Suuren lattialaatoituksen ABC...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fraatti
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Saumaamisesta täytyy sen verran sanoa että tuo ardexi vaikutti oikein hyvälle aineelle. Aina on hiukan tahmeaa ja tuntuu sotkevan varsin tehokkaasti. Levitys ja sitten laattojen pesu märällä sienellä kahteen kertaan. Tuo koko rulijanssi kannattaa hoitaa yhdellä kertaa ettei aine jämähdä liikaa. Jossain välissä join kahvit pesujen välissä niin ainetta sai sitten jos ottaa muutamasta laatasta mattoveitten terällä irti.

Sitten kun aineesta jäljelle jäänyt huntu on kokonaan kuivanut kokonaan tuohon laatan pintaan se hinkataan siitä laatan pinnasta sitten pois(1-2) pv kuluessa. Meillä parhaiten toimi näinden laattojen kanssa kuivana karhealle paperilla poistaminen. Ei ylivoimainen aine kenellekkään kunhan ei anna kuivua missään välissä. Noiden laattojen kanssa hyvä annoskoko oli 2kg 2 mieheen saumatessa. Ajatus olisi jatkaa samalla aineella sitten vessoja/pesutiloja yms...

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Arvokasta tietoa

Komean lattian tekaisit!

Itsellä myös edessä laatoitusprojekti 600x600 valkoisella laatalla, siksi kokemuksesi ovat erittäin mielenkiintoisia. Mitä kautta muuten ostit ne Perfectlevelit? Googlaamalla ei itselle osunut kohdalla nettikauppaa harjoittavia myyjiä Puolasta. Niin ja mitä kiinnityslaastia käytit?

Mulla jää noita punaisia kalikoita ylimääräiseksi 500kpl. Millainen aikataulu sulla on noiden kanssa? Mulla on tuossa s.posti osoite sellaiselle keltä noita palikoita voi tilata. Jos muistan oikein noi maksoi 180€ 500kpl punaisia ja 1000kpl sinisiä. Voi olla että lukee tuolla ylhäällä jossain viestissä. Muistaakseni menekki noilla on 11kpl/m2

Laattalaastina käytin Casco floorflex premiumia. Starkilla 44€/säkki listahinta. Sain itse 33€/säkki. Sellaisen huomion tuossa itse tein että jos nyt alkaisin samaan hommaan uudestaan niin ostaisin sellaisen paljun mihin mahtuu koko säkki kerralla. Saa laakista aina täsmälleen samalaista ainetta kun mittaa vain veden. Tuollaisesta jauhosäkistä ei millään saa aivan samanlaista kun jauhon annostelee käsin. Tein puolen säkin satseja kerrallaan. Laastin tasalaatuisuus helpottaa työtä. Säkkejä tuohon mun 87m2 + plus portaat meni 18 säkkiä.

edit olinkin tilannut 2000kpl sinisiä ilmesesti.. Niitäkin jäänee ylimääräisiä varmaan 1000kpl

Jos päädyt samaan sauma-aineeseen niin sitä meni mulla yhteensä 9kg. 7kg jäi vielä ylimääräiseksi. Sais halvalla :D Jos asut lähellä. Meinaan kokeilla tuolla samalla aineella vessaa, khh ja pesutiloja myös.

Tuo 500 kpl kiiloja kyllä riittäisi mun tarpeisiin (neliöitä n 100 m2), mutta sinisiä joutuisin joka tapauksessa tilaamaan hiukan lisää. Homma alkaisi vuoden alussa.

Hankintapaikasta: Latoin sähköpostia perfetlevelätperfektlevel.pl, josta vastasivat että voisivat lähettää jos maksan Paypalilla. Epäselväksi vaan jäi että miten käytännössä sillä Paypalilla tässä tapauksessa maksetaan. Joskus aikanaan olen sillä maksanut Amerikkaan EBay-ostoksen, mutta siellä oli selvät sivustot jonka mukaan maksaminen tapahtui.

Mistä osoitteesta sinä olet tilannut ja miten maksanut?

Tuota saumalaastiasiaa en ole vielä loppuun saakka pohtinut. Palataan...

Rakennusajalta jossain on ollut jotain likaa nähtävillä mutta ei oo kiinnostanut edes kokeilla putsata kun ei noita näe jos ei oo kontillaan lattialla. Tähän mennessä ainakaan mitään asumisen aikana tullutta sontaa ei ole ainakaan silmiin osunut. Tosin eihän tässä ole vielä asuttu kun puolivuotta. Verta ei olla edes yritetty kaivaa nenästä vaan kengät on totaalisen bannattu eteisen matolle.

Samalla Ardexin sauma-aineella saumasin myös kaksi vessaa, khh, ph ja saunan.

Sen verran opin tuossa että ainakin jos mosaiikkia saumaa se tarvitsee yrittää pestä mahdollisimman hyvin heti saumauksen jälkeen. Itse saumasin ja pesin puolihuolimattomasti kun alkoi olemaan jo oluen maku suupielillä. Kiskasin sitten höhöt ja ajatelen että huomenna pestään sitten loput. Kun huominen koitti ja päänsärky hellitti niin tuota huonosti pestyä karheaa mosaiikkia ei meinannut saada millään puhtaaksi. Käsittämätön työ puhdistaa tuota, usko meinasi loppua.

Tollanen tuli toisesta huusista sitten.
TMrmvlj.jpg

Nostellaanpa vanhaa ketjua. Tarkoitus olisi mustaa/antrasiitin väristä saumaa laittaa kylppäriin ja epoksin kokeileminen houkuttaisi. Tuntuu tuon EG 8 saatavuus olevan hieman hankalaa, jopa Suomen Ardexin sivuilla se on listattu poistuvaksi. Onkos kellään tietoa mistä kannattaisi kysellä, mistäs esim Fraatti osti oman satsinsa? Sävyjäkään ei ole listattu kuin 3, esimerkiksi juuri tarvittava antrasiitti näyttäisi puuttuvan suomen valikoimasta kokonaan...

Vittu osa keittiön lattian laatoista alkanut kopisemaan ontosti eli ovat osittain irronneet :( :( ... No vielä ei haittaa mutta varmaan pikkuhiljaa alkaa enempikin kopisemaan niin joutuu kyllä sit uusimaan laatoituksen ...

Onkohan tullu laatoitettua liian nopeasti lattiavalun jälkeen eikä annettu kuivua tarpeeksi ???

Taitaa olla taas vitunmoinen homma uusia toi laatoitus, poistaa vanhat laatat hioa laasit vittuun jne jne ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan paikallisen rtvn kautta tilasin itse ardexit. Saumat on pysynyt jokapuolella itsellä siisteinä. Suurimmalle lialle ne ovat altistuneet pesuhuoneessa jossa pesuaineista yms muista shaisseista on välillä saumoissa ollut jotain hiukan punertavan näköistä töhnää. Tuo töhnä on lähtenyt helposti pois vaalen harmaista saumoista perus harjalla pesemisellä. Valkoisten lattialaattojen saumoja ei ole tarvinnut yrittää putsata millään erikseen.

Vittu osa keittiön lattian laatoista alkanut kopisemaan ontosti eli ovat osittain irronneet :( :( ... No vielä ei haittaa mutta varmaan pikkuhiljaa alkaa enempikin kopisemaan niin joutuu kyllä sit uusimaan laatoituksen ...

Onkohan tullu laatoitettua liian nopeasti lattiavalun jälkeen eikä annettu kuivua tarpeeksi ???

Taitaa olla taas vitunmoinen homma uusia toi laatoitus, poistaa vanhat laatat hioa laasit vittuun jne jne ...
Onko lattialämmitys ja pintalattia? Sellaisesta alustasta isot laatat herkästi irtoaakin kun pintalattia kuitenkin elää jonkun verran.

Onko lattialämmitys ja pintalattia? Sellaisesta alustasta isot laatat herkästi irtoaakin kun pintalattia kuitenkin elää jonkun verran.

Joo kyllä lattialämmitys ja olikohan 30*60 laatat ja joo ihan siihen lattiavalun päälle laatoitettu ...Vituttaa kyll lähteä uusimaan niitä :(

Joo kyllä lattialämmitys ja olikohan 30*60 laatat ja joo ihan siihen lattiavalun päälle laatoitettu ...Vituttaa kyll lähteä uusimaan niitä :(
Älä uusi. Korkkaa ne uudet kuitenkin. Jos oikein vituttaa kopot laatat niin harkitse injektointia - hommaa siinäkin on mutta ei ihan niin remonttia. Väliaste olisi niiden kopojen vaihto, jos laattoja on vielä tallessa.

Onko painettu kunnolla paikalleen? Tai teitkö testin, eli irrotit yhden ja katoit onko laasti oikeasti kunnolla laatan pinnassa levinneenä ja kiinni?

Back
Ylös Bottom