Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Ei jos ajetaan vahingossa siilin päältä, mutta jos ihan tarkoituksella tappaa ja saa siitä jotain mielihyvää.

Oho nyt vasta "tajusin", että kyseessä tais ollakkin pikkupoikia, niin sitten en suhtautuisi NIIN vakavasti, kun eivät lapset oikeasti saata tajuta tekoaan tai ajatella järkevästi, mutta jos on kyse nuorista esim 14 vuotiaista, niin kyllä siinä iässä jo tajuu mitä menee tekee, eli varmasti tajuaa, että siilien potkiminen hengiltä on väärin ja sairasta.

Pikkupojathan tykkää leikkiä sotaleikkejä eikä sitä paheksuta. Joku toinen lapsi leikkiä barbeilla kotia, ja joku toinen tykkää tappaa pikkueläimiä. Entä sitten. Pojat on poikia. Nyt kävi huono tuuri kun vastaan tuli siilipentue eikä esim supikoiria. Ei lapsi tiedä onko joku eläin rauhoitettu tai ei. Mitä turhaa uutisointia taas iltalehdiltä.

No niin just. Joku ajaa autolla siilin yli ja kuski pitäis hirttää vai? Ei lapsi välttämättä tajua että se piikikäsrotta on joku söpö elukka mitä pitäs suojella.

Sinähän fiksulta nuorelta mieheltä vaikutat. Tuskin tuomioistuimissakaan annetaan ihan huvikseen erilaisia tuomiota kuolemantuottamuksesta ja taposta. Katsos kun ne ovat nyt jumalauta hieman eri asioita.

Sinähän fiksulta nuorelta mieheltä vaikutat. Tuskin tuomioistuimissakaan annetaan ihan huvikseen erilaisia tuomiota kuolemantuottamuksesta ja taposta. Katsos kun ne ovat nyt jumalauta hieman eri asioita.

Samantekevää tässä tapauksessa, päivittäin renkaan alle jää vaikka mitä elukkaa, joten meuhkaaminen parin siilin tallomisesta ei ole kovin big deal, ainakaan kun kyse on vaan jostain pikkulasten joukosta, jotka ns puolustavat reviiriään. Se on ihan primitiivinen juttu, mikä pyyhkiytyy pois kun lapsi kasvaa.

Samantekevää tässä tapauksessa, päivittäin renkaan alle jää vaikka mitä elukkaa, joten meuhkaaminen parin siilin tallomisesta ei ole kovin big deal, ainakaan kun kyse on vaan jostain pikkulasten joukosta, jotka ns puolustavat reviiriään. Se on ihan primitiivinen juttu, mikä pyyhkiytyy pois kun lapsi kasvaa.
Et nyt saatana voi olla tosissas, kyllä tää evoluutio on sen verran mennyt eteenpäin ettei ihmisillä ole missään aivojen sopukassa noin primitiivistä ajattelutapaa enää. Tosin onhan se mahdollista että meidän 5 vuoden ikäerossa ollaan otettu aika iso harppaus taaksepäin, paskempi juttu teille.

Et nyt saatana voi olla tosissas, kyllä tää evoluutio on sen verran mennyt eteenpäin ettei ihmisillä ole missään aivojen sopukassa noin primitiivistä ajattelutapaa enää. Tosin onhan se mahdollista että meidän 5 vuoden ikäerossa ollaan otettu aika iso harppaus taaksepäin, paskempi juttu teille.

Lapsilla on vielä hengissä monia alkukantaisia geenejä ohjailemassa toimintoja, ennen kuin aivotoiminta kehittyy kunnolla. Näin olen lukenut ja kuullut puhuttavan.

Lapsilla on vielä hengissä monia alkukantaisia geenejä ohjailemassa toimintoja, ennen kuin aivotoiminta kehittyy kunnolla. Näin olen lukenut ja kuullut puhuttavan.

Miksi ihmeessä boldaat sanan lapsi, arvioiden mukaan lapset olivat alle 15 vuotiaita eli mitä todennäköisesti 10-15 ikävuoden välillä ja kyllä siinä vaiheessa pitäisi olla aivot kehittyneet sen verran että tuollaista ei enää tapahdu, tosin jos nyt jostain löydyt linkin niin pistä vaan tähän. Epäilen todella vahvasti että ton ikäsillä olisi enää tuon tyyppistä käyttäytymistä.

Miksi ihmeessä boldaat sanan lapsi, arvioiden mukaan lapset olivat alle 15 vuotiaita eli mitä todennäköisesti 10-15 ikävuoden välillä ja kyllä siinä vaiheessa pitäisi olla aivot kehittyneet sen verran että tuollaista ei enää tapahdu, tosin jos nyt jostain löydyt linkin niin pistä vaan tähän. Epäilen todella vahvasti että ton ikäsillä olisi enää tuon tyyppistä käyttäytymistä.

En minä tiedä, koitin perustella ja puolustella poikien toimintaa jollain aivotoiminnan primitiivisyydellä, ehkä pojat oli vain vähän jälkeenjääneitä.

ite muistan ku olin siinä 12-15 ikänen niin muistan ku ikätoverit aina sillointällöin kidutti ja tappoi pieneläimiä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla, kuten tökkimällä nastoja linnunpoikasten silmiin, laittamalla sinappia tai kissanpieruja kissojen perseisiin, ja kaikkea tälläistä.

ei se mene minkään primitiivisen vaiston piikkiin, se on vaan puhdasta sadistisuutta. eipä ainakaa nämä tuttavani koskaa mitää reviiriä puolustaakseen sitä tehny vaan ihan huumorinkannalta, se oli vissiin sitten niin hauskaa ainaki kovasta röhönaurusta päätellen. ja muistan kuinka ylä-asteella pojat kertoili juttuja mitä kaikkea oli tehny jollekki elukalle jne, kuten vaikka naureskellen selitti miten vähä lopetettiin kissanpentuja heittelemällä niitä toisia kohti samalla ku toinen lyö pesäpallomailalla, eli pesistä kissanpennuilla.

Oliskohan mulla ollut jotenkin ylikehittyneet aivot lapsena kun kuitenkin tajusin, että minkään luontokappaleen tappaminen ei ole oikein.

Tappaminen jos mikä on alkukantaista. Kyllä jotkut metsästääkin vain sen vuoksi koska haluavat tappaa. Oikein nauttivat siitä, kun saavat lopettaa puukolla peuran. Sama homma monella lapsella. Tykkäävät tappaa.

Kyl mä ainaki pesismailalla joskus 15v:nä tapoin siilin. Kyllähän se jälkenpäin vitutti ja kaduttaa, mutta sillon ei ajatellu samallailla oikeen mistään asiasta, senku dokas, riehu ja sai hyviä numeroita koulusta plus urheiluharrastukset:D Ihan samallailla kun tuli sotkettua seiniä tai kiusattua koulun nörttejä, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Ite ainaki muuttunu teiniajoista aivan totaalisesti, ei siinä iässä se hissi menny ihan ylimpään kerrokseen monissa jutuissa, ainakaan itellä ei menny

Tappaminen jos mikä on alkukantaista. Kyllä jotkut metsästääkin vain sen vuoksi koska haluavat tappaa. Oikein nauttivat siitä, kun saavat lopettaa puukolla peuran. Sama homma monella lapsella. Tykkäävät tappaa.

tota mä pidän kyllä tosi paskahousumaisena, jos huvittaa tappaa niin tapetaan jotain selvästi heikompaa ja vielä aseilla ilman että toisella on mitää jakoja, vähä sama ku jos mua pikkukaljois alkais tappeluttamaan niin menisin esikoulun pihalle pesäpallomailan ja nyrkkiraudan kaa vähä pistään porukkaa pataan.

menis ny vaikka ulkomaille johonki neekerighettoon heilumaan aseen kaa noi metsästäjät, sinne tappamaan olispahan reilua.

ps. annoin muuten kerran pataan yhelle metsästäjä juntille, ku kysyttäessä meni myöntämään että tulee vitun miehekäs olo ku ampuu elukan. piti vaan kokeilla että kuinka miehekkäitä sitä sitte ollaan ku on ihminen vastas. ei uskaltanu ees lyödä takas. ja koen tämän tekoni erittäin oikeutetuksi, joilla on ongelmaa asian suhteen voi valittaa asiasta vaikka rkp'lle tai vihreille.

Sattuipas sopivasti; olen itsekseni mietiskellyt tätä seikkaa ihan vain aikani kuluksi ja olekin tullut siihen tulokseen, että kyllä meillä jokin primitiivinen aggressiivisuus tuolla pinnan alla kytee. En tietenkään väitä tätä minkäänlaisena faktana ja tämä minun pohdinta on vain tulosta liiallisessa ruuhkassa istumisessa (hyvää aikaa miettiä). Siitä lienee jotain tieteellistä faktaakin, että kuningas alkoholi poistaa estoja. Mitä itse olen tehnyt "empiiristä tutkimusta" (käynyt baareissa viikonloppuisin) niin huomaan, että suurempi osa siellä tapaamasta porukasta ovat aggressiivisempia kuin mitä päivällä kaupungilla liikkuessa. Suomessakin taitaa suurin osa henkirikoksista ja perheväkivallasta tapahtua kännipäissään. En tiedä onko asiasta jotain tieteellistä tutkimusta mutta olen päissäni kehittänyt teorian siitä, että alkoholi ei lisää aggressiivisuutta vaan poistaa estoja ja tuo ihmisen luontaisen/primitiivisen aggressiivisuuden esiin. Normaalisti selvinpäin oleva ihminen kontrolloi käyttäytymistään järjellä mutta kun vintti on pimeänä toimitaan primitiivireaktioiden vallassa jolloin pienikin tönäisy tai snägärijonossa kiilaaminen saa raivon valtaan. Oletteko nähneet mitä tapahtuu kun leijonat ovat syömässä ja jokin lauman vähempiarvoisempi yrittää syödä liian aikaisin (etuilla)... tappeluhan siitä syntyy. Noh, tämä on nyt pelkkä teoria mutta jos joku tietää onko tällä jotain tieteellistä pohjaa niin olisi ihan kiva lukea asiasta, eli linkkiä kehiin.

Siihen aikaan kun mun ikätoverit tappo noita eläimiä, niin kyllä mulla tuli kuvotus kuulla/kattoa niitä. Ja vitutti kyllä, teki mieli vedellä jätkiä turpaan ketkä linnunpoikasia hakkas kepeillä yms.

Missä mun primitiiviset tappamisvaistot oli?

Eikös se ole tutkittu juttu, että alkoholi vaikuttaa myös hormonieritykseen (testosteroniin ym) siten, että ylipäänsä ärsytyskynnys madaltuu (=aggressiivisuus lisääntyy). Sitten jossain toisessa ketjussa joku heitti, että kännissä tapahtuva verensokerin aleneminen johtaa samaan lopputulokseen -> kilahdellaan helpommin. Ja päälle se estojen menetys.

Sattuipas sopivasti; olen itsekseni mietiskellyt tätä seikkaa ihan vain aikani kuluksi ja olekin tullut siihen tulokseen, että kyllä meillä jokin primitiivinen aggressiivisuus tuolla pinnan alla kytee. En tietenkään väitä tätä minkäänlaisena faktana ja tämä minun pohdinta on vain tulosta liiallisessa ruuhkassa istumisessa (hyvää aikaa miettiä). Siitä lienee jotain tieteellistä faktaakin, että kuningas alkoholi poistaa estoja. Mitä itse olen tehnyt "empiiristä tutkimusta" (käynyt baareissa viikonloppuisin) niin huomaan, että suurempi osa siellä tapaamasta porukasta ovat aggressiivisempia kuin mitä päivällä kaupungilla liikkuessa. Suomessakin taitaa suurin osa henkirikoksista ja perheväkivallasta tapahtua kännipäissään. En tiedä onko asiasta jotain tieteellistä tutkimusta mutta olen päissäni kehittänyt teorian siitä, että alkoholi ei lisää aggressiivisuutta vaan poistaa estoja ja tuo ihmisen luontaisen/primitiivisen aggressiivisuuden esiin. Normaalisti selvinpäin oleva ihminen kontrolloi käyttäytymistään järjellä mutta kun vintti on pimeänä toimitaan primitiivireaktioiden vallassa jolloin pienikin tönäisy tai snägärijonossa kiilaaminen saa raivon valtaan. Oletteko nähneet mitä tapahtuu kun leijonat ovat syömässä ja jokin lauman vähempiarvoisempi yrittää syödä liian aikaisin (etuilla)... tappeluhan siitä syntyy. Noh, tämä on nyt pelkkä teoria mutta jos joku tietää onko tällä jotain tieteellistä pohjaa niin olisi ihan kiva lukea asiasta, eli linkkiä kehiin.

Tää on juurikin näin. Lukemani ja kokemani perusteella. Crrc (ja muut) on aika aika yössä evoluution nopeuden suhteen. Meiän keskeinen design (just ne perimmäiset "aivojen sopukat", vanhin osa nykyihmisen DNA:ta) on suunniteltu elämän vaatimuksiin kymmenii tuhansii vuosii sitten. Se, että yhteiskunta estää elämästä näiden mukasesti nyt ei tarkota, että ne geenit on mihinkään kadonnu. Mut mitä karkeemmin ihminen elää sen vastasesti kuka oikeesti on, sitä selkeempi ero on ko. henkilön käytöksessä esim. kännissä.

Ja mitä tappamiseen tulee niin sen pitäis olla miehille ihan luonnollista TARPEESEEN. Eli jos on konkreettinen syy tappaa (ruoka, itsepuolustus?), niin se ei pitäisi olla ongelma. Mutta huvikseen tappaminen on kypsymättömyyttä (lapset) tai joku bugi ihmisen kehityksessä. Ja todellisuudessa nyky-yhteiskunnassa voi elää ihan hyvin linjassa näiden vanhojen geenien kanssa, koska näitä aggressiivisia ja väkivaltaisia tendenssejä ei niin usein tarvitse. Ja ne muut jutut taas enemmänkin paljastaa sen, kuinka hirveetä scheissea tää nykymeno on. Se, että ei taivu kaikkeen pinnalliseen paskaan, ei pitäisi loukata ketään toista.

Aletaan olee aika offtopic btw...

Pikkupojathan tykkää leikkiä sotaleikkejä eikä sitä paheksuta. Joku toinen lapsi leikkiä barbeilla kotia, ja joku toinen tykkää tappaa pikkueläimiä. Entä sitten. Pojat on poikia. Nyt kävi huono tuuri kun vastaan tuli siilipentue eikä esim supikoiria. Ei lapsi tiedä onko joku eläin rauhoitettu tai ei. Mitä turhaa uutisointia taas iltalehdiltä.
Lopeta tuo Nietzschen esittäminen ja laita valot tauluun. Suurin osa pikkupojista leikkii sotaleikkejä, mutta on tuossa aika suuri kuilu välissä potkia monta siiliä hengiltä ja leikkiä rätisevillä muovipyssyillä. Ja eivät varmasti tieneet siilien olevan rauhoitettuja, eivätkä omistaneet vihreiden puoluekirjaa.

Lopeta tuo Nietzschen esittäminen ja laita valot tauluun. Suurin osa pikkupojista leikkii sotaleikkejä, mutta on tuossa aika suuri kuilu välissä potkia monta siiliä hengiltä ja leikkiä rätisevillä muovipyssyillä.

Sotaleikit on ihan oiva esimerkki siitä miten lapset leikkivät tappamista. Ymmärtämättä liioin mistä on kyse. Ihan samoin kuin eivät ymmärrä että puolustuskyvyttömän eläimen tappaminen on väärin.

Musta on vähän absurdia verrata eläimen huvikseen kiduttamista tai tappamista, metsästykseen joka on pääsääntöisesti eläimen ampumista ruoaksi tai riistanhoidollisissa tarkoituksissa. Aseella ammuttaessa eläin myös yleensä kuolee nopeasti, jos ei nyt mistään haavakoista aleta nillittämään. Hutejakin sattuu. Kyllä hitto vieköön tuollainen ei ole mitään normaalia "lapsen" käyttäytymistä. Ainakaan tuollaista ei pitäisi painaa villaisella sen takia että pojat on poikia. Selkään saisi antaa, jos se olisi edes laillista enää.

Back
Ylös Bottom