Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

häh mitä vittua, siis nykyää kuuluu annokseen kokonaiset 3 kalapuikkoa. ei noita nuin tarkaan omana aikana laskettu, tarkempaa oli kun esim. sillontällön oli jälkkäriks pannaria tai safkan kyytipojaks rieskaa tai sänpylää.

Heh, meillä pidettiin aina skaboja kun oli esim. lihapullia ruokana. Kovat jätkät veti aikamoisia määriä noita lihapullia kitusiin! Ja keittäjätäti antoi kauhan heilua kun poikasilla oli nälkä ja kisat käynnissä. Ainut mistä se huolehti oli se, että miehenalut poistuu ruokalasta tunnille ajoissa jos syöntikisat pikkusen pukkasivat venymään.:thumbs:
Näkkärinsyöntikisa oli myös tasaisin väliajoin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa kalapuikkojulkaisussa on ollut virheellisiä tietoja. Tuohon lehtijuttuun tulee varmaan oikaisu.

Eihän kolmella kalapuikolla elä :( meiän koulussa niitä saa 6 mutta sekin raja tulee usein ylitettyä..ei keittiöhenkilökunta ja opettajat edes puutu asiaan..:)

Nojoo itse tuli ainakin ylä-asteella syötyä 3-5 perunaa ja 10-15 kalapuikkoa, muutama lasi maitoa sekä ruisleipää useampi palanen, kyllä imo siellä syödä pitää saada. Meillä tosin harvemmin riittämisongelmaa ruuan kanssa oli kun niin moni (onneksi) korvasi kouluruokaa lihiksillä ym mitä kaupasta sai.

Minäkin vetelin kalapuikkoja ala-asteella jo sen 12-15 varmaan ainakin. Mutta olihan se parasta safkaa ala-asteella. Ylä-asteella, kun käytiin eräällä ala-asteella välillä syömässä oli muistaakseni rajoitus että 4 kalapuikkoo per pää max. Kiva sit vetää 15 vuotiaana 4 kalapuikkoo :D Ei ainakaan liikaa prodee tullu.

Sit toi perkeleen 3 kalapuikkoa/7 lihapullaa-rajotus on voimassa ala- ja yläasteen ja lukion/amiksen jälkeen vielä armeijassakin. Että se mikä riittää 7-vuotiaalle vaahtosammuttimelle riittää muka parikymppisellekin. Kyllä ainaki mun piti pizza tilata joka päivä kun oli kalapuikkoja tai lihapullia ruokana :curs:

Mä söin koulussa ainakin 300 kalapuikkoa. Sit hain lisää!

Onhan noissa rajoitukset ihan syystäkin. Kiva jäädä ilman. Silloin se opsikelu vasta luistaakin, itse ei saa kuin valkokastiketta ja perunaa + näkkäriä ja joku pullamössö on syönyt puolen luokan kalapuikot. Jee! :rock:

Mua ei tossa uutisessa ne kalapuikot niin vituta vaan se pojan perseily. Onko se nyt niin että opettaja saa enää poistuttaa oppilaan luokasta mutta esim. kuraattori voi tehdä asialle mitään?

^^Sama ärsyttää itseäkin. Iha sama monta siellä saa ottaa, kaikkia ne rajoitukset koskee. On se hienoa esittää muulle luokalle kuinka kova jätkä sitä on. Aika voimattomia opettajat on nykyisin näiden ongelmatapausten kanssa.

No kyllä minä olen sitä mieltä että rajoitukset ei pitäisi olla samat kaikille.
Pari anoreksiasta kärsivää tyttöä vs 100+ kiloinen aktiiviurheilija ei kuluta yhtäpaljon.
Itse aina otin ihan kainosti ylimääräiset ja kastiketta päälle ni ei tarvinnu painia siitä että saan ruokani. Ja kun kaikkea paitsi niitä tuotteita joita tilattiin 1/naama koulun oppilaslistan mukaan jäi _AINA_ syömättä vaikka kuinka paljon niin tuskin siellä kukaan kuoli nälkään sen takia että minä söin tarpeekseni.

Liittyen löyhästi aiheeseen:
kalapuikot2.jpg

:D

Tossa kalapuikkojulkaisussa on ollut virheellisiä tietoja. Tuohon lehtijuttuun tulee varmaan oikaisu.
Eläs nyt pidä jännityksessä :confused:

kyllä imo siellä syödä pitää saada.
No pitäisi varmaan niin. Kaikkea muutakin pitäisi saada. Koulusafkaan on monessa paikassa varattu vain noin 50 senttiä ja jopa tuon alle niin eipä sillä ihan rajattomasti noita kalapuikkoja vedellä. Saa siellä kuitenkin lisukkeita niin paljon kuin napa vetää, joten nälkä ei pitäisi jäädä. Jos on muuta valittamista ilmaisesta ja hintaansa nähden hyvästä ruuasta niin siitä sitten vain evästä mukaan.

Uusi Suomi sanoi:
Poliisin saapuminen aiheutti koulussa yleisen hulinan. Osa oppilaista alkoi riehua ja heitellä paperiroskia käytäville. Kahakan yhteydessä ainakin yksi ikkuna rikkoontui.
Osa oppilaista vaatisi selkeästi ihan kunnon selkäsaunan

Lukiko kukaan kalapuikko tapauksen korjaus juttua? Huvittava tapaus kaiken kaikkiaan, tuli naureskeltua pitkin päivää.

Helsingin Sanomat: Vantaan kaupungin sivistystoimen tiedotteen mukaan koulussa ei tarjoiltu kalapuikkoja vaan rapeita kalapaloja. Annoskoko oli rajoitettu kolmeen palaan eli 150 grammaan

Kyseessä oli siis 150g kalapaloja. Kertokaapa minkälaiset ravintoarvot noissa kalapaloissa on?

Kalapuikko leivitetty, uunissa paistettu, Ravintoarvot / 100 g, lähde: www.fineli.fi
energia 1128 (270) kJ (kcal)
hiilihydraatti 31.2g
rasva 9.3g
proteiini 14.9g

Kalapuikon ravintoarvot ainakin on kohdallaan. Jos kalapala juttu pitää paikkaansa ja ravintoarvot samansuuntaiset, niin luulenpa että kyseinen kaveri olisi saanut vatsansa täyteen. Selkee bulkki kuitenkin päällä. :D Ens kerralla äiti laittaa vähän lisäevästä mukaan vaikka koulun mukaan saa kyllä santsatakkin. ;)

Arviona n. 400 kcal kalapaloista, 150 kcal 250g perunaa, 100 kcal leivästä/näkkäristä (pari palaa), 80 kcal maidosta, 50 kcal salaatista = 780 kcal.

Kyllä tuo on nykyään perseestä, että opettajilla ei ole enää mitään oikeuksia ja pikkumukulatkin voivat tehdä melkein mitä huvittaa. Eihän opettajilla ole nykyään edes oikeutta poistaa oppilasta luokasta fyysisin keinoin... Ja jos joku erehtyy noin tekemään, tekee lapsi rikosilmoituksen asiasta...Samaan suuntaan ollaan menossa armeijassa...

Kyllä tuo on nykyään perseestä, että opettajilla ei ole enää mitään oikeuksia ja pikkumukulatkin voivat tehdä melkein mitä huvittaa. Eihän opettajilla ole nykyään edes oikeutta poistaa oppilasta luokasta fyysisin keinoin... Ja jos joku erehtyy noin tekemään, tekee lapsi rikosilmoituksen asiasta...Samaan suuntaan ollaan menossa armeijassa...

Perusopetuslaki 7 luku

" 36 b § (13.6.2003/477)
Häiritsevän ja turvallisuutta vaarantavan oppilaan poistaminen

Rehtorilla ja opettajalla on oikeus poistaa luokkahuoneesta tai muusta opetustilasta taikka koulun tilaisuudesta oppilas, joka ei noudata 36 §:n 2 momentissa tarkoitettua poistumismääräystä. Rehtorilla ja opettajalla on myös oikeus poistaa koulun alueelta oppilas, joka ei poistu saatuaan tiedon 36 §:n 3 momentissa tarkoitetusta opetuksen epäämisestä.

Jos poistettava oppilas koettaa vastarintaa tekemällä välttää poistamisen, rehtorilla ja opettajalla on oikeus käyttää sellaisia oppilaan poistamiseksi välttämättömiä voimakeinoja, joita voidaan pitää puolustettavina oppilaan ikä ja tilanteen uhkaavuus tai vastarinnan vakavuus sekä tilanteen kokonaisarviointi huomioon ottaen.

Rehtori ja opettaja voivat 1 ja 2 momentissa tarkoitetuissa tilanteissa toimia yhdessä tai kumpikin erikseen. Oppilaan poistamisessa ei saa käyttää voimankäyttövälineitä. Voimakeinojen käyttöön turvautuneen opettajan tai rehtorin tulee antaa kirjallinen selvitys tapahtuneesta opetuksen järjestäjälle.

Voimakeinojen käytön liioittelusta säädetään rikoslain (39/1889) 4 luvun 6 §:n 3 momentissa ja 7 §:ssä."

Mua vituttaa noi ruokamäärät. Ja ylipäätään se ruoan taso kouluissa. Kyllä, olen syönyt lukuisissa eri (perus)kouluissa oman peruskouluni ja lukion lisäksi.

Jotkut ruoat on niin kauheita, että saa ihan väkisellä niitä niellä. Monissa kouluissa salaatti on pelkkiä salaatinlehtiä tai kurkkua. Maitoa saa ottaa max yhden lasillisen. Olen syönyt sellaista keittoa, jossa oli vetinen, mauton liemi, jossa lillui pakastevihanneksia. Ja sen muka pitäisi riittää loppupäiväksi (yläasteikäisellä 3-4h ennen kuin koulupäivä päättyy).

Onko enää mikään ihme, että vedellään niitä sokerisia välipaloja.

Tähän avautumiseen ei sisälly ne ihmiset (usein tytöt), jotka jättää ruoan syömättä, koska "ruoka lihottaa" (ja juoksevat iltapäivällä ostaa karkkia kaupasta, koska "sitä ei lasketa").

Tähän avautumiseen ei sisälly ne ihmiset (usein tytöt), jotka jättää ruoan syömättä, koska "ruoka lihottaa" (ja juoksevat iltapäivällä ostaa karkkia kaupasta, koska "sitä ei lasketa").
Tyhmyys lihottaa? ;)
Nojoo, eilen naurettiin tälle samaiselle skuupille silmät vedessä koulun ruokalassa. Ensilukeman perusteella aivan hervoton juttu, mutta kun katsoo vähän tarkemmin tuota ruoan määrää (n. 150 g)
ja muutenkin niin tulee taas vähän sellainen olo että teinikapina on kyseessä.

Nojoo, pitääpä lähtee kouluun syömään hyvää ja ilmaista ruokaa.

Lukiko kukaan kalapuikko tapauksen korjaus juttua? Huvittava tapaus kaiken kaikkiaan, tuli naureskeltua pitkin päivää.

Mitäs mää sanoin. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom