Super Size Me

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole vielä nähnyt, vaikka hyvää kuullut dokumentista. Täytyy nyt katsoa ehdottomasti...

Juu on tullut katsottua.Eipä hillittömästi tuon jälkeen ole tehnyt mieli roskaruokaa mässätä.Kohtuus kaikessa olisi varmaankin se punainen lanka.Toisaalta sanoohan sen jo " maalaisjärkikin " ,että noin yksipuolinen ruokavalio ei voi olla hyväksi " pitkässä juoksussa ".

Mainio viihteellinen pätkä, ja kertoo ihan hyvin miten burgeriruokavalio vaikuttaa. Ei pidä ottaa liian vakavasti. :D

Mulle tulee mieleen tosta Morgan Spurlock'ista Hannu Karpo. Jostain syystä.

Ennemminkin Michael Moore ois jenkkilän Karpo.Aina yksilön asialla pahaa yhteiskuntaa vastaan.:rolleyes:

edit : Kummallakin on vielä samanlaista " paatosta ja eeposta ". Moorelta puuttuu enään lihakimpale,jonka aina voi köyhälle heittää.Karpohan tästä teki meillä jo taidetta.:D Rikastui siinä sivussa ,köyhän asialla.

Eiku miten mä sekoitin ne? Sitä Moorea mä just tarkoitin. Oon kattonut molempien tekeleitä ja silti meni ukot sekaisin, vaikka molemmat tiedän. No, samapa tuo.

Oli kyllä ihan hyvä. Näin dieetillä ollessa alkoi vaan tekemään mieli jotain mättösapuskaa tuota katsoessa. Toisaalta se porkkanan rouskuttaminen oli entistä antoisampaa, ku tietää miten terveellisesti itse elää :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulihan katsottua. Huh, mitähän sanoisi.

Hieno, ellei loistava satiiri amerikkalaisten ruokailutavoista. Vaikka Supersize Me:hen pitää suhtautua varauksella niin kyllä pistää miettimään mihin helvettiin se kansakunta on menossa, ruokakulttuureineen ja koulu-uudistuksineen. Suu loksahti auki siinä vaiheessa kun kysyttiin 15-16-vuotiailta sekä kaduntallaajilta mikä on kalori eikä kukaan tiennyt... tai porukka joka muisti muisti ulkoa BigMacin ainekset muttei Yhdysvaltojen lippuvalaa (tai oikeastaan, miksi Yhdysvaltojen lippuvala pitäisikään edes osata ;))

Terveydenhuoltoalan ihmisenä minun pitäisi olla hyvin huolestunut kansakunnan terveydentilasta (esim. joidenkin tilastojen mukaan metabolinen oireyhtymä alkaa kohta olla jenkeissä maksansiirtojen yleisin syy...), mutta en vaan pysty. He tekevät sen kaiken itse itselleen... Yhdysvaltojen lasten puolesta suren sentään.

Tohon listaan vielä lisäks, et kukaan lapsista ei tunnistanu Jessen kuvaa, mut Ronald ja Wendy tuli kuin apteekin hyllyltä. Eniten mua vitutti tossa toi lapsiin kohdistettu röyhkeä markkinointi. Toisaalta se on näkyvissä niin monessa muussakin kuin pikaruokaloiden markkinoinnissa.

...Eniten mua vitutti tossa toi lapsiin kohdistettu röyhkeä markkinointi...

Juuri näin. "Terveesti" ja terveellisesti ajattelevat aikuiset voivat ja pystyvät halutessaan valitsemaan. Tuli katsoessa fiilis: Lapset aivopestään pienestä pitäen tulevaisuuden pikaruokaloiden superheavyusereiksi, jotka eivät edes paremmasta/terveellisemmästä tiedä...

Aika kärjistetty dokkari, kuinkakohan moni nyt ihan oikeasti syö kaikki ateriansa mäkkärissä jenkeissäkään?

Minun tuttavapiirissäni pikaruoka on just samoihin tilanteisiin kuin Suomessakin; hyvin erityisiin herkkuhetkiin tai jos esim. reissatessa ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.

Itseasiassa esim. mm. kouluruokailu on Usassa koko ajan menossa terveellisempään suuntaan, ainakin kovasti asiasta touhotetaan: limsa-automaatteja bannataan kouluista, Clinton kampanjoi terveellisemmän lunchin puolesta ja vaikka koulussa ikävä kyllä se lounas on hampurilaista ja pizzaa, sen lisäksi tai vaihtoehdoksi ainakin mun lasten kouluissa on salaatteja ja hedelmiä. Ja omat eväät.

Ja tätä samaa dokkaria käytetään yleisesti oppimateriaalina Middle Schoolissa!

Viimeksi muokattu:
Olipas sitten todella kamala "dokkari". Tai no myönnän että en pystynyt katsoaman loppuun mutta alku oli jo sellaista jeesustelua että ei mitään rajaa.
Harva nyt kaikkia aterioita päivässä syö missään pikaruokapaikassa vaan se o kivaa välillä herkutella. Sitten alko ottaa päähän että kaveri oli kolmannen päivän jälkeen jo iha loppu(??). Ei pikaruat terveellisiä ole mutta silloin tällöin hampurilaine ei tee pahaa.

Varmaan aika monta tuhatta läskipersettä veikkaan.

+ että tilaavat rasvaset makkara-kebab-munakokkeli-sörsselit kotiinkuljetuksella.

Niin mustakin tuntuu. Eihän ne pienellä aluella sijaitsevat kymmenet mäkkärit, taco bellit, kfc:t jne. ole siellä tyhjän panttina tappiota keräämässä.

Aika kärjistetty dokkari, kuinkakohan moni nyt ihan oikeasti syö kaikki ateriansa mäkkärissä jenkeissäkään?

Ei tälläisessä asiassa nyt oikein voi edes liikaa kärjistää. Aika järkyttävältä tuo Sodexhon tarjoama koulusafka näytti. Limua, ranskiksia, muffinsseja...

Niin mustakin tuntuu. Eihän ne pienellä aluella sijaitsevat kymmenet mäkkärit, taco bellit, kfc:t jne. ole siellä tyhjän panttina tappiota keräämässä.

Oikeasti, pitäisi joksus päästä itse katsomaan paikan päälle tuo "tarjonta". Frendi asui reiluun vuoden Dallasissa Texasissa töiden takia (juuri Texas oli jossain vaiheessa lihavin osavaltio, TOP5 lihavimmista kaupungeista 3 on Texasissa), pelkät kertomukset ja kokemukset ruokailuista sekä ruokapaikoista siellä sai minut jo pahoinvoivaksi...

Suositut

Back
Ylös Bottom