GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Suosittele suoristusrautaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Haluaisin ostaa suoristusraudan, mutta mistä löytyisi hyvä?

Sen verran tiedän, että sen pitäisi olla täysin keraaminen eli ei pelkästään keraamisesti pinnoitettu.

Mistä siis ostit omasi? Paljon se maksoi? Onko se täysin keraaminen vai pinnoitettu?

Tämmösen ostin Citymarketista. Sitä en tiedä kuinka hellävarainen tuo on hiuksille, mutta on kyllä hintaan nähden tosi toimiva tuote. Lämpiää tarpeeksi, jolloin tämmönen joka suuntaan kääntyvä ja vääntyväkin tukka suoristuu.

EDIT:

Ominaisuudet

- Turmaliini keraamiset suoristuspinnat
- Säädettävä lämpötilamaksimi 200 C
- Leveys 25mm
- Johdon pituus 1,8 m

Kahden vuoden takuu.

Itse ostin halvimman mitä kaupasta sai, mutta toimii minun ilkeään ja kurittomaan tukkaani täydellisesti. Kaverin kallis tekninen vehje taas ei saanut jouhiini mitään selkoa eli ainakaan tässä tapauksessa rahalla ei saanut parempaa (tiedä sitten onko tukkani vain tarkka rahankäytön suhteen :rolleyes:).

Merkkiä en muista, punainen se ainakin on :D Ja maksoi reippaasti alle kaksikymppiä. Ja siinä on myös tuo säädettävä lämpötila. Ehkä vähän hankala käteen, mutta me tullaan toimeen.

Mulla on Remington S1031 –digitaalinen suoristaja, joka on kyllä asiansa hyvin ajanut, tuosta saa lämpötilaa säädettyä ja mun hiukset kyllä oikenee ihan sillä pienimmälläkin lämmöllä.

Suoristajaa on helppo käyttää, pitkä johto ja lämpenee tosi nopeasti! Eikä ole mikään ihan älyttömän kalliskaan.

GHD rauta on ehdottomasti paras, mutta hintaa sillä löytyy noin 200€. Onneks sitä on ammatiltaan hiusmuotoilija, jolloin tuonki vehkeen saa edes hieman halvemmalla (kallis se silti on :D)

GHD rauta on ehdottomasti paras. Jos haluaa satsata ja käyttää usein, niin ehdottoman hyvä hankinta. Mulla on kanssa Vidal Sassoonin ihan perusrauta ja toimii hyvin, vaiks on todella taipuisa tukka! Kaiken kaikkiaan suoristusrauta on paras keksintö ikinä!

Tuota GHD:tä on omakin kampaajani kehunut. Ebaysta sitä löytyy uutena noin 100e hintaan, joten ehkä siirryn sinne markkinoille katsomaan.

Käytettynäkin voi ostaa.

Suosittelen OBH Nordican Artist Straightener -suoristusrautaa (malli 3085). :haart:

OBH Nordican Internetsivuilta tämä:
Ammattimainen suoristusrauta tekee hiukset tasaisen sileäksi ja kiiltäviksi.
Sisäänrakennettu ionikäsittely vähentää hiusten sähköisyyttä.
Valittavissa viisi eri lämpötilaa: 120/140/160/180/200 ˚C.
LED-merkkivalot osoittavat valitun lämpötilan.
Lämpenee nopeasti – käyttövalmis noin minuutissa.
Keraamiset suoristuslevyt lämpenevät nopeasti, ovat hellävaraiset hiuksille ja tekevät ne tasaisen sileäksi ja kiiltäviksi.
Erittäin pitkä liitosjohto 3 m.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
En kyllä suosittele yhtään mitään suoristusrautaa. Jos ne hiukset on suoriksi saatava niin suosittelisin ennemmin suoristusaineiden käyttöä. Eli ostat jotain suoristus voidetta/nestettä ja föönaat hiukset kuiviksi harjan kanssa. Toimii! Eikä rasita hiuksia läheskään yhtä paljoa.

^Mulle taas juuri kampaaja sanoi, että suoristusrauta kuluttaa hiusta vähemmän kuin föönaus harjan kanssa. Syy tähän on se, että suoristusraudalla riittää kertaveto joka myös sulkee hiussuomut, kun taas föönauksessa vedetään monta kertaa ja lähtökohta on enemmän tai vähemmän märkä tukka eli jos tahtoo joka päivä suoran ja huolitellun tukan niin se tarkoittaa että tukka on kasteltava ja pestävä joka päivä. Suoristusraudan kanssa voi antaa tukan kuivaa rauhassa luonnollisesti ja suoristaa myös ilman että pesee (edellyttäen ettei tukkaan ole siinä välissä laitettu esim. vahaa tai lakkaa joka kärventyy suoristettaessa rautaan ja tukkaan).

Eikä se föönaus edes suorista läheskään niin hyvin kuin ja pitävästi kuin raudat, mikäli on yhtään tämmöistä lampaiden sukua niin kuin meikäläinen.

En kyllä suosittele yhtään mitään suoristusrautaa. Jos ne hiukset on suoriksi saatava niin suosittelisin ennemmin suoristusaineiden käyttöä. Eli ostat jotain suoristus voidetta/nestettä ja föönaat hiukset kuiviksi harjan kanssa. Toimii! Eikä rasita hiuksia läheskään yhtä paljoa.
Mun mielestä föönaus rasittaa ja kuluttaa kyllä enemmän kun suoristusraudat, ja tulos on huonompi. Ja kun lämpöön ne molemmat tekniikat perustuu, niin molemmissa tapauksissa kannattaa käyttää jotain lämpösuojaa. Sitä paitsi föönin ja harjan kanssa pelleily rasittaa ja kuluttaa myös hermoja huomattavasti enemmän, koska aikaa menee enemmän.

Itsekin suosittelen tuota GHD:tä, jos teillä on tuttuja kampaajina, niin käyttäkää härskisti hyväksi mahdollisuuksia saada vähän kivuttomampaan hintaan. Ja netin kautta voi myös löytää halvemmalla. Varsinkin kihartuvaan tukkaan tuo on oiva. Raudoilla suoristettu myös pitää kuosinsa huomattavasti pidempään kuin föönattu, eikä kosteallakaan kelillä iske hallitsematon anitahirvos-efekti kesken päivää.

Minäkin olen kuullut, että suoristusrauta on hiusystävällisempi kuin föönaus.

Sitäpaitsi kun on pitkä ja paksu tukka niin minä en ainakaan rupea mihinkään 2 tunnin hiustenlaittorumbaan, jota föönaamalla suoristaminen on. Suoristusraudalla saa kuiteskin aikaan semmoista suht siistiä jälkeä kohtuuhelpolla.

en osaa merkistä sanoa, mutta hanki sellainen,
jossa on seuraavat ominaisuudet:

-keraaminen
-kapea (voi tehdä kiharoita tai käännellä latvoja sekä helpompi käsitellä)
-kevyt
-ei kuumene kuin raudoista (ettei näpit pala kun otat ulkopuolelta kiinni)

noi on ainakin mulle tärkeita asioita.käytän rautaa päivittäin

Mulla on pitkät hiukset ja suoriudun kyllä nopeammin harjan ja föönin kanssa tästä suoristamisoperaatiosta kuin mitä raudan kanssa. Eikä sen tukan nyt tarvitse mikään läpimärkä olla kun aletaan sitä föönailee. Sellanen sopiva kosteus on hyvä. Tuo on kyllä ihan uutta, että suoristusrauta kuluttais hiuksia vähemmän :eek: Vaikee uskoa... Olettaen siis, että föönisuoristus tehdään vain hieman kosteisiin hiuksiin.

e: ja yleensä suoristusvoiteet sisältävät myös lämpösuojan

no huhhui...ite oon kyllä polttanut/pilannut hiukseni jo valmiiksi niin perusteellisesti että kaikki föönit ja raudat on melkein pannassa, mutta että joku kampaaja pitää suoristusrautaa hellempänä..?? Miulle nimenomaan sanottiin, että föönin kuumuus ei samalla lailla polta hiusta, sillä suoristusraudoissahan hiukset on suorassa kontaktissa kuumaan rautaan. Föönätä voi viileälläkin teholla..
Ja tottakai kuumuudelta suojaavat mömmöt alle!!!
En silti voi käsittää että joku voisi käyttää rautaa/fööniä päivittäisessä käytössä

mutta jos föönaa viileällä ni silloin sillä ei ole muotoilevaa tehoa ;) se lämpö on se joka muotoilee

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom