Suuret rinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haidiah
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos pakkiksella ketään muuta jolla on ongelmana suuret rinnat?

Ja jos joku olisi sattunut käymään rintojen pienennysleikkauksessa niin olisi kiva kuulla kokemuksia...Itsellä olisi haaveena päästä kyseiseen leikkaukseen sitten, kun on tehnyt toisen lapsen, koska rintavarustus on jo sitä luokkaa, että aika paljon on hartiaseudulla ongelmia. Ovat toki salilla käymisen myötä helpottuneet, joten pientä apua siitä on ollut. Rinnat alkoivat kehittymään kolmannella luokalla jolloin myös lopetin telinevoimistelun sen takia, koska valmentaja vihjaisi, että kannattaisi vaihtaa lajia :( Joten nuoresta asti rinnat ovat vaikuttaneet elämään henkisestä, että fyysisesti...Ennen raskautta rintojen koko on ollut 80F ja raskauden aikana rinnat kasvoivat kokoon 80J! Synnytyksen jälkeen paino on tippunut 24kg ja rinnanympäryksestä lähtenyt vain 4cm ja koko on edelleen 80J :face: Toivottavasti joskus omaisi pienemmän poven :)

Toivottavasti täältä löytyisi kanssasisaria, jotka painivat samojen asioiden kanssa :)

No mulla kanssa ollu aina ongelma noi rinnat 75E ollu koko vaikka ylipainoa ei ole ikinä edes ollut. Ja vaikka kuinka manasin, että ei se painon (lue rarvaprosentin) tiputtaminen niitä pienennä, niin onnekseni voin nyt sanoa, että ovat kyllä jonkun verran pienentyneet näin käsi ja peilituntumalla.. Leikkausta minäkin joskus mietin, mutta sillä on aina riskinsä sekä hintansa enkä ole koskaan ollut sen helpomman tien kulkija. Jos tämä ahkera liikkuminen nyt saisi vielä pienennettyä sen verran, että C-kuppiin pääsisin, niin kyllä olisin onnellinen. Joten suosittelen sinullekin ensin kunnon liikuntaa, ei mitään 30 min kuntopyörää (en siis tarkoita että tätä harrastaisit, mutta moni nainen niin tekee). Ja katsot mitä vuosikin ahkeraa salilla käymistä + muuta liikuntaa tuo tullessaan, ja harkitse sen jälkeen leikkausta. Tietysti rasvaprosentin tiputtamiseksi ruokavalion tulee myös olla kohdillaan..

Mullakin käynyt mielessä rintojen pienennys, mutta oikeasti vakavasti en sitä vielä ole harkinnut. Tällä hetkellä laihdutusproggis meneillään (ainakin 10kg pois) koska ylimääräistä ihan selvästi on vaikken ylipainoinen varsinaisesti ole, niin kattoo josko siinä samalla tisseistä lähtis jotain. Koko tällä hetkellä jotain luokkaa 80E, näytän yläkropasta melko massiiviselta ja muutenkaan en mikään pitkä/muuten isokokoinen ole, niin ei oikein nuo isot rinnat sovi kuvaan. Vaikeuttaa vaatteiden löytymistä ja varsinkin rintaliivit meinaa joskus tulla kalliiksi. Juokseminen on myös yhtä tuskaa ilman hyviä urheiluliivejä. Muutenkin kauneusihanteista puhuttaessa mulle kelpaisi edes hieman pienemmät rinnat ihan hyvin...

Itselläni on 70D, vaikka suht hoikka olen. Vielä ovat onneksi kiinteät ja ihanan pyöreän malliset, joten pääasiassa olen tyytyväinen. Välillä kuitenkin tuntuu, että isot rinnat tuo olemukseen tiettyä "mammamaisuutta" ja helposti näyttää pullukammalta mitä on. Joskus hartioita särkee, mutta muutoin rinnoista ei ole ongelmaa ollut. Mitä nyt joillekin pienirintaisille naisille ne tuntuvat joskus olevan isokin ongelma :/ Tuttava kävi rintojen pienennysleikkauksessa, mutta sanoi että rinnat kasvoivat takaisin eli leikkaus meni ihan hukkaan. En udellut sen tarkemmin nousiko paino vai mistä johtuu, mutta aika inhottavaa, kun kuitenkin leikkauksesta on jäänyt arvet jne ja ihan turhaan. Joku 70DD/70E hänellä on.

Samassa veneessä ollaan, vaikka tilanne päinvastainen. Oma kuppikokoni on aina ollut hädintuskin 70A, ja kyllähän noi AA:tkin varmaan menis päälle aika kevyestikin. Kiristellessä luonnollisesti aina vain pienempään suuntaan... Onhan siitä joskus hyötyäkin ollut, esim. urheilu helppoa, kun ei ole mitään tiellä. Pahinta on kuitenkin se henkinen puoli, varsinkin nuorempana kauheita itsetunto-ongelmia. Muistan kävelleeni lukioaikoina itkien pois kaupasta, kun mun kokoa ei löytynyt. Sitten muiden ilkeät kommentit jäänyt päähän. Pahinta mitä sanottu oli joskus rannalla: "Hei miten pysyt pinnalla, kun sulta puuttuu kellukkeet". Kroppa ei oo sopusuhtainen noiden rintojen takia, silikonejakin oon harkinnut. Tietenkin oon oppinut elämään näiden kanssa, vaikka kireimmässä kunnossa kroppa näyttää vähän joltain pikkupojalta lainatulta... :D

Itselläni rintsikoiden kokoluokituksesta riippuen 65-70 F/G. Eniten haittaavat urheillessä, hyviä urheiluliivejä erittäin vaikea löytää. Vielä ei hartioissa ongelmia. Myös normiliivien ostaminen haasteellista ja kallista. Kuitenkin olen ruumiinrakenteeltani roteva, joten kauheaa epäsopusuhtaisuutta ei ole. Printti t-paidat ovat kuitenkin joskus törkeän näköisiä jos teksti sattuu väärään kohtaan ja muutenkin paitojen istuvuus välillä niin ja näin.. Olen harkinnut leikkausta sitten vanhemmalla iällä, osittain myös kosmeettisista syistä. Painovoima alkanut vaikuttamaan ja ikää kuitenkin vasta 23 :(

Nyt huomasin tämän keskustelun... Sukuvika, äidin suvun naisilla hirveen kauheen isot lollot kun ikää naksuu kolkyt lasiin. Ne vaan venyy ja pullistuu :(
Äitini kävi viiskymppisenä pienennysleikkauksessa, johon on ollut hirmuisen tyytyväinen. Puoli kiloa puhdasta rasvaa pois per tissi. Mamma on pieni nainen muutoin, lyhyt ja siroraajainen jne. Nuorena oli tosi hoikkanen (tissitkin olivat olleet ihan kuosissa), mutta toki nyt on pyöristynyt. Mutsista tuli tosi sopusuhtainen ja niskavaivat katosivat. Alkoi uudelleen lenkkeilemään. Lenkkeily oli tauolla kun utareet hölskyivät menossa niin, että se oli yhtä tuskaa.

Arvet ovat pitkät toki, nännit siirrettiin kokonaan uuteen paikkaan. Arpi kulkee rinnankaaren alla ja siitä lähtee pystyyn arpi + nännien ympärillä toki, mutta nyt kun leikkauksesta on jo useampi vuosi aikaa, ei arvet näy kuin ihan tarkkaan katsomalla. Kun sen homman hoitaa hyvin asiansa osaava plastiikkakirurgi, niin jälki on hyvä. Mielestäni äidilläni on nyt hyvin kauniin muotoiset ja kivan kokoiset rinnat. Taitavat olla kokoa C.

Suosittelee siis. Niin ja mitä tulee hintaan, näitä leikataan myös julkisella puolella. Siihen on tämmöinen pisteytyskaava:
iireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa

(pisteytys 0-100)

Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon
pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on
perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos
siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät
huomioiden.

• Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta
40 pistettä Alle 27 cm
50 pistettä 27-31 cm
60 pistettä Yli 31 cm

• Niska- ja hartiaoireet
0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

• Toimintakyvyn rajoittuminen
0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi yli 35

no ohhoh! ^kiitos tuosta tiedosta.
mulla kriteerit kyll täyttys, mutta ei nää rinnat niin paljon vaivaa kuin tuo lerpattava vatsanahka. :/

Ei kestä kiittää! Aion kyllä itsekin ryhtyä toimenpiteisiin, jos tilanne sitä vaatii. Mulla nyt ei VIELÄ ole lähellekkään semmoiset mitat kuin mutsilla oli (70H tai jotakin aivan tolkutonta, sen tissiliiveihin mahtui pää!!!) ja nämäkin ovat jo mielestäni pahasti tiellä.

Tuttava kävi rintojen pienennysleikkauksessa, mutta sanoi että rinnat kasvoivat takaisin eli leikkaus meni ihan hukkaan. En udellut sen tarkemmin nousiko paino vai mistä johtuu, mutta aika inhottavaa, kun kuitenkin leikkauksesta on jäänyt arvet jne ja ihan turhaan. Joku 70DD/70E hänellä on.

Öh, 70DD / 70E ei ole isot rinnat, vaan ihan normaaleilla rintsikoilla ja urheilurintsikoilla hallittavat... 70 on hoikan naisen ympärysmitta ja siihen yhdistettynä DD- tai E-kuppi ei ole ollenkaan sama kuin esim. 85E tai 90D.
Itselläni on 70D, Shock Absorber -merkissä 70DD, ja kyllähän nämä topatuissa rintsikoissa näyttää isoilta ja jotkut paidat kinnaa, mutta en kyllä usko että kukaan tällaisten takia menisi pienennysleikkaukseen.

Suurin osa käyttää liian pieniä liivejä, monesti D-E-kupin liiveihin itsensä ahtava voikin olla oikeasti esim. G-kuppia. Sikäli kamalasti ei voi rintojen koosta päätellä vielä sen perusteella, mitä kuppikokoa joku ilmoittaa käyttävänsä.

en oo kans käyny oikeessa liivikaupassa koskaan... ja aina on liivien kans jotain ongelmii. D-kuppi olis, mut niistäkin nyt pursuilee, varsinkin kun tulee 2-3kg painoa lisää läskinä: heti rintoihin... ehkä mun kuppi olis sit hiukan isompi, ainakin tälleen normipainon ylärajoilla.

- - - Updated - - -

ai niin: yhdet liivit on E... en oo kyl seurannu tarkkaan et mitkä ny olis parhaat, ku sit on aina jotain muuta niissä..

70 E on vain liikaa. Minusta se on iso koko ja AINA tiellä. Mutta onneksi ei olla vielä tilanteessa, jossa kulman takaa tulee ensin tissit, sit vasta akka.:D

Tässä on ongelma jota en ole koskaan tajunnut, ja olen kokenut suhteellisen hassuksi sen että minua selkeästi pienirintaisemmat naiset uneksii pienennyksistä. Olen aina ollut isorintainen, elämässäni ei kovin montaa naista ole tullut vastaan kellä olisi ollut isommat rinnat kuin mulla.

Omani ovat olleet DD/E 85, ja nykyisin ovat 85 F. Olen käynyt kohotusleikkauksessa ja ottanut implantit, eli rintojani on suurennettu vielä entisestään. Pienentäminen ei tulisi mieleenkään, ei ikinäkoskaanmilloinkaan.

Rinnoista ei ole ollut mitään haittaa, ei luomuna, eikä etenkään leikkauksen jälkeen. Pelkkää plussa, ja minusta todellakin tulee kulman takaa ensin tissit, sitten vasta nainen.

Tarinani opetus? En tiedä, mutta en ainakaan halua vähätellä ongelmia koska ilmeisesti niitä kuitenkin on. Pointtini tässä on ehkä se että rinnoille voi tehdä muutakin, esim. kohotusleikkauksen (ja jopa suurentaa protesoinnilla entisestään).

Suurin osa käyttää liian pieniä liivejä, monesti D-E-kupin liiveihin itsensä ahtava voikin olla oikeasti esim. G-kuppia. Sikäli kamalasti ei voi rintojen koosta päätellä vielä sen perusteella, mitä kuppikokoa joku ilmoittaa käyttävänsä.

Tätä mietinkin, mutta ajattelin että se on itsestäänselvyys :)
Vaikka olisikin ihan oikeasti "vain" tätä 70-75 D-E -kokoa, niin hyvät rintsikat on ehdottoman tärkeät. Mallista riippuen rintsikoilla saa rinnat huomattavasti isommiksi tai pienemmiksi.

Ärsyttää kun tosi monissa rättikauppojen (HM, Lindex) näteissä rintsikoissa on toppaukset. Jos ottaa oikean kokoiset topatut liivit, niin se toppaus tuntuu vievän puolet tilasta ja tissit pursuaa yli. Ja isompaa kokoa ei joko ole tai sitten sen kuppi on kesähatun kokoinen. Missä järki!

Tämä ei sinällään kosketa minua, mutta MissEvilEve mietiskeli tuossa ylempänä ja vähän samoilla linjoilla minäkin. Mun koko on nyt 80 DD ja ei nää mielestäni ole edes kovin isot. Vaikuttaahan kroppa myös eli olen tosi pitkä, 177 cm enkä mikään äärimmäisen siro, joten tämä koko sopii tähän kroppaan kuin nenä päähän :) Rinnanympärys ja lantio on sama mitta, joten tasapaino säilyy :) Ei ole ollut koskaan sen erityisempää ongelmaa (varsinkaan terveys-), vaatteiden kohdalla toki joskus on niin että rinnan kohdalta sopivat mutta sitten vyötärö tosi iso.

Makuasioitahan nämä, toiset tykkää isoista, toiset pienistä :D Mutta onhan suurista rinnoista ihan terveydellistä haittaakin joissakin tapauksissa. Äitini oli pulassa painavien rintojensa kanssa, jatkuvat niskahartiaseudun ongelmat vaikka kuntosalillakin kävi ja yritti helpottaa asioita (liekö sitten vimputtanut pikkupainoilla...). Hänelle pienennysleikkaus oli pelastus. MEE:n pointin ymmärrän myös, siis onhan se komeaa kun naisella on hyvä ryhti, lihasta ja vielä isot rinnat siihen päälle. Siinä se juju varmasti onkin, että jos on kunnolla lihasta siellä selkä-hartiapuolella, ei etupuolen paino käy hankalaksi.
Mitä opimme tästä? Kannattaa treenata painoilla.
Ehkäpä opettelen itsekin ajattelemaan vain, että lisää lihaa akkaan ja tissit pystyyn!

Makuasioitahan nämä, toiset tykkää isoista, toiset pienistä :D Mutta onhan suurista rinnoista ihan terveydellistä haittaakin joissakin tapauksissa. Äitini oli pulassa painavien rintojensa kanssa, jatkuvat niskahartiaseudun ongelmat vaikka kuntosalillakin kävi ja yritti helpottaa asioita (liekö sitten vimputtanut pikkupainoilla...). Hänelle pienennysleikkaus oli pelastus. MEE:n pointin ymmärrän myös, siis onhan se komeaa kun naisella on hyvä ryhti, lihasta ja vielä isot rinnat siihen päälle. Siinä se juju varmasti onkin, että jos on kunnolla lihasta siellä selkä-hartiapuolella, ei etupuolen paino käy hankalaksi.
Mitä opimme tästä? Kannattaa treenata painoilla.
Ehkäpä opettelen itsekin ajattelemaan vain, että lisää lihaa akkaan ja tissit pystyyn!

Jos nyt oletetaan, että nuo suuret rinnat ei ole muuta kuin esteettinen haitta, niin mun mielestä kannattaa oikeesti miettiä että olisiko mahdollista että niiden kanssa vois oppia elämään. Kun leikkaus on kuitenkin aina leikkaus. Tosin, eikö ny oltu tehty tutkimus, että isorintaiset ovat alttiimpia rintasyövälle... :(

Mäki haluan tommoset tissit jotka kasvaa vaan, itellä pelkona on että mullei jää mitään jäljelle sit kun oon normaalipainoinen, vaikka iso(mpi)tissinen olen aina ollut... :( Jos ne nyt kasvais ja sit laihtuis, niin tulos olis +-0 :D

Hih, valitettavasti jujuna se, että kaikki ylimääräinen kertyy tisseihin ja mahaan ja sit ne roikkuu siellä kohti etelää. Kintut ja kädet on pienet ja hoikat - eli tynnyri on malli. Eikä oo kovin komeaa, vaikka ois vaan pieni tynnyri :D

Olen samaa mieltä, jos ei oikeasti tule terveydellisiä ongelmia, niin ei leikkausta tarvita. Pienennysleikkaus on oikeasti iso operaatio jälkihoitoineen (nyt tulee ällöjuttu: äidin toisessa rinnassa oli sellainen muoviputki ainakin viikon sieltä tikkien alta rinnan sisään. Ylimääräinen, tihkuva kudosneste laskettiin pois sitä pitkin. INHAAAAAA :urjo: ) Hyviä liivejä vaan niin kauan kuin niitä löytyy ja löytyyhän niitä.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom