Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Onko helsinki sitten joku iso kaupunki missä oppii ajamaan? Itse opin "ajamaan" autoa vasta sitten ku olin paljon ajellut kehitysmaissa ( Venäjä, Thaimaa). Euroopan isoissa kaupungeissakin ajo oli ihan lasten puuhaa noihin kahteen maahan verrattuna.

Aidot maalaiset osaavat käsitellä autoa ääritilanteissa paremmin kuin stadilaiset. He pääsevät vähintään kokeilemaan autolla ajamista ennen autokoulua ja maaseudun miljöössä ajoneuvojen tekniikka tulee ystävien tai perheen jäsenten avustuksella tutuksi. Valitettavasti keskivertoa parempi auton käsittelytaito johtaa helposti ylimielisyyteen liikennesääntöjä kohtaan. Ylimielisyys johtaa turhiin onnettomuuksiin tyhjillä teillä.

Stadilaisille ääritilanteista ei yleensä ole kokemusta lapsuuden peltoautoradoista tai huonosti hoidetuista maaseudun teistä. He ajavat yleensä kaupunkiajoa, missä ei yleensä tarvitse huomioida vaihtuvia tienhoitopiirejä tai tarkkailla ajoradan reunassa kulkevia hirviä ja jalankulkijoita.

=Maalaisten ja stadilaisten autonkäsittelytaitoja tasaa maalaisten ylimielisyys.

No ei todellakaan pida paikkansa. Kaupungissa on paljon vaikeampaa ajaa koska siella on enemman asioita mita pitaa ottaa huomioon. On jalankulkijoita, pyorailijoita, useampia kaistoja, muuta liikennetta (erit. ruuhka-aikaan) jne. Maalla suurimmat haasteet liittyvat huonossa kunnossa oleviin teihin ja traktorin ohitukseen. Landet ovat kaupungissa ajaessaan hermostuneita ja vaikeuttavat liikennetta koska eivat ole tottuneet siihen.

Olen itse maalta kotoisin, mutta ajokortin ajoin kaupungissa. Vanhentuneen ajokortin uusin landella ja oli muuten helpoin inssi ikina vrt. kaupunkiin.

Edit. Pitaa SirMaxia viela kompata siina etta Suomessa missa tahansa on suht leppoista ajaa. Oikeasti isoissa kaupungeissa voi menna jo hankalaksi. Tai ainakin allekirjoittaneella menisi :D

Onko helsinki sitten joku iso kaupunki missä oppii ajamaan? Itse opin "ajamaan" autoa vasta sitten ku olin paljon ajellut kehitysmaissa ( Venäjä, Thaimaa). Euroopan isoissa kaupungeissakin ajo oli ihan lasten puuhaa noihin kahteen maahan verrattuna.

Mulla ei oo kokemusta kuin Bangokista mutta voi veljet! :D

Yleensä maalaiset ovat aivan kusessa, kun ajelevat kaupungin ruuhkassa.

Niin ollaan, pitää olla vaipat jalassa ja syödä purkki Xanoreita ettei saada slaakia.

Siis ei vittu mitä provoomista:jahas: Mistä muuten tiedät että maalaiset ovat kusessa jossain kusisessa ruuhkassa?

Kerrankin pitää olla SirMax:n kanssa samaa mieltä. Suomessa ei todellakaan ole yhtään sellaista kaupunkia, jossa liikennemäärät olisi sellaisia, että ihmiset oppisivat niissä sujuvasti ajamaan. Suomessa kylän / "kaupungin" kokoon katsomatta liikenne on erittäin joustamatonta ja kaikilla on "minä ensin" -asenne. Riittävän kulkuneuvon käsittelytaidon nyt oppii kuka tahansa missä tahansa, mutta ns. liikenneälyn oppimiseen tarvitaan aivan eri näköisiä liikennemääriä kuin Suomesta yhtään mistään löytyy. Kehitysmaissa (itsellä komemusta Thaimaasta sekä Indonesiasta) liikenteessä selviytyminen vaatii hieman erilaista joustoa kuin Suomen tuppukylissä pyörittely.

No ei todellakaan pida paikkansa. Kaupungissa on paljon vaikeampaa ajaa koska siella on enemman asioita mita pitaa ottaa huomioon. On jalankulkijoita, pyorailijoita, useampia kaistoja, muuta liikennetta (erit. ruuhka-aikaan) jne. Maalla suurimmat haasteet liittyvat huonossa kunnossa oleviin teihin ja traktorin ohitukseen. Landet ovat kaupungissa ajaessaan hermostuneita ja vaikeuttavat liikennetta koska eivat ole tottuneet siihen.

Olen itse maalta kotoisin, mutta ajokortin ajoin kaupungissa. Vanhentuneen ajokortin uusin landella ja oli muuten helpoin inssi ikina vrt. kaupunkiin.

Edit. Pitaa SirMaxia viela kompata siina etta Suomessa missa tahansa on suht leppoista ajaa. Oikeasti isoissa kaupungeissa voi menna jo hankalaksi. Tai ainakin allekirjoittaneella menisi :D

Totta on, että kaupungeissa on vaikeampaa ajaa. Maaseudulla asuneena tiedät, että jalankulkijat kulkevat maaseudulla usein valaisemattoman maantien reunassa, kun puolestaan kaupungeissa on olemassa jalkakäytävät. Kaupungeissa ihmisten, toisten autojen sekä pyöräilijöiden havainnointi on tärkeämpää kuin ääritilanteiden hallitseminen. Puhuin kuitenkin viestissäni autonkäsittelytaidosta, jonka puute aiheuttaa liukkailla teillä aiemmin esiin nostettuja ikäviä onnettomuuksia. Auto lyhtypylväässä on yleensä merkki auton hallinnan menetyksestä...

Missäs metropolissa rehtori asustelee kun on varaa maalaisille vittuilla? :D
No voi herrin jee! Maalainen oon lähes tulkoon ittekkin. :-) Ihan omasta kokemuksesta puhun. Kuskina olen ollut ja matkustajana. Maalla on tosi lepposta ajella.

Edit. Kaupungissa ajeluun tottuu kyllä äkkiä.

No hohhoi, totta hitossa moottorisaha otetaan mukaan jos sellanen on. Kyllä ois pari kertaa vituttanu jos ei olis mukana kun myrskyn jälkeen lähteny autolla ja isoja puita nurin tien yli.

No hohhoi, totta hitossa moottorisaha otetaan mukaan jos sellanen on. Kyllä ois pari kertaa vituttanu jos ei olis mukana kun myrskyn jälkeen lähteny autolla ja isoja puita nurin tien yli.

Jep, landematkalla (reilu 100km) oli yli kymmenen puuta kaatunut tielle. Eihän noille pysty ilman sahaa mitään tekemään.

Back
Ylös Bottom