Super Size Me

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oikeasti, pitäisi joksus päästä itse katsomaan paikan päälle tuo "tarjonta". Frendi asui reiluun vuoden Dallasissa Texasissa töiden takia (juuri Texas oli jossain vaiheessa lihavin osavaltio, TOP5 lihavimmista kaupungeista 3 on Texasissa), pelkät kertomukset ja kokemukset ruokailuista sekä ruokapaikoista siellä sai minut jo pahoinvoivaksi...
jaa mulla jenkeissä(SF, portland yms) käydessäni on vain positiivista palautetta ruan suhteen. Paljon laajempi valikoima eri ruokia ja kyllä siellä terveellisesti syötyä saa. Mun mielestä se on sitten henkilön oma vika jos ei osaa rajoittaa syömistään roskaruoka paikoissa.

jaa mulla jenkeissä(SF, portland yms) käydessäni on vain positiivista palautetta ruan suhteen. Paljon laajempi valikoima eri ruokia ja kyllä siellä terveellisesti syötyä saa. Mun mielestä se on sitten henkilön oma vika jos ei osaa rajoittaa syömistään roskaruoka paikoissa.

Juu, kyllä hänelläkin oli paljon hyvääkin kerrottavaa ruokapaikoista juuri mainitsemasi valikoiman suhteen. Lähinnä pöyristyin kun kertoi roskaruokapaikkojen määrästä ja siitä mitä tarjoavat... Roskaruoka tuntui olevan kaikkialla tyrkyllä ja niin helposti saatavilla.

Terveellinen ruokailu onnistui hänellä kyllä, mutta joutui näkemään kuulemma enemmän vaivaa etsintään...

Niin mustakin tuntuu. Eihän ne pienellä aluella sijaitsevat kymmenet mäkkärit, taco bellit, kfc:t jne. ole siellä tyhjän panttina tappiota keräämässä.

on hesankin keskustassa aika pirusti kaiken maiailman kebuja ja mäccejä ja suhteuta se sitten kuinka paljon väkee on manhattanilla. en tiä mutta ei täälläkään niitä liian vähän ole

Oikeasti, pitäisi joksus päästä itse katsomaan paikan päälle tuo "tarjonta". Frendi asui reiluun vuoden Dallasissa Texasissa töiden takia (juuri Texas oli jossain vaiheessa lihavin osavaltio, TOP5 lihavimmista kaupungeista 3 on Texasissa), pelkät kertomukset ja kokemukset ruokailuista sekä ruokapaikoista siellä sai minut jo pahoinvoivaksi...

Mä olen siinä käsityksessä, että Texas on juuri se osavaltio mikä keksii noi karmeimmat mätöt. Lisäksi ne sekoittaa makeat ja suolaiset keskenään,normaali burgereista tehdään tuplasti isompia, deep frye jne.

Voishan se olla aika mielenkiintoinen kokemus. Sen tilanteen varmasti käsittäisi kunnolla kun sen näkisi paikan päältä.

Toisaalta asiat mitä mä kaipaan USA:sta on juuri tuo ruoka. Ei ehkä niinkään pikaruoka, mutta kunnon aamiaiset (pannarit, hash brownit, sausaget) olivat aivan tajuttoman hyviä. Ei niitä kuitenkaan tullut joka aamu syötyä. Luulen, että mulla olis tullut raja aika nopeesti vastaan, jos olisin aloittanut jokaisen aamun noilla eväillä. Se on se asia mitä mä en tajuu, miten jotkut pystyy päivästä toiseen syömään tollasta. Ei mulla ainakaan se burgeri maistu enää samalta muutaman päivän jälkeen. Noh, tottumiskysymys kait...

Mut perseellään toi jenkkien ruokakulttuuri on, ei siitä pääse mihinkään.

Tällaisen täysin normiperheen(minun):) näkökulmasta minä en näe hirveitä eroja jenkkisyömisten tai meikäläisten välillä; ihan samaa tavaraa rahtaan kotiin kaupasta kuin Suomessa ja niin myös naapurini.

Junkfoodpaikkoja on pilvin pimein, mutta ei niissä käydä yhtään sen useammin kuin kuin Suomessakaan, eikä kukaan muukaan täällä niin tee. Ihan liian kallista!

Terveellisesti syöminen on ihan helppoa, ainoastaan se koulusafka on ollut ongelma, koska muksut ovat totaalisen burn out hampurilaisiin ja pizzaan. Siksi teen joka aamu eväät mukeloille ja niin myös tekee noin ziljoona muuta äitiä.

Korpeaa joskus nämä yleistämiset milloin mistäkin jenkkijutusta.

Oikeasti, pitäisi joksus päästä itse katsomaan paikan päälle tuo "tarjonta".
On meinaan oikeasti loistavaa safkaa tuolla. Dallasissa kun menet mihin tahansa ravintolaan jonka nimessä on "grill", niin voi pojat! :kuola: Suomessa ei jostain syystä osata tehdä lihasta ruokaa.

Paikallisia purilaisia en testannut. Tosin yhdessä pikaruokamestassa kävin, annos oli kotoisen kebabin tyylinen, mutta se oli ihan silkkaa filettä eikä mitään jauhelihamössöä. Sitten olis ollut toki kaikki texmexit...

niin muttaku kaveri sano et se oli iha KAUHIIAAAA ni kai se sit on :hyper:
Jep, kaikki mikä liittyy jenkkeihin on todella perseestä....jos näitä foorumeita lukee:rolleyes:

Nooh, ei nyt ihan niinkään. Mä olen kuitenkin asunut jenkeissä, syönyt sitä normi perheiden ruokaa, syönyt kouluruokaa jne. Se on hienoa tietää, että nykyään vanhemmat tekee lapsilleen ne ateriat kouluun ja lapset ovat kyllästyneet hampurilaisiin. Mun aikaan niin ei vielä ollut. Ja kyllä useimmissa perheissä tosiaan syödään ihan terveellisesti. Ja kyllä siellä jenkeissä pystyy syömään terveellisestikin, se on tosiaan vain vaikempaa.

Mutta ethän säkään nyt voi väittää, että se ruokailu olisi ihan kondiksessa siellä? Vai vetoatko siihen, että koska siellä on niin paljon enemmän väestöä niin siksi siellä on myös enemmän lihaviakin? Vai onko ihmisten itsehillintä siellä vain heikompaa kuin muualla? Pikaruokalaiden määrällä ei ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa?

En mä sanonut, että kaikki olisi perseellään siellä. Mä sanoin, et ruokailukulttuuri on....ja George W.
Ihan kiva mesta se on asua.:thumbs::piis:

Mutta ethän säkään nyt voi väittää, että se ruokailu olisi ihan kondiksessa siellä?
ei olekkaan, mutta onko se missään? jos on kerro ihmeessä esimerkki.

Vai vetoatko siihen, että koska siellä on niin paljon enemmän väestöä niin siksi siellä on myös enemmän lihaviakin?

Siellä on enemmän jengiä ja sitä myötä enemmän lihaviakin:) mutta luultavasti yli keskiarvon...

Vai onko ihmisten itsehillintä siellä vain heikompaa kuin muualla? Pikaruokalaiden määrällä ei ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa?

hyvin mahdollista, tuohon on varmaan useampi kuin yksi syy...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja kyllä siellä jenkeissä pystyy syömään terveellisestikin, se on tosiaan vain vaikempaa.

Ei se sen vaikeampaa ole kuin Suomessakaan. Enemmän esimerkiksi Dallasin alueella on salaattibaareja kuin Suomessa, vaikka molemmissa väkiluku on kokolailla sama. Helpommin hyvän salaattipaikan löytää Dallasista kuin Tampereelta, vaikeampi mun on Hesa/Tre akselilla ollut löytää kunnon salaattipaikkoja. Vastaavasti onhan Suomessakin mäkkäriä ja hesbua ja tavallista ketjutonta grilliä ja kebabbia vaikka kuinka, eikös.

Toki roskaruokatarjontaa on jenkeissä joka nurkalla, mutta ei se terveellisesti syömisestä vaikeaa tee. Etenkin kuin oikeastaan jokainen noista paikoista nykyään tarjoaa salaatteja, jugurtteja, ranskikset voi korvata porkkanoilla tai omenoilla, jne.

Omista valinnoista se on kiinni, mutta se on totta että monella "liha on niin heikko".

Nimenomaan, pitää ottaa myös se huomioon, että suomalaiset on maailman toiseksi lihavin kansa. Eli ei mekään voida kovin arvostella. Parannettavaa on paljon meilläkin, esim. ala- ja yläasteiden liikuntatunteja saisi lisätä todella paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom