Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Googlasin "goji-marja" ja ensimmäinen osuma superfoodit.com-sivulla kertoo "Goji-marja sisältää 22 kivennäisainetta ja 18 aminohappoa." Hmm... maidossa lienee kaikki 20 aminohappoa (ei sillä, että asialla mitään väliä olisi). Kivennäisaineita ei nyt heti tule edes mieleen mitä kaikki 22 voisivat olla; ja milligramma jotain ei paljon kerro, ellei lukua voi verrata toisiin kasveihin tai suositeltuun päiväannokseen. Ja "Polysakkaridit ovat määrällisesti tärkein goji-marjan ravinneryhmä", eli siis painosta pääosa on hiilihydraattia. Eikö tuo nyt haise kilometrin päähän?
Tietysti noissa marjoissa VOI olla jotain aidosti hyödyllistä, tai marjat voivat olla kiistattoman hyödyllisiä ilman että vaikuttavaa ainetta olisi tunnistettu; eri tavoin vaikuttavia luonnontuotteitahan toki ovat esim. salisyylihappo ja kokaiini. Jotenkin vain tulee tavanomaista vahvempi skepsismin puuska selostusta lukiessa.
itse löysin 300g jotain 9,50e gojimarjoja supermarketista.. pitääkö niistäki nyt kinata ko sinne blenderiin ne menee kaikkien muittenkin marjojen, jauhojen, pähkinöitten ja paskojen sekaan aina joka aamu, ja päivällä tai illalla otetaan sitten vielä pillerit.. ihmettelen vaan että mitä tä teidän "bodaaminen" on kun aina kun on kyse ravinnosta ni jengi rupee vinkuu jostain mausta.. sitten vielä se että puhutaan jostain torjunta-aineista ja muista myrkyistä, sitten nämä samat "bodarit" menee lauantaina pullistelemaan sinne paikalliseen yökerhoon ja vetää pullon kossua ja 2 askii röökiä, niissähän ei mitää myrkkyjä ookkaan.. puhumattakaan niistämyrkyistä joilla oikeesti kasvetaan.. ÄLYHOI ÄLÄ JÄTÄ!
Niin... Itse olen huomannut saman. Kiukutellaan palkkareitten mausta ja muiden ruokien mausta mutta sitten vedetään röökiä ja kaljaa kun "se vaan on kivaa"... Tupakassa on myrkkyjä vaikka kuinka ja alkoholi vie aivosolut ja yleisen jaksamisen.
Herätkää ja hankkikaa elämä.. Ite ollu polttamatta ja juomatta viime alkukeväästä lähtien eli jotain osaan asiaan jo sanoa. Kaikkiin makuihin tottuu ajan kanssa ja jos itsensä haluaa pitää kunnossa kannattaa yrittää päästä eroon noista myrkyistä.
Turust näitä saa 12,90e/kg erästä liikkeestä... Onkohan näiden ostamisessa mitään järkeä tho?