GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Suosittele suoristusrautaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
no huhhui...ite oon kyllä polttanut/pilannut hiukseni jo valmiiksi niin perusteellisesti että kaikki föönit ja raudat on melkein pannassa, mutta että joku kampaaja pitää suoristusrautaa hellempänä..?? Miulle nimenomaan sanottiin, että föönin kuumuus ei samalla lailla polta hiusta, sillä suoristusraudoissahan hiukset on suorassa kontaktissa kuumaan rautaan. Föönätä voi viileälläkin teholla..
Ja tottakai kuumuudelta suojaavat mömmöt alle!!!
En silti voi käsittää että joku voisi käyttää rautaa/fööniä päivittäisessä käytössä

Kyllä se suoristusraudan hellävaraisuus verrattuna fööniin perustuu siihen, että föönatessa hius on märkä - ja märkä hius venyy ja rasittuu joka harjanvedolla - oli harja mitä materiaalia tahansa. Laadukkaissa raudoissa on kuumenemissuoja, jolloin ne eivät kuumene kuin tiettyyn pisteeseen. Lisäks hyvän raudan toiminta perustuu osittain siihen, että se sulkee hiussuomut, jättää hiuksen oman kosteuden sen sisään ja tekee hiuksen sitä kautta kiiltävämmäks ja "kovemmaks" ja suojaa sitä. Suoristus kestää kauan, eikä raudan kanssa tarvi räpeltää joka päivä, toisin kuin föönin kanssa pitäis.

Koin tarvetta kertoo tän sulle Kukkis, koska oon aikasemmin itekkin pilannu hiukseni föönaamalla niitä epätoivoisesti ja sittemmin rautaan vaihtaneena hiuskuontalo voi paremmin kun ikinä..! :D

Odotitko että hiuksesi kuntoutuivat ennen kuin aloitit raudan käytön?
Miulla oli lukemattomia vuosia tosi blondattu hius, vaikka luonnostani oon tumma. Nyt sitten kuukauden verran oon pitänyt tummaa hiusta, en oo värjäilly muuta kun suoraväreillä ja aattelin vielä vähän aikaa ootella ennen kun meen kampaajalle kestoväriin.. Siis vaikka tätä kuontaloa leikattiinkin roimasti, on hiukseni edelleen pitkältä matkalta kuiva..Nyt hiukseni ovat jo lyhyehkön puolipitkät, enkä enää yhtään haluaisi näitä pätkiä, joten ajattelin että voiko raudalla polttaa latvaa entisestään??
Viime kampaajani nimenomaan kielsi minulta raudan käytön, joten oon nyt sitten ihan ymmällä, että josko se rauta sittenkin olisi sallittu vehje..Kun itselläni on aavistus luonnonkiharaa, joka tekee päästäni kauhean linnunpesän..:eek:

Odotitko että hiuksesi kuntoutuivat ennen kuin aloitit raudan käytön?
Miulla oli lukemattomia vuosia tosi blondattu hius, vaikka luonnostani oon tumma. Nyt sitten kuukauden verran oon pitänyt tummaa hiusta, en oo värjäilly muuta kun suoraväreillä ja aattelin vielä vähän aikaa ootella ennen kun meen kampaajalle kestoväriin.. Siis vaikka tätä kuontaloa leikattiinkin roimasti, on hiukseni edelleen pitkältä matkalta kuiva..Nyt hiukseni ovat jo lyhyehkön puolipitkät, enkä enää yhtään haluaisi näitä pätkiä, joten ajattelin että voiko raudalla polttaa latvaa entisestään??
Viime kampaajani nimenomaan kielsi minulta raudan käytön, joten oon nyt sitten ihan ymmällä, että josko se rauta sittenkin olisi sallittu vehje..Kun itselläni on aavistus luonnonkiharaa, joka tekee päästäni kauhean linnunpesän..:eek:

Mulla myös luonnostaan ihan tumma hius. Ja varmasti isona osasyynä siihen huonokuntosuuteen oli aikanaan se, että väenvängällä koitin niitä blondeja raitoja saada päähäni (kotikonstein) vähän enemmän kuin mitä ehkä ois ollu tarkotuksenmukasta :D Nykyään oon jättäny noi värjäyshommat kampaajan huoleks ja värjään ehkä n. 2 kertaa vuodessa. Värjään ihan lähelle omaa väriä, lähinnä sävyä antamaan ja sit niitä blondiraitoja sekaan mut maltilla.

Suoristusrautaan siirryin suoraan föönistä joo.. Muuten mun pikkusiskolla on kans pikkusen luonnonkihara tukka ja se on kans hommannu Hyvän suoristusraudan. Senkään tukka ei oo siitä mitenkään kärsiny, ja se rauta on oikeestaan ainoo konsti millä se saa hiuksistaan suorat ja kiiltävät - ja vieläpä ilman tuntien ähellystä ;)

En kyllä oikein keksi, miks sun kampaaja olis erityisesti suositellu fööniä raudan sijaan.. Ite en oo koskaan kuullu kampaajan niin suosittelevan. Tietty jos sun tukka on ihan oikeesti tosi kuollutta, niin en tiiä tekeekö sille hyvää kumpikaan, fööni tai rauta. Mene ja tiedä. Mutta IMO rauta on ainakin turvallisempi vaihtoehto :thumbs:

GHD on paras. Noi halvat raudat on ihan ok sen puolikin vuotta mutta sitten levyt alkaa mennä huonoksi.Jos siis haluaa että kestää tyyliin "isältä pojalle" niin kannattaa satsata. Eikä nykyään ole enää kahtasataa ekua, ja netistä saa halvemmalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom