Suupielen haavauma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on ollut suupielessä haavauma jo 4kk ja nyt alko vituttaa :jahas: .Oon koittanut desifioida sitä neoamiseptillä ja laittanut siihen bepanthen voidetta ja ottanut vielä b vitamiini tabuja vaikka mulla ei tod oo mitään vitun puutostilaa.Onko kellään mitään hyviä neuvoja? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itteä kanssa kiusasi useamman kuukauden tuommoinen. Nyt se on ainakin toistaiseksi rauhoittunut, kun tuuppasin siihen muutaman päivän ajan hydrokortisonivoidetta...

Sulla on aids :rolleyes:

Mee lääkäriin.

Syötkö raakoja kananmunia ? Syö vitamiineja jossa on bioteenia. esimeriksi multitabs sellanen vihreä paketti, tabletit on pureskeltavia (edit sanoit ettei oo mitään puutostiloja joten unohda ) . Onko jotain lääkekuuria päällä ?

Mullakin oli parin kuukuden ajan suupielessä haavauma, eikä mullakaan ollut mitään puutosta tai vastaava. Parin kuukauden jälkeen "tauti" muutti muotoaan, ja esiintyi ihottumatyyppisenä huulten ylä- ja alapuolella. Lekurissa lopulta todettiin, että olin tullut allergiseksi maidolle... Voin muuten sanoa, että on varsin vittumainen vaiva, varsinkin kun oli tottunut juomaan paljon maitoa/käyttämään eri maitotuotteita :curs:

Jos on kyse B2-vitamiinin puutostilasta eikä mistään "taudista" niin esim. manteleiden syöminen on auttanut.

Mulla oli joskus vuosia sitten samaa ongelmaa ja lisäksi oli nenän alla ihottumaa. Siis tuli just sillee tasaisin väliajoin ja meni välillä tosi kipeeks ja vittumaiseksi. Sitten tuli kasvoihin ja kaulaan ihottumaa, ei mitään pahaa vaan sellaisia kuivia alueita jotka kutisi sikana. Aika nopeestihan se sitten muuttui taiveihottumaksi ja mulla todettiin atopia, tosin lievä sellainen... Millekään en ainakaan tietääkseni ole allerginen, mutta yliherkkä useille asioille. Esim. tomaatti, suklaa, omena ym.ym. Myös jos syön paljon lisäaineita niin sitten kutittaa.

Kannattaa miettiä just paheneeko se jos syöt jotain tiettyä ainetta, tai syötkö yleensäkin paljon lisäaineita? Kortisonia kannattaa kyllä laittaa, sillä se menee pois. Ainakin joksikin aikaa. Bepanthenista ei ainakaan mulla ole ikinä ollut mitään hyötyä.

Itselläni oli tuossa joulusta eteenpäin yli kuukauden toinen suupieli auki. Yritin kaikenlaisia rasvoja, mutta paranemaan tuo suupieli alkoi vasta kun otin tehokuurin B-vitamiinia.

itselläkin ollut joskus. laiton jotain hiivavoidetta mut en muista minkä nimistä. apteekista saa.

Suupielien haavautuminen (cheilitis angularis) on lapsilla yleistä syvästä huulipoimusta ja huulien jatkuvasta lipomisesta johtuen. Stafylokokkibakteeri viihtyy ja lisääntyy hyvin haavaumissa ja huulipoimuissa. Lisäksi haavaumissa on usein mukana sieni-infektio. Tautia pidetään joskus virheellisesti B-vitamiinin puutoksena. Suupielien haavautumien hoitoon käytetään bakteeri- ja hiiva-antibioottia sisältävää voidetta.

Lähde: http://www.tohtori.fi/?page=7381781&id=5118818#6

heiteli sanoi:
itselläkin ollut joskus. laiton jotain hiivavoidetta mut en muista minkä nimistä. apteekista saa.
Jep,otat hiivasieneen tarkotettuja voiteita,Daktarin tai Daktacort.Ja käytät tarpeeksi kauan,ohjeen mukaan...

Nythän on mainostettu telkkarissa juuri näitä afta-laastareita. Sellainen vain huuleen ja johan lähtee.

Mulla oli vasta reilun kuukauden ajan suupielessä haavauma ja tuntui, että se ei lähde millään mutta sitten kuitenkin katosi ihan itsestään. Mistä tollainen tulee? Mulla siihen ei liittynyt mitään allergioita tai vastaavaa, ehkä iho ja huulet oli jonkin verran kuivat silloin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom