Suuri koirakuvaketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
391213_10150409533659344_558604343_8275995_1407625365_n.jpg

Mun lauma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viititkö kirjoitella, mahdollisimman pitkän kertomuksen noista kohtaamisista, tuonne "metsästys koiraa apuna käyttäen" ketjuun. Kiinnostaisi kovasti lukea kuinka sattui saamaan kissa nokillensa. Esim. puustako tipahti viimein vai onnistuitko ajosta tempasemaan loikan kesken.

Pitää kirjoitella jossain välissä, kun ennätän/jaksan. On tullut viime päivinä kirjoiteltua sen verran kaikkia metätysjuttuja, jotta on nyt vähän lamassa tuo ajatus.

391213_10150409533659344_558604343_8275995_1407625365_n.jpg

Mun lauma.

Kai tiedät, että korvien typistäminen on lailla kiellettyä? Ja hännätkin olet hakkauttanut pois? Koira parat..

Miten ihmiset voi tykätä? Yksi suosikki koirarotuni kyseessä, sakemannin ja rotikan ohella, mutta en ymmärrä tota leikkelyä.

Voiko joku perustella miksi??

Kai tiedät, että korvien typistäminen on lailla kiellettyä? Ja hännätkin olet hakkauttanut pois? Koira parat..

Miten ihmiset voi tykätä? Yksi suosikki koirarotuni kyseessä, sakemannin ja rotikan ohella, mutta en ymmärrä tota leikkelyä.

Meinaatko ettei typättyjä koiria saa tuoda Suomeen esim ulkomailta kun se on niin kiellettyä?

En muutenkaan koskaan ole ymmärtänyt tota saatanan jeesustelua koirien typpäämisestä. Meinaatko ettei nykyisin koiria nukuteta ennen leikkuuta, vaan ne vedetään vaan raakana? Jos joskus ite uitan esim sinisen amstaffin itselleni jostain päin Eurooppaa, niin kyllä mä sen haluan typättynä. Mitään erityistä syytä sille ei ole.

Onko sillä nyt oikeesti mitään vitun väliä onko se typätty?

Joiltakin koirilta on jopa suotavaa typistää esim. häntä. Mun mielestä tuo nyt ei sieltä kauheimmasta päästä ole mitä eläimelle voi tehdä ja noitahan nyt voipi tuoda vaikka Virosta tai muualtakin, vaikka typistäminen Suomessa olisikin kiellettyä.

Se on Suomessa lailla kiellettyä, muualla ei. Monet ostaakin kasvattajalta typpäversion ulkomailta mikäli sellaisen haluaa, kukaan itse mitään poista. Ulkomailla asuessa voi myös olla mahdotonta löytää typpäämätön versio. Jos joku vaikkapa jenkki näkee mun luomudobberin se puolestaan ihmettelee miksi sillä on korvat ja häntä. Itse haluan luomukoiran koska Suomessa ei voi kisata typätyn koiran kanssa eikä täten harrastaa ryhmissä jotka tähtäävät kisoihin (jolloin on vaikea päästä ryhmään ylipäätään). Makunsa kullakin!

E: pari ehtikin jo ensin

Varmasti saa tuoda.
Mitä vitun väliä? No ei kai mitään, kai se omistaja päättää mitä koiralleen tekee.
Itse en vain ymmärrä. Tiedän typpäyksen historian, mutta nykypäivänä sitä en oikein ymmärrä. kyseessä siis kosmeettinen operaatio, jolla dobberista tulee hurjemman näkönen.

En silti ymmärrä. Sittenhän se olis perusteltua jos koirilla olisi vapaa tahto tehdä itselleen noin niinkuin ihmisil otta tatuointeja ja läväreitä tai leikata omat korvansa.

Jos olisin itse dobberi niin varmaan typpäisin omatkin korvani. Onhan se coolin näkönen.

En vaan käsitä silti miten joku voi tehdä lemmikilleen tollasta. Sori,

Herneet nenään vaan joo.....
Ei siinä.. Kyömyselkä sammakkojalkaset sakemannit ja muut jalostetut vammaset koirat on vielä pahempia.. ja niillekin löytyy aina faninsa.

Sammakkojalkaset sakemannit! :D

En mäkään typpäämistä hyväksy, mutta jos ottaa ulkomailta koiran, ei voi ehkä valita. Tiedän muutamia ihmisiä joille on tullut ulkomailta dobberi kodinvaihtajana. Nämä on olleet täystypättyjä, eikä typpäys ole ollut tässä mikään must juttu, että juuri siksi olisi koira pitänyt saada. Pitäisikö muuten hyvä koira jättää ottamatta sen vuoksi sitten että se on typätty? Et voi tietää taustoja, joten ei kannata meuhkata. :)

Itse teen vapaaehtoistyötä löytöeläimille ja ihmisten nimeenomaan pitäisi suosia kodittomia/huostaanotettuja eläimiä. Totta kai, jos pelastat koiran esim. ulkomailta, ja annat sille hyvän kodin ja rakkautta, se on ihan sama onko se typätty vai ei. MUTTA EN YMMÄRRÄ SITÄ ETTÄ IDIOOTIT VIEVÄT TÄÄLTÄ ULKOMAILLE TYPÄTTÄVÄKSI JA HALUAVAT NIMEENOMAAN JONKIN TYPÄTYN KOIRAN JOSTAIN PIRUN PENTUTEHTAASTA. HÄVETKÄÄ.

Lambofgod menee nyt muualle täältä KUVAketjusta meuhkaamasta. Tuolla on toi Yleinen Lemmikkikeskustelu missä varmasti porukka innostuu asiasta puhumaan. Tämä on KUVAketju.

Itse teen vapaaehtoistyötä löytöeläimille ja ihmisten nimeenomaan pitäisi suosia kodittomia/huostaanotettuja eläimiä. Totta kai, jos pelastat koiran esim. ulkomailta, ja annat sille hyvän kodin ja rakkautta, se on ihan sama onko se typätty vai ei. MUTTA EN YMMÄRRÄ SITÄ ETTÄ IDIOOTIT VIEVÄT TÄÄLTÄ ULKOMAILLE TYPÄTTÄVÄKSI JA HALUAVAT NIMEENOMAAN JONKIN TYPÄTYN KOIRAN JOSTAIN PIRUN PENTUTEHTAASTA. HÄVETKÄÄ.

Hengitä välillä...Sun pointtis on tullut jo selväksi...Sisään, ulos, rauhallisesti...

Ja sitten, jos kertoisit lisää (TUOLLA TOISESSA KETJUSSA), noista löytöeläimstä ja varsinkin koirista. OLEN TODELLA KIINNOSTUNUT. Koirus pääsisi hyvään kotiin!

Sori sekoiluni ja kuvaketjun pilaus. En jatka aiheella enempää missään ketjussa.
Jotenkin tuo kuva laitto pasmat sekaisin, etenkin kun keskimmäisellä pikku haukulla on tuo härveli pääsä. :(

Peace

Joo itse en ole näitä koiria autotallissani typistänyt.
Kaksi isompaa koiraa ei ole tullut mulle pentuina vaan ovat olleet jo yli typistysiän kun ne on hankittu.
hännäthän noilta katkotaan max. 3 päivän iässä ja korvat yleensä 8-12viikon ikäisinä.
Kolmannen kun päätin lopulta ottaa sekin oli jo typistetty.

On meillä kotimaisiakin luomujakin ollut. Nyt vaan on sattunu kolme typpäriä samaan aikaan.
Ja on noiden kanssa harrastettukin, ruskea poika harrasti suojelua kunnes alkoi kaularanka väsyä.
keskimmäisen kanssa on tahkottu BH virossa, ja nuorin opettelee koiran tavoille tottiksen merkeissä.
Näyttelyt meillä kuitenkin se ensisijainen harrastus, ja virossa tulee käytyä n.6 krt vuodessa, latviassa ja liettuassa hieman harvemmin ja tänä vuonna olisi tarkoitus lähteä venäjältä hakemaan tarvittavat sertit.

Itse en tiedä kuin muutaman tapauksen joissa suomi-koira olisi viety ulkomaille typistettäväksi ja tällöinkin asia on tullut koiran kasvattajille yllätyksenä.
virossa muuten ei enää saa typistää dobbereita.

Nämä koirat on Venäjältä, Serbiasta ja Latviasta, kaikki hyviltä, kansainvälisesti tunnetuilta kasvattajilta ja hyvistä linjoista.
suurin syy siihen miksen enää osta suomi koiraa on ihan vaan se etten halua olla tilivelvollinen koiran pidostani kenellekkään.

224256_10150190588114344_558604343_6773819_7454967_n.jpg

Ei ne nyt mun silmään niin kärsiviltä näytä ;)

395319_3381810064229_1238781031_3534780_1657990045_n.jpg

Avokin isän vehnäterrieri. Kuvassa taitaa olla 10-viikkoinen. Perkeleen innokas puremaan (kuitenkin hellästi) mutta väsyneenä varsin valloittava tapaus. :D

Off-Topic :
Tai onhan tämä koirakuva! Älykästä koirahuumoria. Miksi meillä ei saa tälläsiä rekkareita...:D

reknro1earup.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom