvokkaita tyotunteja.

Baarit auki siihen asti kuin on asiakkaita. :thumbs: Siinä, että kaikki paikat menevät samaan aikaan kiinni ja kaikki tungetaan kadulle räyhäämään, ei ole mitään järkeä.

mun puolesta ravintolat sais olla auki 24h, eipähän tulisi näitä kännisten ryöppyjä kadulle tiettyyn kellonaikaan. vitun perseestä mielestäni koko laki joka rajoittaa sitä miten juottolat saa olla auki, miks sitä täytyy rajoittaa? onko aamu 6 jotain rauhoitettua aikaa vai? mielestäni vapaassa maassa sais istua vaikka koko vuorokauden kapakas jos niin haluaa.

Miks vitussa vetää keskusteluun mukaan joku Ruotsi ja Englanti kun kyse Suomesta. Voisin itsekkin heittää jotain Tanskan aukioloajoista LOL
Melkein pääsi trolli yllättämään, mutta monen vuoden kokemuksella osasin sen väistää.

Jos homma ei toimi Ruotsissa, jossa kaikki on happy happy joy joy 0130 baarissa ja silti kun baarista ulostautuu niin ulkopuolella on torilla noin 20-30 poliisia vastassa. Onko ruotsissa varaa palkata ennaltaehkäisevään työhön noin paljon poliiseja vai oliko ne nauttimassa muun porukan hauskan pidosta...

Mun mielestä älytön argumentti toi että porukka aloittaisi dokaamisen aikaisemmin ja menisi baariin aikaisemmin jos ne menisivät kahdelta kiinni. Jengi ei varmaan muista sitä, että perjantai on arkipäivä. Kyllä itellä ainakin duunista/koulusta kun pääsee ja mahd. käy salilla niin se alottelu menee aivan varmasti sinne myöhempään. Sama homma jos on lauantaina duunia + sali.

Virossa ei ole mitään öykkäröintiä kaduilla kun baarit on pitkälle aamuun auki eikä sellaista purkausta tule niinkuin Suomessa kun kaikki ryntää samaan aikaan pilkun aikoihin baarista ulos.

Mun mielestä älytön argumentti toi että porukka aloittaisi dokaamisen aikaisemmin ja menisi baariin aikaisemmin jos ne menisivät kahdelta kiinni. Jengi ei varmaan muista sitä, että perjantai on arkipäivä. Kyllä itellä ainakin duunista/koulusta kun pääsee ja mahd. käy salilla niin se alottelu menee aivan varmasti sinne myöhempään. Sama homma jos on lauantaina duunia + sali.
.

Kyllä mä aloitan aina dokaamisen sivistyneesti kun klo on ylittänyt 12.00. Mutta mä en käykkään baareissa kuin harvoin sillä rupeen nukkumaan sitten kännissä jo 22-23 aikoihin. Itse jopa hieman kannattaisin tuota ajatusta että baarit aikasemmin auki ja kiinni. Meitä vuorotyölläisiä on paljon joilla olis mahdollista dokata muulloinkin ku pe/la tai vasta siellä klo 23-04 välillä.

En ole viellä käynnyt katsomassa päivän otsikoita mutta radiossa puhuivat että joku kuninkaalinen puskee pentua maailmaan joten onkohan siellä edes muuta kuin sitä paskaa. Ketä vittu oikeesti nuo jaksaa kiinnostaa?

No huh, aikamoinen johtopaatos ilman kunnollisia perusteluja. Ihan samalla tavalla se darra ja vasymys on seuraavana paivana, lahti sielta baarista sitten klo 2 tai 4. Jonkunlaista omakohtaista kokemusta on, koska taalla esim. kampuksen yokerho menee aina kiinni kahdelta ja vastaavasti Suomessa paikat ovat pidempaan auki. En jaksa uskoa tuohon etta jengi lahtisi kiltisti vaan kotiin nukkumaan silloin kahdelta. Tokihan moni lahtee nyt jo, mutta suurin osa porukasta on ihan tosissaan pahimmassa soosissa silloin 2-3 maissa. En mielellani nakisi naita orveltamassa kadulla. Mieluummin - kuten sanottu - ravintolassa sisalla.

Viimeinen lauseesi on aika huono provo. Just tollasten ihmisten ravintolatyontekijat inhoaa asiakkaita.

Harmi etten käy ravintoloissa. Ja mitä tulee perjantaihin, eipä tuu käytyä missään. Työ -> sali -> ruoka -> uni-meiningillä mennään hautaan asti. Jos lähtee klo 2, pääsee selviämään aikaisemmin ja unirytmi 2 tuntia parempi kun ma-aamuna kuitenkin herää klo 06 töihin -> masennus vältetään ja darra sekä väsymys 2 tuntia voiton puolella. Kyllähän se nyt vaikuttaa. Jotkut ei ehkä mene suoraan himaan mutta useimmat menee. Jos homma muuttuu ja valomerkki 01:30 niinkun tullee onneksi tapahtumaan, porukka on pahimmassa soosissa 00-01:30, jolloin porukka selviää aikasemmin, masennus vältetään.

Harmi etten käy ravintoloissa. Ja mitä tulee perjantaihin, eipä tuu käytyä missään. Työ -> sali -> ruoka -> uni-meiningillä mennään hautaan asti. Jos lähtee klo 2, pääsee selviämään aikaisemmin ja unirytmi 2 tuntia parempi kun ma-aamuna kuitenkin herää klo 06 töihin -> masennus vältetään ja darra sekä väsymys 2 tuntia voiton puolella. Kyllähän se nyt vaikuttaa. Jotkut ei ehkä mene suoraan himaan mutta useimmat menee. Jos homma muuttuu ja valomerkki 01:30 niinkun tullee onneksi tapahtumaan, porukka on pahimmassa soosissa 00-01:30, jolloin porukka selviää aikasemmin, masennus vältetään.
Tästä on näköjään paljon mielipiteitä. Musta jotenkin tuntuu, että jos baari menee kiinni 1:30, niin kotiin menee tasan ne tyypit, jotka muutenkin lähtee siihen aikaan. Muut lähtee jatkoille vieläkin useammin kuin nykyisin. Itse en nykyään jaksa baareissa pyöriä, eikä mua saa sinne kuin puoliväkisin, mutta se on silti mulle ihan sama, vaikka aukioloaikoja pidennettäisiin kahdella tunnilla. Lyhennystä vastustan ihan periaatteesta. Se on vain hyvin väärin ja kaikki positiiviset asiat, mitä siitä seuraa, on pelkkää toiveajattelua.

Mä olen elänyt senkin ajan, kun yökerhot menivät Suomessa kiinni klo 02.00. Kait sitä porukka oli samalla tavalla kännissä silloinkin, mitä se on nyt klo 04.00, jos siihen oli tarve. Sitä en kyllä muista, oliko niihin aikoihin alkon takia enemmän vai vähemmän käytöshäiriöitä. Toisaalta tuntuu, että ylipäätään kaikki häiriö on lisääntynyt vuosien saatossa.

Mietin tossa sitä, että aloitettiinko me sitten vaan juomaan noihin aikoihin aikaisemmin? Muistelen, että jos nykyään mennään baariin noin klo 23 aikaan, niin noihin aikoihin mentiin n. klo 21 aikaan. Positiivista noissa ajoissa oli se, että seuraava päivä ei ollut niin paha päivä ja sitä jaksoi touhuta eri tavalla, eikä maannut koko päivää sängyssä. Nuorempana jaksoi mennä töihinkin seuraavana päivänä (tosin en kyllä juonut alkoa kauheasti siihen aikaan).

En oikein osaa sanoa, mikä olisi paras vaihtoehto, kun tähän nykyiseen on jo niin tottunut. Ehkei se maailma kaatuisi, vaikka baarit menisivät aiemmin kiinni. Siihen vaan pitäisi totutella. Se kyllä tuntuu vähän turhalta, että viinanmyynti loppuisi klo 02, mutta baari sulkisi ovet vasta klo 04. Mun mielestä baarista pitää saada alkoa niin pitkään, kun se on auki. Sulkevat sitten mihin aikaan tahansa.

Kysymys on tottumiskysymyksestä. Aika moneen asiaan sopeutuu.

Ihan tarpeeksi kiire tulee nykyäänkin sinne yökerhoon :D perjantaina ei puhettakaan, lauantaina ehtii kunhan ei nuku kello 14 asti ja päivän lämpimät ateriat (3x) on tehty edes osittain jo valmiiksi eikä salin lisäksi tee muuta reeniä.

Onpa yllätys että painoilla voi loukata ja laitteet voi hajota...

Yökerhot on kyllä perseestä muutenkin, hirvee melu ja täynnä känniläisiä. Baariin tai pubiin ysiltä, mukava istuu rauhassa iltaa ja pystyy juttelemaankin huutamatta. :thumbs:

Back
Ylös Bottom