Suosittele hyviä kuulokkeita/headsettejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dimmu
  • Aloitettu Aloitettu
Ite ostin gigantista kesällä Sony MDR-XB500 ja voin sanoa kyllä että parhaat "halvat" kuulokkeet mitä mulla on ollu. Kävin kuuntelee megastoressa senseisereitä jne kalliimpia luureja mutta nämä kyllä pesi äänessä kirkkaasti muut. 60e tais olla hintaa siellä mut halvimmillaan netistä löyty 40e.
Jos vain on mahdollista nii kannattaa käyttää hyväksi noita paikkoja missä pystyy kuuntelemaan monilla eri luureilla. Tietty jos rahaa on takana nii sitte jotain studio luureja kannattaa myös katella :)

Kyseiset luurit istuu kyllä todella pehmeästi päähän eikä paina mistään vaikka istuis 10h noi päässä. Ainoana miinuksen vois sanoo että jouduin ostaa jatkojohdon koska alkuperäinen oli vissiin 1.2m vaan pitkä ja tykkään rönöttää hieman nii ei yltäny johto kunnolla

edit. Ite arvostan musiikissa kovasti keskiäänien korostusta ja näillä se ei huku sinne basson sekaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sennheiser HD218, parhaat kuulokkeet ikinä musiikinkuunteluun kännykän/ipodin/mp3 kautta, hinta tais olla 69 tai 79e. Vanha malli koska ostettu 2 vuotta sitten, mut suosittelen kaikkia sennheiserin kuulokkeita (ei- nappikuulokkeita, raiskaavat äänenlaadun!). Gigantista ostin omani ja sieltä saa varmaankin vielä noita uudempia HD malleja.

Nuo ei ainakaan olis pahan hintaiset. Ulkonäöllisesti ei välttämättä parhaasta päästä, mutta ääni ratkaisee. Pistäkääs ihmeessä vielä lisää vaihtoehtoja!

Sennheiserille ääni täältäkin. HD 600 ostin noin 10 vuotta sitten ja edelleen aivan loistavat kuulokkeet, tänäpäivänä näyttää maksavan reilut 300€. Sennheiserissa hyvää se että vuosienkin jälkeen saa uuden johdon, uudet korvatyynyt tai mitä varaosia trvitseekin. Ja äänenlaatuhan ON hyvä.

Mulla on tosiaan monia eri kuulokkeita ollut (myös kalliimpia kuin nuo HD218) ja nuo sennheiserit menevät kyllä reippaasti muiden omistamieni kuulokkeiden ohi :)

Osaisko porukka täällä suositella parhaita kuulokkeita n. 100e hintaluokassa?
http://www.thomann.de/fi/akg_k272_hd.htm Tälläisiä olisin itse harkinnut, mutta heittäkääs ehdotuksia ja mielipiteitä! :)

Varmaan riippuu aika paljon millaiseen käyttöön kuulokkeet olisi tulossa. Nuo AKG:t on suljetut ja toimii siten hyvin meluisassa ympäristössä. Itse omistan juurikin nuo kuulokkeet ja käytän niitä duunissa tietokoneen ääressä istuessa. Todella mukavat päässä, kun kupit menevät korvien yli. 8h työpäivän voi hyvin kuunnella ilman että kupit alkavat painaa. Erittäin tyytyväinen olen ollut noihin, enkä koe tarvetta päivittää yhtään kalliimpiin kuulokkeisiin.

Tuommoisia isompia kuulokkeita varten kannattaa ehkä jo harkita myös kuulokevahvistimen hankkimista, koska muuten etenkin bassopää saattaa jäädä aika köykäiseksi. Minulla on kuulokevahvarina+daccina tämä: FiiO E10. Saa suoraan tietokoneeseen usbiin kiinni, parantaa äänenlaatua huomattavasti verrattuna tietokoneen kuulokeliitäntään ja hintaa taisi olla amazonissa noin 60-70e.

Jotkut vanhat Senneheiseritkin omistin jossain vaiheessa ja nekin kyllä olivat hyvät. Kokeilemalla selviää mistä itse tykkää. Senkun HD598 taitaa olla yksi suosituimmista malleista tällä hetkellä, mutta hinta karkaa jo 150e tuntumaan.

Hifiharrastajien kuulokelaitteiden myyntipalstaa kannattaa aina välillä käydä kurkkimassa. Sieltä löysin nuo omat AKG:n luurit hyvään hintaan.

Itse olen melko tyytyväinen ollut Sennheiser RS-170 mallin langattomiin kuulokkeisiin. Äänenlaatu on hyvä ja matalalta löytyy kohtuullisesti pontta. Ei toki ole hajuakaan mistään monen sadan euron hifikuulokkeista miltä ne kuullostaa eikä mulla edes ole vahvistinta tässä välissä, mutta varmasti monelle peruskäyttäjälle täysin riittävät. Langattomuus on ehdoton plussa. Voi lähteä paskalle ja tai vaikka keittiöön ja musiikki jatkuu silti täysin häiriöttä.

Nuokin kuulostaisi varsin hyvälle, mutta haussa olisi luurit, jotka voisi ottaa mukaan tarvittaessa. Nyt on kyllä alkanut vähän mietityttämään nuo AKG K-272 järkyttävän kokonsa vuoksi...
120px-AKG_K272HD.jpg

Minkälaiset kuulokkeet kannattais hankkia jos niitä haluis esim. salilla aerobista tehdessä pitää päässä. Mieluusti alle 100e. Ehdotuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom