Suuri kissakuvaketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Garion
  • Aloitettu Aloitettu
Meitsin eka kissa. Naapuri ampu kun söi kuulema sen jänikset.

Liitteet

• eläin.JPG
    eläin.JPG
    146,2 KB · Katsottu: 2 141
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en kyllä tiedä noista herrojen historiasta muuta kun, että niitä on palloteltu allergioiden takia paikasta toiseen. Mä nappasin nuo itelleni sijaiskodista 11 ja 13 vuotiaina 2008 vuonna eli vanhoja herroja ovat jo.

Täytyypä laittaa Vanusta vielä yks kuva, jossa näkee kuinka tuhdissa kuosissa tyyppi tuli mulle. Tuhdissa kuosissa se kyllä edelleenki on, mutta tässä kuvassa se korostuu :D

katso liitettä 76913

Joo, meidän Lahja-neiti on vasta viimekesän pentuja, että aika kaukaa haettua että ois mitää sukua. Mutta törkeesti samantyylinen väritys niillä on kyllä. Tosin tuo nyt on yleinen kissan väri, samantyylinen on tuo Cybershamanin kissa tuossa ylempänä.

Vanhempieni luona asustelee Moukku, joka minun aloitteestani muutti lapsuudenkotiimme kun olin 14-vuotias. Leppoisia kissanpäiviä saunan jälkilämmössä!
207733_1021372260990_1425700337_54864_9865_n.jpg

OMG! Tää on siis pakkiksen ihquin ketju ikinä.

Nimim. kissafani -77

Chillaaja ja ADHD

Laitetaas omistakin pojista kuvat tänne. 6-vuotias maatiainen Reino ja 6 kk Reiskaa nuorempi ragdoll Kirppu. Ekassa kuvassa laiskanpulskea Kirppu on vallannut sängyn la-aamuna mun noustua kympiltä. Parvekekuvassa pojat on "kerrossängyssä". Reino (Riesa, ADHD kissani) muuten vaan möllöttää tuossa yhdessä.

2012-03-10 10.34.59.jpgToukokuu_Reino.jpgHeinäkuu_skumppabileetkerrosänkyII.jpg

Vähän hulvattomampia kuvia kissakavereistani

Tässäpä vielä kuvien parhaimmistoa ku käytin enemmän aikaa niiden etsimiseen. :) Taurokselle tiedoksi, että Kirppu on n. 5,3 kg eli ihan liian pieni ragdoll-urokseksi ja Reino on aika lailla tasan 5 kg.

Kirppu nukkuu, huhtikuu 2007.jpgKirppu ja  Annika 18.9.09.jpgTolppa-apina.jpgKirppu elbaa.JPGReino-torni.jpgKesäkuu_Reino nukkuu.jpgKesäkuu_kiekko_Reino.jpg

onkos tää Reino ihan perus maatiainen?

On joo. Sen perheessä on luonnostaan töpöhäntäisiä yksilöitä, joten se on vähän semmoinen luomu-manx pitkällä hännällä. :) Kissa-asiantuntija halusi Reinon värin kuitenkin määrittää, en edes tiennyt, että maatiaisillakin voi olla jokin kuviointi mut hopea-tabby toi kuulemma on. Reino on vilkas ja paljon toimintaa kaipavaa kissa ja jokseenkin puheliaskin. :)

Tässä on meidän Leevi.

9999630.jpg

Ja sen emo joka sitä myös imetti.

9999631.jpg

Missi tytöstä muutama kuva, 1½v vanha tyttönen jossa 3/4 rotukissaa (Somali) ja 1/4 maatiaista. Vilkas ja seurallinen katti joka juttelee paljon ja omaa melko pirullisen luonteen :)

Tässä meidän pekka-peruskissa. Poika, jonka nimi on Wilma. :) Piti olla tyttö, mutta onkin poika. Tosin minä kutsun sitä Raimoksi. Äijä on jo kahdeksan vee, mutta vieläkään ei ole vauhti hidastunut. Sitä odotellessa.

DSC_0212.jpg

Missi tytöstä muutama kuva, 1½v vanha tyttönen jossa 3/4 rotukissaa (Somali) ja 1/4 maatiaista. Vilkas ja seurallinen katti joka juttelee paljon ja omaa melko pirullisen luonteen :)

Kissojen pirullisesta luonteesta, tuo minun kolli joka täyttää pian 11v niin on kyllä melko paskiainen luonteeltaan kun sille päälle sattuu. Mm. herättelee meikäläistä joskus pari viikkoa putkeen joka ikinen aamu klo 04-05 aikoihin juoksemalla salamannopeasti naaman päältä, sutii hiekat laatikosta lattialle, teurastaa sohvaa, kiusaa koiraa tms. Nämä kaikki se tekee selvästi ihan vain sen takia että saa minun huomion kiinnitettyä itseensä.

Mitä hiekkaa muuten pakkiksen kissaihmisillä käytössä? Meillä oli käytössä hyväksi todettu Eco Bastis, sellanen puupohjainen paakkuuntuva hiekka mutta eivät sitä enää ilmeisesti valmista niin pitäisi löytää uusi paakkuuntuva hiekka. Tai en tiedä onko tuo valmistus lopetettu, mutta ainakaan sitä ei enää saa liikkeistä mistä ennen sai. Kokeiltiin Cattia-merkkistä hiekkaa mutta siinä ne paakut murenee kun niitä ottaa laatikosta ja pian haisee koko laatikko kuselle.

Mitä hiekkaa muuten pakkiksen kissaihmisillä käytössä? Meillä oli käytössä hyväksi todettu Eco Bastis, sellanen puupohjainen paakkuuntuva hiekka mutta eivät sitä enää ilmeisesti valmista niin pitäisi löytää uusi paakkuuntuva hiekka. Tai en tiedä onko tuo valmistus lopetettu, mutta ainakaan sitä ei enää saa liikkeistä mistä ennen sai. Kokeiltiin Cattia-merkkistä hiekkaa mutta siinä ne paakut murenee kun niitä ottaa laatikosta ja pian haisee koko laatikko kuselle.
Mulla on prinsessalla tollanen kaksipohjainen kissanvessa eli ylemmässä on ohut ritilä ja alla on "kaukalo" en muista virallista nimeä mutta tarkoitettu käytettäväksi puupohjaisen kissanhiekan kanssa. Tuossa käytän ihan pirkan puoli-ilmaista puupellettiä ja en vaihtaisi. Kaukaloa ei tarvitse putsata kuin 3-4 päivän välein joskus menee 5-6 päivääkin kun ei muka kerkiä eikä pahasti haise silloinkaan. Eli riittää kun paskat kerää pois ja lapiolla pyöräyttää pellettejä jolloin pissapuru putoaa siivilästä kaukaloon. Nerokas värkki ainakin kun kissa on siihen pennusta asti tottunut. En tiedä miten kävisi jos vanhan hiekkaan tottuneen katin koittas opettaa puupellettiin, saattas olla eritteitä niille kuulumattomissa paikoissa :)

Meidän epätoivonen saalistaja yrittää pöntöltä hakea paistia. Ei se lintuja oikein saa kun sillä on kulkunen kaulapannassa. No onpahan huvia kun kiipeilee puihin...

Kissa_yrittää_linnunpöntölle.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom