- Liittynyt
- 27.12.2003
- Viestejä
- 2 841
Pitäisi hankki uusi plkupyörä, mutta sen verran hukassa olen merkkien ja mallien kanssa, että aika sokkona pitäisi liikenteeseen lähteä.
Sen nyt sentään tiedän, että mitään Sotkan Gardemaister-pyörää ei pidä ostaa, mutta Tunturin ja Helkaman lisäksi en juuri pyörämerkkejä tunne.
Nykyään mulla on Tunturin joku hybridi-pyörä, mutta sen korjauksiin on mennyt jo lähes uuden pyörän hinta. Renkaat on pitänyt pari kertaa vaihtaa, ja vanteet, jarrut, takapakka jne. Lisäksi siinä on ollut muut pikkuvikaa. Onko se joku hybrideiden ominaisuus, että ne kapeat renkaat puhkeaa vähintään 2 kertaa vuodessa?
Pyörä tulisi ihan normaaliin käyttöön kauppareissuilla ja sitten sillä voisi treenimielessä ajaa myös lenkkejä. Pitäisi olla kestävä ja sen verran laadukas, että ei tarvitse koko ajan rempata. Ja vaihteita yli seitsemän. En halua kappavaihteita.
Minkälaisia nykyään on nuo jarrut. Nykyisessä on v-jarrut (nekin vaihdettu jälkeenpäin), jotka on sentään paremmat kuin alkperäiset, mutta tuntuu, että ne jarrupalat ei juuri mitään kestä ja sateella tuntuu sulavan kokonaan. Niin jarrut pitäisi olla sellaiset, että talvellakin toimii, tai koko pyörän pitäisi olla sellainen. Levyjarrut?
Mitää jyrkkiä vaatimuksia ei sen suhteen ole, olisiko se maastopyörän typpinen vai tuollainen hybridi. Mitään Mummo kaupungissa-mallia etukorilla en kuitenkaan halua.
Sen nyt sentään tiedän, että mitään Sotkan Gardemaister-pyörää ei pidä ostaa, mutta Tunturin ja Helkaman lisäksi en juuri pyörämerkkejä tunne.
Nykyään mulla on Tunturin joku hybridi-pyörä, mutta sen korjauksiin on mennyt jo lähes uuden pyörän hinta. Renkaat on pitänyt pari kertaa vaihtaa, ja vanteet, jarrut, takapakka jne. Lisäksi siinä on ollut muut pikkuvikaa. Onko se joku hybrideiden ominaisuus, että ne kapeat renkaat puhkeaa vähintään 2 kertaa vuodessa?
Pyörä tulisi ihan normaaliin käyttöön kauppareissuilla ja sitten sillä voisi treenimielessä ajaa myös lenkkejä. Pitäisi olla kestävä ja sen verran laadukas, että ei tarvitse koko ajan rempata. Ja vaihteita yli seitsemän. En halua kappavaihteita.
Minkälaisia nykyään on nuo jarrut. Nykyisessä on v-jarrut (nekin vaihdettu jälkeenpäin), jotka on sentään paremmat kuin alkperäiset, mutta tuntuu, että ne jarrupalat ei juuri mitään kestä ja sateella tuntuu sulavan kokonaan. Niin jarrut pitäisi olla sellaiset, että talvellakin toimii, tai koko pyörän pitäisi olla sellainen. Levyjarrut?
Mitää jyrkkiä vaatimuksia ei sen suhteen ole, olisiko se maastopyörän typpinen vai tuollainen hybridi. Mitään Mummo kaupungissa-mallia etukorilla en kuitenkaan halua.